Ulaştırmada dev projelere devam!
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan “2017’de de dev yatırımlara devam edeceğiz” dedi. Arslan, bu projeler arasında 1915 Çanakkale Köprüsü, Kanal İstanbul ve 3 Katlı Tünel Projesi olduğunu söyledi.
ULAŞTIRMA Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan,2016’da Osmangazi Köprü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli, Ilgaz Tüneli gibi dünyaya parmak ısırtan dev projeleri hizmete açtıklarını belirterek “2017’de de dev yatırımlara devam edeceğiz” dedi. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün temelini atacaklarını belirten Arslan “Kanal İstanbul ve 3 Katlı Tünel projesi gibi dev yatırımlarımıza devam edeceğiz. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi de 2017 yılı içinde hayata geçecek” dedi. Bakan Arslan’m açıklamaları şöyle:
2016 yılı Türkiye’nin her dönemde olduğundan daha başka pek çok sorunla aynı anda baş etmek mecburiyetinde olduğu bir dönem oldu. Bildiğiniz gibi ülkemiz 1984 yılından beri bölücü terör örgütü PKK ile mücadele ediyor. Aynı şekilde 1980 öncesi dönemin kötü bir mirası olarak günümüzde de etkinliğini sürdüren DHKP-C gibi çeşitli örgütler ciddi bir tehdit olarak varlıklarını sürdürüyor. Suriye kriziyle birlikte dinimizi istismar ederek kendine alan açmaya çalışan DEAŞ belasıyla karşı karşıya kaldık ve Fırat Kalkanı Harekatını başlattık ve 15 Temmuz’da ülkemize ve milletimize karşı tehdit olan Fethullahçı Terör Örgütü’nün kanlı yüzüyle muhatap olduk. Bu terör örgütlerinin tamamı da arka planda Türkiye’ye karşı düşmanlık yapma konusunda ittifak halindeler. Ancak tüm bu olumsuzluklara ve bunlara karşı verilen kıyasıya mücadeleye rağmen 2016 yılı daha önce başlattığımız birbirinden önemli projelerin devam ettiği ve başarıyla bitirildiği bir yıl oldu. Osmangazi Köprü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli, Ilgaz Tüneli gibi dünyaya parmak ısırtan dev projeleri sonlandırarak hizmete açtık.
Bugün gelinen nokta hayallerin icraata dönüşebileceğinin en büyük kanıtıdır ve bildiğiniz gibi bizim 2023 yılı vizyonumuz bulunuyor. Bu vizyonun amacı ülkemizin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkı veren; güvenli, erişilebilir, ekonomik, konforlu, hızlı, a çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli, çağdaş hizmetlerin sunulduğu, sürdürülebilir biri ulaştırma sistemi oluşturmaktır. Bu vizyon içerisindeki temel unsur hizmettir. İnsana hizmettir.
2017 yılında da bu hedeflere ulaşmak için yaptığımız dev yatırımlara devam edeceğiz. Karayollannda şu an mevcut olan bölünmüş ve otoyol çalışmalarına devam edeceğimiz gibi, Ankara-Niğde Otoyolu, Ay-dm-Denizli Otoyolu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Kırıkkale Çevre Yolu ile Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu olmak üzere 706 kilometrelik otoyol projelerini de ihale edeceğiz.
2017 yılı sonuna kadar 68 km uzunluğunda 41 tüneli tamamlamayı hedefliyoruz. 2017 sonuna kadar açılacak önemli tünellerimiz arasında; Ovit Tüneli (Rize-Erzurum), Cankurtaran Tüneli (Hopa-Borçka), Cudi Tünelleri (Cizre-Şımak), Ilgaz Tüneli (Kastamonu-Çankırı), Geminbeli Tüneli (Suşehri-Sivas), Güzeldere Tüneli (Van-Hakkari) ve Demirkapı Tüneli (Antalya-İbradı) bulunuyor.
