Genel

Vahap Küçük: Hiç kira istemeden mağaza yeri teklif eden AVM'ler var!

FRANSA'nın Cannes kentindeki Uluslararası Perakende Emlak Fuarı MAPIC 2013'teki Simit Sarayı'ndayız. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Hiç kira istemeden mağaza yeri teklif eden AVM'ler var dedi...



FRANSA'nın Cannes kentindeki Uluslararası Perakende Emlak Fuarı MAPIC 2013'teki Simit Sarayı'ndayız. Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanlığını yürüten LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı ve Ramsey CEO'su Hüseyin Doğan, Kandilli Kulübü Başkanı Onur Soysal, Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, işadamları Saffet Ulusoy ve Emin Önal'la sohbet ediyoruz. 


Simit Sarayı İcra Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu, Adapazarı'nda TEM üzerindeki Park Shop Alışveriş Merkezi'ni ilk açtığı günlere döndü: - Vahap Abi (Küçük), Park Shop'ta mağaza açmanız için seni zor ikna etmiştim. 


Siz girinci diğer mağazalar da arka arkaya doldu. Çok şükür işler iyi gidiyor. 

Vahap Küçük, alışveriş merkezi yatırımcılarından kendilerine çok cazip teklifler yöneldiğini belirtti: - Bazı alışveriş merkezi yatırımcıları biz mağaza açalım diye hiç kira almama yönünde teklif de getiriyorlar. Aralarında, "Mağazanın yatırımını da biz yapalım' diyenler var. 

Araya girdim: - Kira ödemeden girdiğiniz alışveriş merkezi oldu mu? 

- O tür bir alışveriş merkezine asla girmeyiz. 

- Size bir zararı mı var? 

- Alışveriş merkezinin R bulunduğu yere, iş potansiyeline bakar, öyle kiralama yaparız. Eğer hedeflediğimiz ciroya ulaşma umudu görmezsek o alışveriş merkezine girmeyiz. Bizim üzerimizde diğer markaların da sorumluluğu var. 

- Neden? 

- Alışveriş merkezlerinde kiralama yapılırken piayasa bizi izler. Eğer biz girmişsek, diğer markalar da mağaza açar. Bizim oradaki potansiyeli iyi incelediğimizi düşünürler. 

Kiralama yaparken böylesine titiz davranmanın sağladığı sonuca dikkat çekti: - Biz çok şükür hep ciro üzerinden kira öderiz. Yani, sözleşmeye koyduğumuz ciroya bağlı kira ödeme sınırını genellikle tutturur ve aşarız. O hedefin altında kalıp, kirayı "cepten" karşıladığımız pek olmaz. 

Çok değil belki de 1012 yıl önce alışveriş merkezi yatırımcılan, yabancı markaları "lokomotif" görür, Türk hazır giyim markalannı ikinci plana atardı. 

LC Waikiki'nin "lokomotif" rolünü üstlenmesi, "marka gücü "nün önemini ortaya koyuyor. 

Ortağımızın akrabasına ait restoranı bile kapattık HALUK Okutur un Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüttüğü Simit Sarayı'nın İcra Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu, yurtiçi ve dışında toplam 340 şubeye ulaşmışken bu yılı 280 şubeyle tamamlayacaklarını belirtti: - Kriterlere uymayan, iş hacminden memnun olmadığımız, yerini çok uygun görmediğimiz 60 şubeyi kapattık. 

LC VVaikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Kavukçu'yu kutladı: - Tebrik ederim. Şube kapatmak kolay süreç değil. Bu kararı alıp uygulayabilmek önemli. 

Bizim mağazalarımızın tamamı kendimize ait. 

Buna rağmen gidişatından memnun olmadığımızı kapatmaya kalktığımızda dirençle karşılaşıyoruz. 

Mağazayı yönetenler, "Biraz daha zaman tanıyın" deyip, frenleyebiliyorlar. 

Kavukçu. şu örneği aktardı: - Kapattığımız şubeler arasında ortağımızın bir akrabasına ait restoran da vardı. İnceledik, bazı kriterlerimize uyulmadığını gördük. O nedenle kapattık. Ortağımız da bu durumu anlayışla karşıladı. 

Fatura 40 bin değil 4 bin dolar tuttu, Rus müşteri mağazadan çıktı BİR Rus işadamı Antalya'da Rixos Otel'in içindeki Ramsey mağazasında takım elbise, tek ceket, gömlekler, kravatlar seçti. 

Mağaza görevlisi seçilen ürünleri paketlerken, hesabı çıkardı: - 4 bin dolar efendim. 

Rus işadamı 40 bin dolar verdi. 

Mağaza görevlisi müşterinin sıfır hatası yapıp fazla ödeme yapmaya kalktığını düşündü: - 40 bin değil efendim, 4 bin dolar. 

Rus işadamı, almak istediklerinin bedelinin 4 bin dolarda kaldığını anlayınca, paketleri bırakıp çıktı. 4 bin dolarlık alışverişi statüsüne uygun görmemişti. 

Ramsey'in CEO'su Hüseyin Doğan, bu örneği MAPIC'te Rönesan Gayrimenkul'ün standında Yönetim Kurulu Başkanı Erman İlıcak'la sohbet sırasında anlattı: - Çok varlıklı Rus müşteriler arasında pahalı ürün almayı statü sembolü görenler var. 


Vahap Munyar/ Hürriyet Gazetesi