29 / 12 / 2024

Ulaştırma Bakanlığı 4 bin 773 kilometrelik yeni yol yapacak

Ulaştırma Bakanlığı 4 bin 773 kilometrelik yeni yol yapacak

Batıdan doğuya kesintisiz otoyol ağı kurmak için yatırım planı hazırlayan Ulaştırma Bakanlığı, 4 bin 773 kilometrelik yeni yol yapacak



Ulaştırma Bakanlığı, cumhuriyetin 100. yılı olan 2023'e kadar 12 otoyol projesini tamamlamayı hedefliyor. Amaç, Avrupa'yı Kafkaslara, Ortadoğu'ya ve Orta Asya'ya bağlayan bir köprü konumunda olan Türkiye'de batıdan doğuya kesintisiz bir otoyol ağı kurmak. Bakanlık, 228 kilometresi yapımı devam eden otoyollar olmak üzere toplam 2 bin 238 kilometrelik otoyol ağına, 2023'te 4 bin 773 kilometre uzunluğunda 12 yeni otoyolu katmayı planlıyor.

1- Gebze-İzmir Otoyolu: 421 kilometre uzunluğundaki otoyol, Gebze'den başlayacak ve Bursa, Savaştepe üzerinden İzmir'e ulaşacak.

2- Kuzey Marmara Otoyolu: 361 kilometre uzunluğundaki otoyol, Adapazarı'ndan başlayacak, İstanbul Boğazı'nı yapımı planlanan 3. boğaz köprüsüyle geçerek Kınalı'ya ulaşacak ve mevcut otoyola bağlanacak.

3- Tekirdağ-Çanakkale -Balıkesir Otoyolu: 433 kilometre uzunluğundaki otoyol, Trakya'yı Ege'ye bağlayacak. Edirne'den başlayacak otoyolun Çanakkale Boğazı'nı köprü ile geçmesi ve Balıkesir'in Savaştepe ilçesinde Gebze-İzmir Otoyolu ile birleşmesi amaçlanıyor. Ayrıca otoyolun Tekirdağ Malkara'dan İpsala sınır kapısına ve ayrıca Kınalı'dan Kuzey Marmara Otoyolu'na da bağlanması planlanıyor.

4- Aydın-Denizli-Antalya Otoyolu: 335 kilometre uzunluğundaki otoyolun tamamlanmasıyla İstanbul, Bursa,  İzmir  ve Aydın'dan Antalya'ya otoyol ile kesintisiz ulaşım sağlanacak.

5- Ankara-İzmir Otoyolu: 549 kilometre uzunluğundaki otoyol, Ankara'dan başlayacak ve Eskişehir üzerinden İzmir'e ulaşacak.

6- Sivrihisar-Bursa Otoyolu: 202 kilometre uzunluğundaki otoyol, Eskişehir ile Bursa'yı birbirine bağlamanın yanı sıra, Ankara-İzmir Otoyolu ile Gebze-İzmir Otoyolu'nu da birbirine bağlayacak.

7- Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu: 120 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun kuzey ve doğuya açılan kapısı olacak.

8- Afyon-Burdur-Antalya ve Çevre Otoyolu: 345 kilometre uzunluğundaki otoyol, Eskişehir Seyitgazi'nin Kırka Beldesi'nden Ankara-İzmir otoyoluna bağlanacak. Böylece, otoyol ile Ankara'dan Antalya'ya ulaşım da mümkün olacak.

9- Ankara-Pozantı Otoyolu: 287 kilometre uzunluğundaki otoyol, Ankara'yı, Niğde üzerinden mevcut otoyol ile birleşerek Mersin,  Adana  ve Hatay'a bağlayacak.

10- Şanlıurfa-Habur Otoyolu: 360 kilometre uzunluğundaki otoyol, Şanlıurfa'dan Mardin üzerinden Habur'a uzanacak.

11- İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak otoyol: 1200 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun Gerede kavşağından başlayacak ve Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı üzerinden Gürbulak sınır kapısına ulaşacak. Ayrıca Samsun'u Ankara'ya bağlayacak bir otoyol da bu proje kapsamında inşa edilecek.

