Vakıflar Genel Müdürlüğü emlak daire başkanlığı görevleri!
27 Şubat 2008 Çarşamba günü 26800 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 5737 Kanun No'lu Vakıflar Kanunu hükümlerine göre Vakıflar Genel Müdürlüğü emlak daire başkanlığı görevleri nelerdir? İşte yanıtı...
Vakıflar Genel Müdürlüğü emlak daire başkanlığı görevleri!
Vakıfların yönetimi, faaliyetleri ve denetimine, yurt içi ve yurt dışındaki taşınır ve taşınmaz vakıf kültür varlıklarının tescili, muhafazası, onarımı ve yaşatılmasına, vakıf varlıklarının ekonomik şekilde işletilmesi ve değerlendirilmesinin sağlanmasına ilişkin usûl ve esasların belirlenmesi; Vakıflar Genel Müdürlüğünün kuruluşu ile Genel Müdürlüğün teşkilât, görev, yetki ve sorumluluklarının düzenlenmesi amacıyla hazırlanan Vakıflar Kanunu kapsamında emlak daire başkanlığı görevleri ne ve destek hizmetleri daire başkanlığının görevlerine ilişkin esaslara yer veriliyor.
Vakıflar Genel Müdürlüğü Emlak Daire Başkanlığı
MADDE 54 – Yatırım ve Emlak Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğe, mazbut, mülhak ve cemaat vakıflarına ait taşınmaz malların envanterini çıkarmak, kütük kayıtlarını tutmak.
b) Bu Kanun ve ilgili kanunlar uyarınca vakfına intikali gereken taşınmaz malların tespitini yaparak vakfı adına tapuya tescilini sağlamak, vakıf kültür varlıklarının mülkiyet ve tasarruf işlemlerini yürütmek.
c) Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara ait taşınmazların; imar uygulama ve kadastro çalışmalarını takip etmek; kamulaştırma, kiralama, vakıf konut veya hizmet statüsüne alma, çıkarma işlemlerini yürütmek; kiralama usûl ve esaslarını belirlemek; kat karşılığı, yapım veya onarım karşılığı kiralama modelleri ile değerlendirilmelerini sağlamak; her türlü tecavüzden korunmaları ile ilgili tedbirleri almak; elde tutulmasında fayda görülmeyenlerin değiştirilmesi, satılması ve gerekli görülen taşınmazların satın alınması işlemlerini yürütmek.
d) Genel Müdürlüğe yapılacak taşınmaz mal bağış işlemlerini yürütmek.
e) Tavize tâbi olan taşınmaz malların tespiti ile taviz bedelle
rinin tahsilini sağlamak.
f) Görev ve faaliyetlerinin gerektirdiği alt yapı çalışmalarını yapmak veya yaptırmak.
g) Genel Müdür tarafından verilen diğer benzer görevleri yapmak.
Vakıflar Genel Müdürlüğü Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı
MADDE 65 – Destek Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlük için gerekli araç, gereç, kırtasiye ve malzemeleri temin etmek, dağıtımını sağlamak, onarım hizmetlerini yürütmek, kayıtlarını tutmak ve harcamalara ilişkin tahakkuk işlemlerini yapmak.
b) Genel Müdürlük hizmetleri için ihtiyaç duyulan taşınır ve taşınmazların kiralanması işlemlerini yürütmek.
c) Genel Müdürlük hizmet binalarının temizlik, aydınlatma, ısıtma, bakım, onarım ve taşıma işlemlerini yürütmek.
d) Konut tahsisi, sağlık ve sosyal tesislerin kurulması ve yönetilmesi ile ilgili hizmetleri yürütmek.
e) Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek.
f) Genel Müdürlüğün sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yürütmek.
g) Genel Müdür tarafından verilen diğer benzer görevleri yapmak.