22 / 12 / 2024

Üsküdar-Kabataş denizaltı yürüyüş yolu geliyor!

Üsküdar-Kabataş denizaltı yürüyüş yolu geliyor!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Üsküdar ile Kabataş'ı denizin altından birbirine bağlayacak, yayalar için bir yürüme tüneli yapılacağı haberini verdi.



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Üsküdar ile Kabataş'ı denizin altından birbirine bağlayacak, yayalar için bir yürüme tüneli yapılacağı haberini verdi.


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 2015 faaliyet raporunu açıkladı.


İstanbul'a 98 milyar yatırım yapıldığını söyleyen Topbaş, 100 kilometrelik yeni metro hattı inşaatına başlanacağını açıkladı.


"Raylı sistemleri İstanbul'un mahallelerine kadar götüreceğiz." diyen Başkan Kadir Topbaş, Üsküdar ile Kabataş arasında yürüme tüneli yapılacağını açıkladı.


'YÜRÜYEN BANT SİSTEMİ DE OLACAK'


Topbaş'ın açıklamaları şöyle:


"Üsküdar ile Kabataş arasına yürüme tüp geçidi yapacağız. Kabataş- Mahmutbey metro hattı, Taksim-Kabataş füniküler hattı veya deniz ulaşımıyla Kabataş'a gelen vatandaşlar  Marmaray  ve Avrasya Tüp Geçidi'ne erişim sağlayabilecek. Tersi istikamette de Üsküdar'a inen vatandaşlarımız Kabataş'a yürüyerek ulaşabilecek. Tüp geçidin içinde yürüyen bant sistemi de kuracağız. Bu sayede Asya ve Avrupa Yakası'nı bu kez de yürüme tüp geçidiyle bağlayacağız" dedi.



Milliyet



Haber Hürriyet'te şöyle yer aldı;


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş ile Üsküdar arasında “Yaya Tüneli ile bir yürüyüş yolu” oluşturacaklarını açıkladı. Üsküdar’da Marmaray metrosundan inen yolcular, denizin altından, yürüme bandı ile karşı yakaya geçip, Kabataş metrosuna ulaşabilecek.


Topbaş, İBB Meclisi’nin Nisan ayı oturumlarının son gününde, 2015 Yılı Faaliyet Raporu’nun oylanması öncesi yaptığı sunumda, çok önemli vizyon projelerini açıklayacağını söyledi. İstanbul’da devam eden metro yatırımlarının yanı sıra önümüzdeki günlerde ihaleye çıkacak metro hatları yatırımlarını anlatan Topbaş, ilk bir projeyi Meclis kürsüsünden açıkladı.  


DAĞLARI DELİP GEÇECEĞİZ

Topbaş, İstanbul’a yeni tünel projelerini hayata geçireceklerini belirtip, “D100 karayolu üzerinde Çobançeşme’den gireceğiz, Küçükçekmece’den çıkacağız. Haramidere’den girip Büyükçekmece’den çıkacağız. Dağları delip geçeceğiz. Söylediysek yaparız” dedi. 


BOĞAZİÇİ İMAR MÜDÜRLÜĞÜ PARK OLACAK 

Topbaş, Boğaziçi İmar Müdürlüğü’nün bulunduğu alanı halka açacaklarını söyledi. Park ve Bahçeler Daire Başkanı’na bu konuda talimat verdiğini ifade eden Topbaş, “Mevcut ağaçlar kesilmeden, rengarenk ağaçları tespit edip, bir bölümü kiraz ağacı yolu, bir tarafı erguvan yolu, bir yerde de hatmi çiçeği yolu yapacağız. Rengarenk bir park olacak" dedi.


8 AYRI RAYLI SİSTEM İÇİN İHALEYE ÇIKILIYOR

Kendi döneminde 145 kilometre raylı sisteme ulaştıklarını, 76 kilometre metro inşaatının da devam ettiğini anlatan Topbaş, “Toplam 100 kilometrelik 8 ayrı raylı sistemin hazırlıkları bitti. Bu hatları bir ay içerisinde ihaleye çıkıyoruz" dedi.


