Emlak Terimleri

Veraset belgesi noterden nasıl alınır?

Mirasçılık belgesi olarak da bilinen veraset belgesi; kimlerin, ne oranda mirasçı olduklarını gösteren bir resmi belge olarak karşımıza çıkıyor. Peki, veraset belgesi noterden nasıl alınır?

Veraset belgesi noterden nasıl alınır?

Mirasçılık belgesi olarak da bilinen veraset belgesi; kimlerin, ne oranda mirasçı olduklarını gösteren bir resmi belge olarak karşımıza çıkıyor. Bu belge, Sulh Hukuk Mahkemelerinden alınabiliyor.


Peki veraset belgesi noterden alınır mı?

6217 sayılı 'Yargı Hizmetlerinin Hızlandırılması Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un 14. maddesiyle Noterlik Kanunu'na 71/A, 71/B ve 71/C maddeleri eklendi.


1 Ekim 2011 tarihinde yürürlüğe giren bu değişikliklere göre noterlere mirasçılık belgesi olan veraset belgesi verme yetkisi verildi. Peki, veraset belgesi noterden nasıl alınır?


Yönetmelik gereğince; noter başvuru üzerine nüfus kayıtlarını inceleyerek öncelikle ilgilinin yasal mirasçı olup olmadığını tespit ediliyor.


Mirasçılığın tespitinde ilgili tarafından sunulacak güncel nüfus kayıt örnekleri veya noter tarafından elektronik ortamda temin edilecek kayıtlar esas alınıyor. 


Nüfus kayıt örneğinin elektronik ortamda temin edilememesi halinde, bu kayıtlar noterce nüfus müdürlüğünden yazıyla da istenebiliyor.


Kişinin mirasçı olduğunun tespit edilmesi halinde özel kanunlardaki usuller de dikkate alınarak ilgiliye, miras paylarını göster veraset ilamı ve suretleri veriliyor. Mirasçılık belgesi için başvuranların notere harç ödemeleri gerekiyor.


Veraset belgesini kimler alabilir?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com