Otomobil

Vatandaşa ÖTV'siz araç alımı için kanun teklifi Meclis'te! Detaylar tek tek açıklandı, herkes faydalanabilecek!

25 yaşını doldurmuş araçlarını geri dönüşüme teslim edenlere ÖTV muafiyeti müjdesi geldi. MHP Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir, ÖTV'siz ve KDV'siz araç alımı için kanun tekliflerini Meclis'e sundu. İşte ayrıntılar...

MHP Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne, 6/6/2002 Tarih ve 4760 Sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'ni sundu. 

Söz konusu teklif ile 25 yaş ve üstü taşıtlarını geri dönüşüme veren kişilerin yeni alacakları yerli taşıtların Özel Tüketim vergisinden muaf tutulması amaçlanıyor. 

SIFIR ARAÇ ALACAKLARA ÖTV MUAFİYETİ MÜJDESİ

Meclis'e sunulan 25 yaş ve üzeri araç sahiplerine hurda teşviki kapsamında ÖTV’siz araç satışı, şoför esnafına ise ÖTV ve KDV muafiyetli araç alımı ve ağır hasarlı araçların trafikten çıkarılmasıyla ilgili bir kanun teklifinin otomotiv sektöründe hareketlilik meydana getirmeyi ve trafik güvenliğine güç kazandırmayı amaçlıyor. 

MHP Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir, sunduğu kanun teklifinin genel gerekçesinde şu ifadelere yer verdi:

"Karayolu ulaşımı; noktalar arasında kesintisiz taşımaya imkan sağlaması, esnek yapıya sahip olması, hızı ve modlar arası geçişlere uyumlu olması sebebiyle insanlık tarihinden itibaren teknolojinin de gelişmesiyle birlikte, yeni olanaklar doğmuş olsa bile en çok tercih edilen ulaşım türüdür.

TÜİK verilerine göre 2023 yılı sonu itibarıyla Türkiye'de trafiğe kayıtlı araç sayısı 28 milyon 740 bin 492 adet şeklinde açıklanmış, bu sayı 2024 senesinin Ağustos ayında 30 milyonu geçmiştir. Yine TÜİK' göre Türkiye'de trafiğe kaydı olan araçların yaş ortalaması ise 14,5 şeklinde hesaplanmıştır. Araç sayısnın yüzde 25'lik kısmı ise 21 yaşından büyük taşıtlardan meydana gelmektedir. 

Yaşı büyük araçlar, tamir, bakım masrafları açısından külfet oluştururken diğer taraftan da trafikte de mal ve can kaybına neden olacak şekilde tehlike arz edebiliyorlar. Ayrıca hem çevreye hem de ekonomiye zarar veriyorlar. Bu anlamda 25 yaşından büyük araçların geri dönüşüme verilmesi, ekonomik, çevre kirliliği, ulaşım güvenliği açısından oldukça önem arz ediyor."

İsmail Özdemir, bu kapsamda, 25 yaş ve daha büyük araçların geri dönüşüme verilmesini teşvik amacıyla, araçlarını geri dönüşüme verenlerin bir defalığa mahsus olacak şekilde ve Türkiye'de üretilmiş olmak şartıyla, alacakları yeni araçların Özel Tüketim Vergisinden muaf tutulmasının bu doğrultuda önemli bir gelişme olacağını dile getirdi. 

6/6/2002 TARİH VE 4760 SAYILI ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ KANUNU'NDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ

MADDE 1 - 6/6/2002 tarih ve 4760 Sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu'nun 7 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"(9) 25 yaş ve üstü taşıtlarını geri dönüşüme verenlerin Türkiye'de üretilmiş olmak kaydıyla alacakları yeni taşıtlar bir defalığa mahsus Özel Tüketim Vergisinden müstesnadır"

MADDE 2 - Bu kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 - Bu kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.

10 YIL SÜREYLE TİCARİ AMAÇLAR İÇİN ALINACAK ARAÇLAR DA ÖTV VE KDV'DEN MUAF OLSUN 

MHP Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir, 6/6/2002 Tarih ve 4760 Sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu ve 25/10/1984 Tarih ve 3065 Sayılı Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'ni de Meclis'e sundu. Bu teklifle de en az 10 sene süreyle ticari faaliyetlerde kullanmak maksatlı satın alınacak yeni araçların ÖTV ve KDV'den muaf tutulması planlanıyor. 

Özdemir, söz konusu teklifin gerekçesinde şu ifadeleri kullandı:

"Türkiye'de ticari araçlar gerek ithalat gerek ihracat gerekse de insan taşımacılığında kapsamlı bir yere sahip durumda. TÜİK rakamlarına göre ülkemizde bulunan 30 milyondan fazla aracın yaklaşık 6,5 milyonluk bölümü minibüs, otobüs, kamyonet ve kamyondan oluşuyor. Diğer taraftan 100 bine yakın ticari taksi faaliyet gösteriyor. Bununla birlikte Türkiye Şoförler Odasına kayıtlı yaklaşık 1,5 milyon şoför esnafı bulunuyor.

Ticari maksatlı araçların ilgili ekonomik faaliyetlerdeki kullanım oranı dikkate alındığında şahsi araçlara göre daha kısa vadede yıprandığı bununla birlikte bahse konu araçların bakım ve onarım masraflarının daha külfetli olduğu anlaşılıyor. Yapılan taşımacılık ve ulaştırma faaliyetlerinin hem daha konforlu hem daha güvenli
olabilmesi adına araçların kullamm açısından daha elverişli olması önem arz ediyor. Yıpranan araçlarının bakım onarım masrafları şoför esnafına külfet olurken, yeni bir araca sahip olma imkânlarında da güçlük yaşadıkları biliniyor.

Bu çerçevede geçimlerini tek bir araçla sağlayan şoför esnafının en az 10 sene süre ile ticari faaliyetlerde kullanmak için satın alacakları yeni araçların Özel Tüketim Vergisi ve Katma Değer Vergisinden muaf tutulması, şoför esnafinm ticari faaliyetlerini kesintiye uğramadan sürdürmesini kolaylaştıracağı gibi yürütülen faaliyetlerinden daha sağlıklı ilerlemesine imkan sunacaktır."

Altında rota oluşturuldu! Yükseliyor! Kapalıçarşı'da gram altın 3 bin 124 TL oldu! 21 Kasım 2024 altın fiyatları!

Avukat Mahmut Altınel: Konut üretimi artmazsa ve kira kanunu değişmezse kiralar daha çok yükselir!

Daha önce 8,3 büyüklüğünde deprem olmuştu! Dr. Ramazan Demirtaş'tan yeni uyarı geldi!