Topbaş'ın hazırlıklarını duyurduğu hatlar şöyle:

1)Yenidoğan-Çekmeköy-Sultanbeyli: 16,7 kilometre

2)Pendik-Kaynarca-Tuzla: 11,6 kilometre

3)Bağcılar-Kirazlı-Halkalı: 10 kilometre

4)Göztepe-Ataşehir-Ümraniye: 13 kilometre

5)Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı: 10 kilometre

6)Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı: 15 kilometre

7)Başakşehir-Kayaşehir: 6,5 kilometre

8)Mahmutbey-Esenyurt: 17 kilometre


BOĞAZ'A PARALEL İKİ HAT

Topbaş, her iki yakanın sahillerinde ciddi yoğunluğun yaşanması nedeniyle Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz arasında da metro yapılması için 1 ay içinde ihaleye çıkılacağını açıkladı. Topbaş, Etiler'den fünikülerle Aşiyan sahiline inileceğini de ekledi. 


E-5 TRAFİĞİ İÇİN TÜNELLER YAPILACAK

E-5 Karayolu'nda Çobançeşme'den başlayıp Büyükçekmece'ye kadar yaşanan trafik yoğunluğunu azaltmak için tüneller inşa edeceklerini ifade eden Topbaş, “Yoğunlukları alta alacağız, tüneller Çobançeşme-Sefaköy, Sefaköy-Haramidere ve Haramidere-Büyükçekmece arasında yapılacak" bilgisini verdi.


Hürriyet 



Bu haber Takvim Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Üsküdar ile Kabataş'ı denizin altından birbirine bağlayacak, yayalar için bir yürüme tüneli yapılacağı haberini verdi.


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadır Topbaş, 2015 faaliyet raporunu açıkladı.


İstanbul'a 98 milyar yatırım yapıldığını söyleyen Topbaş, 100 km'lik yeni metro hattı inşaatına başlanacağını açıkladı.


"Raylı sistemleri İstanbul'un mahallelerine kadar götüreceğiz." diyen Başkan Kadir Topbaş, Üsküdar ile kabataş arasında yürüme tüneli yapılacağını açıkladı.


'YÜRÜYEN BANT SİSTEMİ DE OLACAK'


Topbaş'ın açıklamaları şöyle:

"Üsküdar ile Kabataş arasına yürüme tüp geçidi yapacağız. Kabataş- Mahmutbey metro hattı, Taksim-Kabataş füniküler hattı veya deniz ulaşımıyla Kabataş'a gelen vatandaşlar Marmaray ve Avrasya Tüp Geçidi'ne erişim sağlayabilecek. Tersi istikamette de Üsküdar'a inen vatandaşlarımız Kabataş'a yürüyerek ulaşabilecek. Tüp geçidin içinde yürüyen bant sistemi de kuracağız. Bu sayede Asya ve Avrupa Yakası'nı bu kez de yürüme tüp geçidiyle bağlayacağız" dedi.



Takvim



Bu haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, Üsküdar ile Kabataş arasına yayalar için bir tüp tünel yapmayı planladıklarını açıkladı.



İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Boğazı'nda Üsküdar-Kabataş arasında deniz altından yaya yolu inşa edeceklerini bildirdi.


İBB'nin 2015 Yılı Faaliyet Raporu'nu belediye meclisine sunan Topbaş, 2015 yılında 12,5 milyar liralık yatırım yaptıklarını, 2016 yılında da 16,3 milyar liralık yatırım bütçesi olduğunu belirterek, "Devlete günü gelmiş bir kuruş borcumuz yok." dedi. 


"Ustalık dönemiyle" ilgili bazı vizyon projelerini ilk kez açıklayacağını dile getiren Topbaş, yatırımların büyük bir bölümünü ulaşıma ayırdıklarını, metroya öncelik verdiklerini kaydetti.


145 kilometre raylı sisteme ulaştıklarını, 76 kilometre metro inşaatının sürdüğünü, ayrıca, toplam 100 kilometrelik 8 ayrı raylı sistemin hazırlıklarının da tamamlandığını ifade eden Kadir Topbaş, "Bu hatları bir ay içerisinde ihaleye çıkıyoruz. Yenidoğan-Çekmeköy-Sultanbeyli 16,7 kilometre, Pendik-Kaynarca-Tuzla 11,6 kilometre, Bağcılar-Kirazlı-Halkalı 10 kilometre, Göztepe-Ataşehir-Ümraniye 13 kilometre, Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı 10 kilometre, Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı 15 kilometre, Başakşehir-Kayaşehir 6,5 kilometre, Mahmutbey-Esenyurt 17 kilometre. Bu hatlar önümüzdeki 1 yıl içinde ihale sürecine girecek." diye konuştu.


Ayazağa-İstinye metrosunun proje aşamasının devam ettiğini, bu yatırımın da bu dönem başlayıp biteceğini anlatan Başkan Topbaş, her iki yakanın sahillerinde ciddi yoğunluğun yaşanması nedeniyle Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz metrolarının proje ihalelerine da 1 ay içinde çıkılacağını bildirdi. 


