25 / 12 / 2024

Örma, Ataköy Konakları'ndan sonra AVM inşa etti

Örma, Ataköy Konakları'ndan sonra AVM inşa etti

Örma'nın patronu Delibalta, önce 5 bin nüfusa ulaşan Ataköy Konakları'nı sonra AVM'sini inşa etti



Krizde perakendecilerle AVM'ler arasında yaşanan gerginliği tekrar istemeyen Örma'nın patronu Nihat Delibalta, önce 5 bin nüfusa ulaşan Ataköy Konakları'nı sonra AVM'sini inşa etti. Delibalta, 140 milyon Euro'ya malolan ve 15 Kasım'da açılacak AVM'nin kişi başına geliri 10 bin doları bulan müşteri kitlesinin merkezinde yapıldığına dikkat çekerek, burada 'pazar' konsepti yaratacaklarını Anadolu kadınlarının tarhanasını, salçasını da satacaklarını açıkladı

Türkiye'nin en büyük tekstil şirketlerinden Örma'nın patronu Nihat Delibalta, 8 ortağıyla 140 milyon Euro harcayarak yaptığı alışveriş merkezinin önce müşterisini hazırladı, Kasım'da da açılışını yapıyor. Bakırköy sahilinde inşa edilen ve sahiplerinin gelirinin kişi başına 10 bin dolara çıktığı Ataköy Konakları projesinin içinde yer alan çarşı alanını 'Ataköy Alışveriş ve Yaşam Merkezi' adıyla hayata geçiren Delibalta, müşterilerine 'Pazar' da kuracak. 300 metrekarelik alanda gurme pazarı oluşturan Delibalta, Kayseri'nin pastırmasını, Malatya Pazarı'nın kayısısını, fırından yeni çıkmış çıtır simit keyfini, sokak çiçekçisini modern alışveriş merkezi ortamına taşıyacak.

Sadece Ataköy Konakları'nın 5 bin kişilik bir nüfus barındırdığını, Bakırköy, Yeşilköy, Yeşilyurt ve sahil şeridi hesaba katıldığında minimum 100 bin kişinin kapsamı alanına girdiklerini söyleyen 8 şirketin konsorsiyumundan oluşan Delta Proje İnşaat A.Ş. Başkanı Nihat Delibalta, “Biz Ataköy Konakları'nı 2003'de aldığımızda projede çarşı da vardı ama inşaatını yapmadık. Önce ev projesini yaptık, müşterimizi hazırladık sonra AVM'ye başladık. Bu sayede AVM krizinden etkilenmiyoruz” dedi.

8 dönüm için 13 okul yaptı

Ataköy Konakları'nın bulunduğu arazide okul yapılacak 8 dönümlük bir alanı da AVM'ye katarak metrekareyi büyüttüklerini açıklayan Delibalta, bu durumdan en çok Milli Eğitim Bakanlığı'nın kârlı çıktığını ifade etti. Delibalta, “Bir okul yapılacak araziyi almak için 2'si Ataköy'de olmak üzere 13 okul yapmayı taahhüt ettik, şimdi bu yıl 13'ünü de açıyoruz” diye konuştu.

Bakırköy'de 5 bin dolar kişi başına gelir seviyesinin Ataköy Konakları'nın bulunduğu bölgede 10 bin dolara çıktığını, bu kadar zengin bir tüketici kitlesinin standart bir AVM'ye kanaat getirmeyeceğine dikkat çeken AVM'nin yönetim ve kiralamasını üstlenen Muzaffer Gülöz ise bu yüzden 'Pazar' ve ' Çocuk Oyun Alanı' bölümüne özel önem verdiklerini aktardı. Gülöz, bin 250 metrekarelik 'çocuk oyun alanı'nın ebeveynler alışveriş yaparken çocukların hem vakit geçirebilecekleri hem de kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak şekilde hazırlandığını belirterek, projenin Hong Kong'ta hazırlandığını sözlerine ekledi.

Perakendeci krizde müşteri çekmek için ‘posta kutusu'nu seçti

Kriz nedeniyle yeni müşteri yaratmakta zorlanan perakendeciler artık birebir tanıtımla müşteri çekmeye başladı. Perakendecilerin bu konuda imdadına ise 'adressiz dağıtım' sistemi yetişti. Adressiz dağıtım sistemiyle markalar, fiyat lerinden tanıtım CD'sine, ürün kataloglarından indirim kuponuna kadar müşteriye ulaşabilecek her tür tanıtım malzemesini hitap ettikleri kitlenin oturduğu semte göndertirken kriz döneminde ciroları yükseltmek için 'birebir mağazalara yönelik' tanıtımlarda büyük artış yaşandı. Türk tüketicisinin posta kutusunda 'birşey' görmekten çok memnun olduğunu söyleyen Türkiye'nin sadece adressiz dağıtım yapan tek firması olan ADZ Dağıtım Genel Müdür Yardımcısı Berk Bayraktutan, “Türkiye'de 13 milyon haneye yılda 400 milyon adressiz dağıtım yapılıyor. Ancak bu rakam Fransa'da 12 milyar düzeyinde. Daha gidilecek çok yol var” dedi.

Firmaların en gözde adresleri ise Ataşehir, Bebek, Ataköy, Başakşehir, Nişantaşı, Etiler ve Bağdat Caddesi'nin tren yolunun altında kalan bölümü. Hane başına yaşayan kişi sayısı arttıkça firmaların ilgisinin azaldığına dikkat çeken Bayraktutan, “Örneğin Etiler adressiz dağıtımda en gözde semt ve hane başına kişi sayısı 1.2, Bağcılar'da ise rakam 8 kişiye çıkıyor” diye konuştu.

Anadolu kadınının tarhanası da satılacak

* 126 mağazanın bulunduğu AVM'de U.S Polo Assn. ve Calvin Klein ilk kez 'çocuk' mağazası açacak.

* Sigara yasağından en az düzeyde etkilenmek için 900 metrekarelik bir teras yapıldı ve restoranlar buraya yerleştirildi.

* Alışveriş turizmine 2010 yılının ilk çeyreğinde başlanması hedefleniyor.

* 'Pazar'da Anadolu kadınlarının ürettikleri yiyecekler de satışa sunulacak. Bu konuda 'kadın kooperatifleri'yle anlaşmalar yapıldı.

Hale TÜZÜN/VATAN


Geri Dön