Son 14 yılda toplam 24,2 milyar TL harcayarak yatırım yaptığımız havayolları sektörümüzü 2017 yılında da dev yatırımlarla geliştirmeye ve büyütmeye devam edeceğiz. Bugün 55 aktif havali-manımız var ve dış hatlarda 283 noktaya ulaşıyoruz. Dünya yolcu sırlamasında 18. sıradan 8. sıraya yükseldik. Avrupa’da ise ilk üçteyiz. Rize-Artvin, Karaman, Yozgat, Batı Antalya, Tokat, Niğde-Aksa-ray, Bayburt-Gümüşhane ve İzmir Çeşme Alaçatı olmak üzere 8 yeni havalimanı daha yapmak için çalışmalara başladık. Bir taraftan yeni havalimanlan yaparken bir taraftan da Sinop, Çanakkale ve Muş Havalimanları gibi yurdun dört bir tarafında modem yeni terminal binaları yapıyoruz. Ayrıca Türkiye, kumcu üyeleri arasında olduğumuz fakat 66 yılı aşkın süredir temsil imkânı bulamadığımız IC AO (Uluslararası Sivil Havacılık Organizasyonu)’da 172 üye ülkenin 156’sının oyunu alarak Konsey üyesi olarak seçilme başarısını göstermiştir. 2017 yılı da dahil olmak üzere üç yıl süreyle bu örgütün Yönetim Kumlu Üyesi olarak görev yapacaktır.
Camlıca TV-Radyo Kulesi acılıyor
BU yıl olduğu gibi 2017 yılı da haberleşme sektörü açısından çok önemli bir yıl olacak. Fiberoptik altyapımızı geliştirmeye ve fiber abone sayımızı arttırmaya devam edeceğiz. 4.5 G çalışmalarını da ara vermeden devam ederek 8 yıl içerisinde nüfusun %95’ini 4.5G kapsamasına alacağız. Bu yıl 2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planını yayımladık. Kamu kurumlan arasında güvenli
bir ağ üzerinden veri iletişiminin sağlanmasını teminen Kamu Sanal Ağını oluşturduk ve kamu kurumlarının veri merkezlerinin birleştirilmesine yönelik Ulusal Kamu Entegre Veri Merkezi projesini başlattık. Aynca 2017 yılı sayısal televizyon yayıncılığına geçiş çalışmaları kapsamında da bir dönüm noktası olacak. Küçük Çamlıca TV-Radyo Kulesini 21 Haziran 2017 tarihinde tamamlamayı planlıyoruz.
Karasu Umanı hizmete giriyor
2003 yılında dünya filo sıralamasında 19’uncu sıra iken bugün 14’üncü sıraya çıkardığımız denizcilik sektörümüz açısından 2017 yılı çok önemli projelerin devam ettiği bir dönem olacaktır. Altyapısı tamamlanan ve üstyapısı Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak olan ve tamamlandığında Avrupa'nın ilk 10 limanından birisi olacak Kuzey Ege Çandarlı Limanı, bu yıl 9 Aralık’ta temelini attığımız Filyos Limanı ve Mersin Konteyner Limanı’na yönelik çalışmalarımız hızla devam edecek. Sakarya Karasu Limanı’mn birinci etabını ise bu yıl hizmete açacağız.
Çanakkale Köprüsü’nün temeli atılacak
2017 yılında 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de temelini atacağız, Kanal İstanbul ve 3 Katlı Tünel projesi gibi dev yatırımlarımıza devam edeceğiz. Demiryollarında yüksek hızlı tren ağını genişletmiş, hızlı tren koridorları oluşturmuş, mevcut yollarını yenilemiş, üretim merkezlerinin ve organize sanayi bölgelerinin demiryollarıyla limanlara bağlandığı, yerli bir demiryolu endüstrisi oluşturmuş, milli yüksek hızlı trenini kendisi üreten, lojistik merkezlerle ülkesinin rekabet kabiliyetini güçlendiren, ipek Demiryolu’nun merkez ülkesi konumuna gelen Türkiye hedefimiz için 2017 yılı önemli bir dönüm noktası olacak. 2017 yılı mevcut yatırımların yanı sıra “Yeni Nesil Milli Yük Vagonu”nu hizmete girdiği yıl olacak. Ayrıca 2017 yılından itibaren özel sektör işletmecileri de demiryollarında hizmet sunmaya başlayacak. Modern İpekyolu’nun en önemli halkalarından biri olan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi de 2017 yılı içinde hayata geçecek.
STAR