Ataköy-İkitelli ve Bostancı- Dudullu metro hatlarının inşaatlarının devam ettiğini, Etiler'den Aşiyan'a feniküler bağlantısı yapılacağını, bu doğrultuda minibüs ve taksi esnafının sisteme dahil edilerek mağdur olmalarının engelleneceğini belirten Topbaş, ayrıca Havaray araçları dahil olmak üzere toplam 1.000 adet metro vagonu alacaklarını, vagonların üretimiyle ilgili ASELSAN'la başlattıkları çalışmanın da ikinci aşamasına geldiklerini söyledi.


İstanbul Havayolları


Unkapanı Köprüsü'nün de deniz altına alınacağını vurgulayan Topbaş, şöyle devam etti:


"Böylece Haliç'in akıntısı normale dönecek ve daha temiz olacak. Haliç kurtulacak. Tarihi tersane ve Sokullu Camisi'nin de yeniden ele alınacağını düşünürseniz, çok büyük bir iş. Bu projede de yapım ihale aşamasına geldik. Öte yandan, Karaköy'den Haliç'in sonuna kadar direkler üstünde 2 metresi bisiklet yolu olmak üzere 10 metre genişliğinde bir yürüme yolu yapıyoruz. Vatandaşlarımız ve turistler sahil yoluna takılmadan yürüyerek Haliç’in sonuna kadar gidebilecek. Yer yer de kıyıya bağlantılar yapılacak. Avrasya Tüneli tamamlanmak üzere, Kennedy Caddesi de buna uygun olarak düzenleniyor. 6 tane yeni cep otogarı yapacağız. Esenler Otogarı'nın üstündeki yapıları kaldırıp altındaki otoparkı kullanacağız. Üstünü de çevredeki insanların yararlanacağı bir park haline getirerek hizmete sunacağız. E-5'te Çobançeşme'den Büyükçekmece'ye kadar yoğunluğu 3 ayrı tünelle aşacağız. Çobançeşme-Sefaköy, Sefaköy-Haramidere ve Haramidere-Büyükçekmece arasında tünel yapılacak. Yoğunlukları alta alacağız, dağları delip geçeceğiz. Bunlar milyarlık projeler ama biz söz verdiysek yaparız. Kente, kendi dönemimde 3 bin yeni otobüs kazandırdık. 1.000 tane daha otobüs alacağız. 


 İstanbullulara ustalık dönemimin müthiş ve en önemli armağanlarından birini de açıklamak istiyorum; Üsküdar ile Kabataş arasında bir yaya yürüme tüneli yapacağız. Bu ne demek biliyor musunuz? Üsküdar’da metrodan çıkan bir insan yüzeye çıkmadan yürüyen bantlarla Kabataş’taki metro istasyonuna gelecek. Nasıl bir proje? Yapar mıyız? Eyvallah… Kabataş’taki metroyu da Karaköy ve Unkapanı Köprüsü'ne kadar uzatıyoruz. Ayrıca daha önce açıkladığımız Dolmabahçe-Levazım, Levazım-Baltalimanı, Baltalimanı-Ayazağa, Ayazağa-Çayırbaşı ve Sarıyer-Zekeriyaköy tünellerini yapmaya başlayacağız. İstanbul’a çok önemli bir kazanım olacağını düşündüğümüz yeni bir projeyi daha açıklıyorum; Ulaştırma bakanımızla da görüştük. İstanbul Havayolları şirketini kuruyoruz. Ülke içinde uçacak ve baraj göllerine inebilecek, uçak taksi tarzında çalışabilecek bir havayolu şirketi olacak. Bu kente ve bu ülkeye yeni bir değer kazandıracağız. "


Kentte toplanan günlük 16 bin ton çöpün 3 bin tonunun yakılması için ileri derece yakma tesisi projesini ihale aşamasına getirdiklerini, bu tesisle 1,5 milyon kişinin de elektriğini üreteceklerini anlatan Topbaş, "Yazın barajlarımızda günde 400 bin metreküplük ciddi bir buharlaşma var. Bu göllerin üstüne güneş panellerini koyarsak hem elektrik elde ederiz hem de buharlaşmayı önleriz diye düşünerek proje geliştirdik." dedi. 


Kadir Topbaş, madde bağımlılığıyla mücadele kapsamında İstanbul'da dünyanın en büyük ve kapsamlı rehabilitasyon merkezini yapmak için çalışma başlattıklarını da kaydetti.


