24 / 12 / 2024

Van Karabet Geçidi'ne inşa edilen kar tünellerinde son durum!

Van Karabet Geçidi'ne inşa edilen kar tünellerinde son durum!

Van-Bahçesaray karayolunda yapımına 4 yıl önce başlanan kar tünellerinin tamamlanması için Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü ekipleri yoğun bir çalışma yürütüyor.



Van'ın Bahçesaray ilçesinde inşa edilen kar tünelleri, kış mevsiminde yolu kapanan ilçeye ulaşımı kolaylaştıracak.Kışın olumsuz hava koşullarının etkili olduğu ve kapanan karayolu nedeniyle ulaşımının sağlanamaması, adeta dünya ile bağlantısının kesilmesi yüzünden ilçe halkı tarafından "9. gezegen" olarak adlandırılan Bahçesaray'ın makus talihi kar tünelleriyle değişiyor.


Van-Bahçesaray karayolunda yapımına 4 yıl önce başlanan kar tünellerinin tamamlanması için Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü ekipleri yoğun bir çalışma yürütüyor. Bölge Müdürü Ahmet Turhan Gülhaş, AA muhabirine, Van-Bahçesaray karayolunun Karabet Geçidi'nde inşa edilen kar tünelleri sayesinde artık yolun kar nedeniyle kapanmayacağını söyledi.


Yapımına 2012 yılında başlanan projenin bedelinin 87 milyon lira olduğunu ve şimdiye kadar 71,9 milyon liralık parasal yatırım gerçekleştirdiklerini kaydeden Gülhaş, şöyle dedi:"Van-Bahçesaray arası Karabet Geçidi 3 bin 10 rakımında olup, Türkiye'de ilk defa yapılan yerinde montaj prefabrik (kolon ve kirişlerle) kar tünelinin uzunluğu 2 kilometre, genişliği de 8,5 metredir. Tünelin tamamlanmasıyla kar yağışı, tipi ve çığdan kapanan yolumuzda yılın 12 ayı kesintisiz ulaşım sağlanacaktır. Bunun yanı sıra Kuskunkıran Tüneli'nin 2. tüpü ve Balaban-Edremit arası sathi kaplamalı bölünmüş yol olarak hizmet veren 47 kilometrenin bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol yapılması için genel müdürlüğümüzce ihale çalışmaları sürüyor."


15 yılda 2 milyar 747 milyon liralık yatırım

Gülhaş, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın desteğiyle Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü tarafından Van'a 15 yılda 2 milyar 747 milyon liralık yatırım yapıldığını anlattı.Kentte 2002 yılı ve öncesinde 36 kilometre bölünmüş yol yapılırken 2003-2015 yılları arasında 487 kilometre, 2016 yılında da 8 kilometre daha tamamlanarak 531 kilometreye ulaşıldığının altını çizen Gülhaş, Cumhuriyetin kuruluşundan 2003 yılına kadar yapılmış bölünmüş yolların 13 katının son 13 yılda yapılarak hizmete açıldığını söyledi.


Kentte 14 yıl önce bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol yokken, 2003-2015 yılları arasında 124 kilometre, 2016 yılında ise 10 kilometre tamamlanarak, toplamda 134 kilometre yapıldığına dikkati çeken Gülhaş, ilde 2003-2015 yılında 291 kilometrelik tek yolun fiziki ve geometrik standartlarının iyileştirildiğini, 2016 yılında da 18 kilometre tek yol çalışmasının tamamlandığını aktardı.


Van, Özalp, Saray Kapıköy Yolu

İran ile uluslararası ticaret ve ziyaretlerde önemli yeri bulunan 102 kilometre uzunluğundaki Van, Özalp, Saray ve Kapıköy güzergahındaki yolun 99 kilometresinin tamamlandığını kaydeden Gülhaş, sözlerini şöyle tamamladı:"3 kilometrelik Saray 1-2 grubu köprüleri tamamlandıktan sonra Van- Kapıköy arası bölünmüş yol olarak trafiğe hizmet verecektir. Kalan 72 kilometrelik sathi kaplamalı bölünmüş yolun bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yola çevrilmesi için genel müdürlüğümüzce ihale çalışmaları devam etmektedir. Bunun yanı sıra Erciş Sanayi Köprülü Kavşağı'nda 251 bin metreküp kazı işlemleri tamamlanmıştır. Çalışmalar yoğun bir şekilde devam etmekte olup, ekim sonu itibarıyla trafiğe açılması hedeflenmektedir."


Güneş


Geri Dön