12- Şanlıurfa-Diyarbakır Otoyolu: 160 kilometre uzunluğundaki otoyol tamamlandığında Diyarbakır, Şanlıurfa üzerinden hem Habur sınır kapısına hem de Adana ve Mersin'e bağlanacak.
Milliyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Türkiye asfalt ağlarla örülecek

Türkiye'de halen 2 bin 238 kilometrelik otoyol ağı var. Ulaştırma Bakanlığı, 2023 yılında bu ağa 12 otoyolla 4 bin 773 kilometre daha eklemeyi planlıyor

Ulaştırma Bakanlığı, Cumhuriyet'in 100. yılı olan 2023'e kadar 12 otoyol projesini tamamlamayı hedefliyor. Projeler tamamlandığında Avrupa'yı Kafkaslara, Ortadoğu'ya ve Orta Asya'ya bağlayan bir köprü konumundaki Türkiye, batıdan doğuya kesintisiz bir otoyol ağıyla kaplanacak.
Türkiye'de halen 228 kilometresi yapım aşamasında, toplam 2 bin 238 kilometrelik otoyol ağı var. 2023'te buna toplam 4 bin 773 kilometrelik 12 yeni otoyolun daha katılması hedefleniyor (Dünyanın çevresi yaklaşık 40 bin 75 km). 2023'te hizmete açılması planlanan otoyol projeleri ve özellikleri şöyle:

Gebze-İzmir Otoyolu (421 km): Gebze'den başlayacak ve Bursa, Savaştepe üzerinden İzmir'e ulaşacak.
Kuzey Marmara Otoyolu (361 km): Adapazarı'ndan başlayarak, İstanbul'da yapımı planlanan 3. Boğaz köprüsünden Kınalı'ya ulaşacak ve mevcut otoyola bağlanacak.
Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu (433 km): Trakya'yı Ege'ye bağlayacak. Edirne'den başlayacak otoyolun Çanakkale Boğazı'nı köprüyle geçmesi ve Balıkesir'in Savaştepe ilçesinde Gebze-İzmir Otoyolu ile birleşmesi amaçlanıyor. Otoyolun İpsala sınır kapısına ve ayrıca Kınalı'dan Kuzey Marmara Otoyolu'na da bağlanması planlanıyor.
Aydın-Denizli-Antalya Otoyolu (335 km): Tamamlandığında İstanbul, Bursa, İzmir ve Aydın'dan Antalya'ya otoyolla kesintisiz ulaşım sağlanacak.
Ankara-İzmir Otoyolu (549 km): Ankara'dan başlayacak ve Eskişehir üzerinden İzmir'e ulaşacak.
Sivrihisar-Bursa Otoyolu (202 km): Eskişehir ile Bursa'yı birbirine bağlamanın yanı sıra, Ankara-İzmir Otoyolu ile Gebze-İzmir Otoyolu'nu da birbirine bağlayacak.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu (120 km): Mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun kuzey ve doğuya açılan kapısı olacak.
Afyon-Burdur-Antalya ve Çevre Otoyolu (345 km): Eskişehir'in Kırka beldesinden Ankara-İzmir otoyoluna bağlanacak. Ankara-Antalya otoyolla bağlanacak.
Ankara-Pozantı Otoyolu (287 km): Ankara'yı, Niğde'den mevcut otoyol ile birleşerek Mersin, Adana ve Hatay'a bağlayacak.
Şanlıurfa-Habur Otoyolu (360 km): Mardin üzerinden Habur sınır kapısına uzanacak. Böylece, Tekirdağ'dan İstanbul, Ankara, Adana ve Şanlıurfa üzerinden Habur sınır kapısına otoyolla kesintisiz ulaşım sağlanacak.
İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak otoyol (1200 km): Mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun Gerede kavşağından başlayacak; Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı üzerinden Gürbulak sınır kapısına ulaşacak. Ayrıca Samsun'u Ankara'ya bağlayacak bir otoyol da inşa edilecek.
Şanlıurfa-Diyarbakır Otoyolu (160 km): Diyarbakır, Şanlıurfa üzerinden hem Habur'a hem Adana ve Mersin'e bağlanacak.
Radikal


Geri Dön