Kentin küresel ölçekte kongre ve fuarlara ev sahipliği yaptığını ve bunun turizm açısından şehre katma değer kattığını aktaran Topbaş, sözlerini, "Cidde’de yapılan toplantıda basın mensuplarını İstanbul’a davet ettim. Geçen hafta 35 basın mensubunu İstanbul’da ağırladık. Çok da etkilendiler. İstanbul kazanırsa Türkiye kazanır, Türkiye kazanırsa dünya kazanır. Anlattığım projeler İstanbul'a çok büyük katkı sunacak." diye tamamladı.


Dünya

 


Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İBB Başkanı Topbaş, barajlardaki buharlaşmayı önlemek için göllerin üzerinin güneş panelleri ile kapatılacağı belirterek “Böylece hem buharlaşmayı önleyeceği hem de elektrik elde edeceğiz” dedi.


İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş “İstanbul’da toplanan günlük 16 bin ton çöpün 3 bin tonunun yakılması için ileri derece yakma tesisi projesini ihale aşamasına getirdiklerini, bu tesisle 1.5 milyon kişinin elektriğini üreteceklerini söyledi. Başkan Topbaş, İBB Meclisi’ne 2015 yılında İstanbul için yapılanların yer aldığı Faaliyet Raporu’nu sundu. Topbaş “Yazın barajlarımızda günde 400 bin metreküplük ciddi bir buharlaşma var. Bu göllerin üstüne güneş panellerini koyarsak hem elektrik elde ederiz, hem de buharlaşmayı önleriz diye düşünerek proje geliştirdik. Derdiniz varsa çözüm bulursunuz. Dünya haritası enerji hatları üzerine kuruluyor. Böyle bir noktada kendi enerjimizi üretmek zorundayız. Hassasiyetimiz en iyisini İstanbul’a kazandırmak. Teknolojiyi en iyi şekilde kullanan bir belediyeyeyiz. Dünyanın neresinde yeni bir gelişme varsa arkadaşlarıma gidin bakın, getirin diyorum” dedi.


16.3 MİLYAR LİRALIK YATIRIM


Boğaz’ın altında Üsküdar ile Kabataş arasına yayalar için bir tüp tünel yapmayı planladıklarını açıklayan Topbaş, Karaköy’den Haliç’in sonuna kadar da direkler üstünde 2 metresi bisiklet yolu olmak üzere 10 metre genişliğinde bir yürüme yolu yapılacağını söyledi. Topbaş “Vatandaşlarımız ve turistler sahil yoluna takılmadan yürüyerek Haliç’in sonuna kadar gidebilecek. Yer yer de kıyıya bağlantılar yapılacak. Beraberce Türkiye’nin ve İstanbul’un yarınlarını hazırlamak bilincinde olduğumuzu biliyoruz” dedi. Topbaş, İstanbul’a 12 yılda 98 milyar lira yatırım yaptıklarını, 2016 yılında da 16.3 milyar liralık yatırım bütçesinin bulunduğunu söyledi.


HAVAYOLU ŞİRKETİ KURACAĞIZ


Kadir Topbaş “Ulaştırma Bakanımız ile görüştük. İstanbul Havayolları Şirketi’ni kuruyoruz. Ülke içinde uçacak ve baraj göllerine inebilecek, uçak taksi tarzında çalışabilecek bir havayolu şirketi olacak. Bu kente ve bu ülkeye yeni bir değer kazandıracağız. Bir başka çalışma daha başlattık. Boğaziçi İmar Müdürlüğü’nün bulunduğu 1 milyon 200 bin metrekarelik yeşil alanı halka açıyoruz” dedi.


Star



Bu haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şöyle yer aldı:




İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş İstanbul için ustalık eserini açıkladı. Topbaş, “Üsküdar ile Kabataş arasına yürüme tüp geçidi inşa edeceğiz” dedi.


İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, İBB 2015 yılı faaliyet raporunu açıkladı. "Üsküdar ile Kabataş arasına yürüme tüp geçidi yapacağız" diyen Topbaş, "Kabataş-Mahmutbey metro hattı, Taksim-Kabataş füniküler hattı veya deniz ulaşımıyla Kabataş'a gelen vatandaşlar, Marmaray ve Avrasya Tüp Geçidi'ne erişim sağlayabilecek. Tersi istikamette de Üsküdar'a inen vatandaşlarımız Kabataş'a yürüyerek ulaşabilecek. Tüp geçidin içine yürüyen bant sistemi de kuracağız, bu sayede Asya ve Avrupa Yakası'nı bu kez de yürüme tüp geçidiyle bağlayacağız. Geçidi sadece yayalar kullanacak" ifadesinde bulundu.

DAĞLARI DELİP GEÇECEĞİZ

Topbaş konuşmasında diğer projelerine de yer verdi. İstanbul'a yeni tünel projelerini hayata geçireceklerini belirten Topbaş, “D100 karayolu üzerine 3 ayrı tünel inşa edeceğiz. Tüneller Çobançeşme-Sefaköy, Sefaköy-Haramidere ve Haramidere-Büyükçekmece arasında yapılacak” bilgisini verdi.


AVRASYA BİTİYOR

Avrasya Tüneli'nin tamamlanmak üzere olduğunu, Kennedy Caddesi'nin de buna uygun olarak düzenlendiğini ve 6 tane yeni cep otogar yapacaklarını dile getiren Topbaş, bunlarla beraber, planlanan 100 metro hattının da hazırlıklarının tamamlandığını, 1 ay içerisinde de ihale süreceğine girileceğini açıkladı.

Haliç kurtulacak!

Haliç Köprüsü'ne Tüp Geçit yapılacağını belirten Topbaş, “Unkapanı Köprüsü'nü denizin altına alma işi milyarlık bir iş. Etütler tamamlandı. Böylece Haliç'in akıntısı normale dönecek ve daha temiz olacak. Haliç kurtulacak. Tarihi tersane ve Sokullu Cami de yeniden ele alınacak. Bu projede de yapım ihale aşamasına geldik. Öte yandan, Karaköy'den Haliç'in sonuna kadar direkler

üstünde 2 metresi bisiklet yolu olmek üzere 10 metre genişliğinde bir yürüme yolu yapıyoruz.Vatandaşlarımız ve turistler sahil yoluna takılmadan yürüyerek Haliç'in sonuna kadar gidebilecek. Yer yer de kıyıya bağlantılar yapılacak” şeklinde konuştu.



Yeni Şafak






Haber Cumhuriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...





İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş ile Üsküdar arasında “Yaya Tüneli ile bir yürüyüş yolu” oluşturacaklarını açıkladı. Üsküdar’da Marmaray metrosundan inen yolcular, denizin altından, yürüme bandı ile karşı yakaya geçip, Kabataş metrosuna ulaşabilecek. CHP Grubu adına söz alan İBB Meclis Üyesi Hakkı Sağlam, “Topbaş’tan masallar dinledik" dedi.


Topbaş, İBB Meclisi’nin Nisan ayı oturumlarının son gününde, 2015 Yılı Faaliyet Raporu’nun oylanması öncesi yaptığı sunumda, çok önemli vizyon projelerini açıklayacağını söyledi. İstanbul’da devam eden metro yatırımlarının yanı sıra önümüzdeki günlerde ihaleye çıkacak metro hatları yatırımlarını anlatan Topbaş, ilk bir projeyi Meclis kürsüsünden açıkladı. 


DAĞLARI DELİP GEÇECEĞİZ



Topbaş, İstanbul’a yeni tünel projelerini hayata geçireceklerini belirtip, “D100 karayolu üzerinde Çobançeşme’den gireceğiz, Küçükçekmece’den çıkacağız. Haramidere’den girip Büyükçekmece’den çıkacağız. Dağları delip geçeceğiz. Söylediysek yaparız” dedi. 


BOĞAZİÇİ İMAR MÜDÜRLÜĞÜ PARK OLACAK 



Topbaş, Boğaziçi İmar Müdürlüğü’nün bulunduğu alanı halka açacaklarını söyledi. Park ve Bahçeler Daire Başkanı’na bu konuda talimat verdiğini ifade eden Topbaş, “Mevcut ağaçlar kesilmeden, rengarenk ağaçları tespit edip, bir bölümü kiraz ağacı yolu, bir tarafı erguvan yolu, bir yerde de hatmi çiçeği yolu yapacağız. Rengarenk bir park olacak. 


Topbaş, ayrıca İstanbul’da bir de “Kuş Akvaryumu” çalışması başlattıklarını söyledi. 


İSTANBUL’A 1000 YENİ OTOBÜS



Topbaş, İstanbul’a 1000 yeni otobüs alacakların, tedavülden kalkan otobüsleri iseAfrika’nın kentlerine göndereceklerini ifade etti.  


CHP: TOPBAŞ’IN MASALLARINI DİNLEDİK 



Topbaş’ın açıklamalarına ardından  CHP Grubu adına söz alan İBB Meclis Üyesi Hakkı Sağlam, “Topbaş’tan masallar dinledik. Topbaş’ın sözüne ettiği zaman kaybı, kendisinden başkası değildir” diye konuştu. Sağlam, Topbaş’ın açıkladığı projeyi, “ Peki bunun çalışmasını yaptınız mı? Ters akıntı var, balıklar var, canlılar var. Nasılsa bir daha ki dönem siz olmayacaksınız. ‘Benden sonra, CHP’liler  doğruyu tespit etti yapmadı’ diyeceksiniz” sözleriyle eleştirdi.




Cumhuriyet


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Üsküdar ile Kabataş'ı denizin altından birbirine bağlayacak, yayalar için bir yürüme tüneli yapılacağı haberini verdi.


İstanbul'a 98 milyar yatırım yapıldığını söyleyen Topbaş, 100 km'lik yeni metro hattı inşaatına başlanacağını açıkladı.

"Raylı sistemleri İstanbul'un mahallelerine kadar götüreceğiz." diyen Başkan Kadir Topbaş, Üsküdar ile kabataş arasında yürüme tüneli yapılacağını açıkladı.


'YÜRÜYEN BANT SİSTEMİ DE OLACAK'


Topbaş'ın açıklamaları şöyle:


"Üsküdar ile Kabataş arasına yürüme tüp geçidi yapacağız. Kabataş- Mahmutbey metro hattı, Taksim-Kabataş füniküler hattı veya deniz ulaşımıyla Kabataş'a gelen vatandaşlar Marmaray ve Avrasya Tüp Geçidi'ne erişim sağlayabilecek. Tersi istikamette de Üsküdar'a inen vatandaşlarımız Kabataş'a yürüyerek ulaşabilecek. Tüp geçidin içinde yürüyen bant sistemi de kuracağız. Bu sayede Asya ve Avrupa Yakası'nı bu kez de yürüme tüp geçidiyle bağlayacağız" dedi.



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;



İSTANBUL Büyükşehir Belediye Meclisi'ne 2015 Yılı Faaliyet Raporu'nu sunan Başkan Kadir Topbaş, 'Ustalık Dönemim' dediği 3. Döneminin çok önemli vizyon projelerini açıkladı. İstanbullulara 'Ustalık' döneminin müthiş ve en önemli armağanlanndan birini de açıklayan Topbaş, "Üsküdar bir metrolarla bağlanan düğüm noktası. Beşiktaş da aynı şekilde. Üsküdar ile Kabataş arasmda bir yaya yürüme tüneli yapacağız. Bu ne demek biliyor musunuz? Üsküdar'da metrodan çıkan bir insan yüzeye çıkmadan yürüyen bantlarla Kabataş1'taki metro istasyonuna gelecek... Kabataş'taki metroyu da Karaköy ve Unkapanı Köprüsü'ne kadar uzatıyoruz" şeklinde konuştu. 


HALİÇ'TE BİSİKLET SÜRÜLECEK 


Topbaş, İstanbul'a havaray araçlan dahil olmak üzere toplam 1000 adet metro vagonu alacaklarını dile getirdi. Unkapanı Köprüsü'nü denizin altma alacaklarını belirten Topbaş, şunlan söyledi: "Böylece Haliç'in akıntısı normale dönecek ve daha temiz olacak. Karaköy'den Haliç'in sonuna kadar direkler üstünde 2 metresi bisiklet yolu olmak üzere 10 metre genişliğinde bir yürüme yolu yapıyoruz. Vatandaşlanmız ve turistler sahil yoluna takılmadan yürüyerek Haliç'in sonuna kadar gidebilecek." 


Star





Haber Vatan gazetesinde şu şekilde yer aldı;




İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İBB Meclisi’ne 2015 yılında İstanbul için yapılan çalışmaların yer aldığı Faaliyet Raporu’nu sundu.


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş İBB Meclisi’ne seslendiği konuşmasında, 2015 yılında 12,5 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek, 2016 yılında da 16,3 milyar liralık yatırım bütçesi bulunduğunu vurguladı.

 

Kendi döneminde 145 kilometre raylı sisteme ulaştıklarını, 76 kilometre metro inşaatının da devam ettiğini anlatan Topbaş, "Toplam 100 kilometrelik 8 ayrı raylı sistemin hazırlıkları bitti. Bu hatları bir ay içerisinde ihaleye çıkıyoruz" dedi.

 

İŞTE O HATLAR


 

Topbaş’ın hazırlıklarını duyurduğu hatlar şöyle:

 

-Yenidoğan-Çekmeköy-Sultanbeyli: 16,7 kilometre

 

-Pendik-Kaynarca-Tuzla: 11,6 kilometre

 

-Bağcılar-Kirazlı-Halkalı: 10 kilometre

 

-Göztepe-Ataşehir-Ümraniye: 13 kilometre

 

-Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı: 10 kilometre

 

-Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı: 15 kilometre

 

-Başakşehir-Kayaşehir: 6,5 kilometre

 

-Mahmutbey-Esenyurt: 17 kilometre

 

BOĞAZ’A PARALEL İKİ HAT: BEŞİKTAŞ-SARIYER VE ÜSKÜDAR-BEYKOZ


 

Topbaş, her iki yakanın sahillerinde ciddi yoğunluğun yaşanması nedeniyle, Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz arasında da metro yapılması için 1 ay içinde ihaleye çıkılacağını açıkladı. Topbaş, Etiler’den fünikülerle Aşiyan sahiline inileceğini de ekledi.

 

E-5 TRAFİĞİ İÇİN TÜNELLER YAPILACAK


 

E-5 Karayolu’nda Çobançeşme’den başlayıp Büyükçekmece’ye kadar yaşanan trafik yoğunluğunu azaltmak için tüneller inşa edeceklerini ifade eden Topbaş, "Yoğunlukları alta alacağız, dağları delip geçeceğiz. Bunlar milyarlık projeler ama biz söz verdiysek yaparız. Tüneller Çobançeşme-Sefaköy, Sefaköy-Haramidere ve Haramidere-Büyükçekmece arasında yapılacak" bilgisini verdi.

 

UNKAPANI KÖPRÜSÜ DENİZİN ALTINA ALINACAK


 

Yerel seçim çalışmaları sırasında seçime günler kala ’çılgın proje’ olarak açıkladığı ’Unkapanı Köprüsü’nü denizin altına alma projesi’ için de etütlerin tamamlandığını dile getiren Topbaş, "Böylece Haliç’in akıntısı normale dönecek ve daha temiz olacak. Haliç kurtulacak. Tarihi tersane ve Sokullu Cami’nin de yeniden ele alınacağını düşünürseniz, çok büyük bir iş" diye konuştu.

 

KARAKÖY’DEN HALİÇ’E KADAR BİSİKLET YOLU


 

Karaköy’den Haliç’in sonuna kadar 2 metresi bisiklet yolu olmak üzere 10 metre genişliğinde bir yürüme yolu yapmayı planladıklarını söyleyen Topbaş, 6 tane de yeni cep otogar yapacaklarını dile getirdi.

 

Avrasya Tüneli’nin tamamlanmak üzere olduğunu, Kennedy Caddesi’nde de düzenleme çalışmalarının devam ettiğini belirten Kadir Topbaş, daha önce açıklanan Dolmabahçe-Levazım, Levazım-Baltalimanı, Baltalimanı-Ayazağa, Ayazağa-Çayırbaşı ve 

 

Sarıyer-Zekeriyaköy tünellerini yapmaya başlayacaklarını kaydetti.

 

İSTANBUL HAVAYOLLARI GELİYOR


 

İstanbul Havayolları Şirketi’ni kurmak üzere Ulaştırma Bakanı ile görüştüklerini vurgulayan Topbaş, "Ülke içinde uçacak ve baraj göllerine inebilecek, ’uçak taksi’ tarzında çalışabilecek bir havayolu şirketi olacak" dedi.



Vatan



Bu haber Vahdet Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, İstanbul Boğazı'nda Üsküdar-Kabataş arasında deniz altından yaya yolu inşa edeceklerini bildirdi.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Boğazı'nda Üsküdar-Kabataş arasında deniz altından yaya yolu inşa edeceklerini bildirdi.


İBB'nin 2015 Yılı Faaliyet Raporu'nu belediye meclisine sunan Topbaş, 2015 yılında 12,5 milyar liralık yatırım yaptıklarını, 2016 yılında da 16,3 milyar liralık yatırım bütçesi olduğunu belirterek, "Devlete günü gelmiş bir kuruş borcumuz yok." dedi.


"Ustalık dönemiyle" ilgili bazı vizyon projelerini ilk kez açıklayacağını dile getiren Topbaş, yatırımların büyük bir bölümünü ulaşıma ayırdıklarını, metroya öncelik verdiklerini kaydetti.


145 kilometre raylı sisteme ulaştıklarını, 76 kilometre metro inşaatının sürdüğünü, ayrıca, toplam 100 kilometrelik 8 ayrı raylı sistemin hazırlıklarının da tamamlandığını ifade eden Kadir Topbaş, "Bu hatları bir ay içerisinde ihaleye çıkıyoruz. Yenidoğan-Çekmeköy-Sultanbeyli 16,7 kilometre, Pendik-Kaynarca-Tuzla 11,6 kilometre, Bağcılar-Kirazlı-Halkalı 10 kilometre, Göztepe-Ataşehir-Ümraniye 13 kilometre, Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı 10 kilometre, Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı 15 kilometre, Başakşehir-Kayaşehir 6,5 kilometre, Mahmutbey-Esenyurt 17 kilometre. Bu hatlar önümüzdeki 1 yıl içinde ihale sürecine girecek." diye konuştu.


Ustalık dönemi armağanı



Üsküdar ile Kabataş arasında bir yaya yürüme tüneli yapacaklarını ifade eden Topbaş, "İstanbullulara ustalık dönemimin müthiş ve en önemli armağanlarından birini de açıklamak istiyorum; Üsküdar ile Kabataş arasında bir yaya yürüme tüneli yapacağız. Bu ne demek biliyor musunuz? Üsküdar’da metrodan çıkan bir insan yüzeye çıkmadan yürüyen bantlarla Kabataş’taki metro istasyonuna gelecek. Nasıl bir proje? Yapar mıyız? Eyvallah… Kabataş’taki metroyu da Karaköy ve Unkapanı Köprüsü'ne kadar uzatıyoruz. Ayrıca daha önce açıkladığımız Dolmabahçe-Levazım, Levazım-Baltalimanı, Baltalimanı-Ayazağa, Ayazağa-Çayırbaşı ve Sarıyer-Zekeriyaköy tünellerini yapmaya başlayacağız. İstanbul’a çok önemli bir kazanım olacağını düşündüğümüz yeni bir projeyi daha açıklıyorum; Ulaştırma bakanımızla da görüştük. İstanbul Havayolları şirketini kuruyoruz. Ülke içinde uçacak ve baraj göllerine inebilecek, uçak taksi tarzında çalışabilecek bir havayolu şirketi olacak. Bu kente ve bu ülkeye yeni bir değer kazandıracağız." şeklinde konuştu.



Vahdet


Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı


Ustalık dönemini yaşadığını belirten Topbaş, İstanbul’a 8 yeni metro müjdesi verdi. Başkan, ayrıca Boğaz’ın altından yaya tüp geçidi yapılacağını söyledi.


İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'ne 2015 Yılı Faaliyet Raporu'nu sunan Başkan Kadir Topbaş, 'Ustalık Dönemim' dediği 3. döneminin önemli vizyon projelerini açıkladı. Ayazağa-İstinye Metrosu'nun proje aşamasının devam ettiğini, bu yatırımın da bu dönem başlayıp biteceğini anlatan Topbaş, her iki yakanın sahillerinde ciddi yoğunluğun yaşanması nedeniyle Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz metrolarının proje ihalelerine de 1 ay içinde çıkılacağını açıkladı. Ataköy-İkitelli ve Bostancı- Dudullu metro hatları inşaatlarının devam ettiğini hatırlatan Topbaş, "Etiler'den fünikülerle Aşiyan sahiline iniyoruz. İstanbul gelecekte bin kilometre metroya doğru gidiyor" diye konuştu.


BOĞAZ'IN ALTINDAN YAYA YOLU

Başkan Topbaş; "Üsküdar ile Kabataş arasında bir yaya tüneli yapacağız. Üsküdar'da metrodan inen bir insan yüzeye çıkmadan yürüyen bantlarla Kabataş'taki metro istasyonuna gelebilecek" dedi. "Yatırımlarımızın büyük bir bölümünü ulaşıma ayırdık ve metroya öncelik verdik" diyen Topbaş; "Yenidoğan-Çekmeköy- Sultanbeyli 16,7 kilometre, Pendik-Kaynarca- Tuzla 11,6 kilometre, Bağcılar-Kirazlı-Halkalı 10 kilometre, Göztepe-Ataşehir-Ümraniye 13 kilometre, Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı 10 kilometre, Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı 15 kilometre, Başakşehir-Kayaşehir 6,5 kilometre ve Mahmutbey-Esenyurt 17 kilometre olmak üzere toplam 100 kilometrelik 8 ayrı raylı sistemin hazırlıkları bitti. Bu hatlar bir ay içerisinde ihaleye çıkacak" diye konuştu.


Sabah



Geri Dön