26 / 11 / 2024

Vergi dairesine neler bildirilir?

Vergi dairesine neler bildirilir?

Mükelleflerin vergi dairesine bildirmek zorunda oldukları hususlar nelerdir? Vergi dairesine neler bildirilir? Vergide Adres Değişikliği ve İşletmede Değişiklik nasıl yapılır? Doğru adres bildirimi nasıl yapılır?




Vergi dairesine neler bildirilir?

Mükelleflerin vergi dairesine bildirmek zorunda oldukları hususlar şu şekilde sıralanıyor.


- İşe başlama, 

- Değişiklikler, (Adres Değişikliği, İş Değişikliği, İşletmede Değişiklik, Bina ve Arazi Değişiklikleri) 

- İşi bırakma,


Yukarıda görüldüüü üzere adres değişikliği ile bina ve arazi değişikliklerinin de vergi dairesine bildirilmesi gerekiyor.


1. Adres değişikliği

İş yeri veya ikamet adreslerini değiştiren mükellefler, adres değişikliklerini, değişimin meydana geldiği tarihten itibaren bir ay içerisinde bağlı bulundukları vergi dairesine bildirirler. 


Mükellefler tarafından bildirilen adreslerde mahalle, cadde ve sokak isimleri kısaltmalar kullanılmadan tam ve açık bir şekilde belirtilmelidir. Mükellefe ulaşılabilecek tüm telefon numaraları ve varsa elektronik posta adresi de dilekçede yer almalıdır.


Örnek 1- Vergi dairesince mükellef (A) Ltd. Şti.’ye ilişkin 2006 vergilendirme dönemine ait kurumlar vergisi beyannamesinin


verilmediğinin tespit edilmesi sonucunda ilgili dönem matrah takdiri için 01.05.2007 tarihinde takdire sevk işlemi yapılmıştır. Takdir komisyonu kararı 15.07.2007 tarihinde ilgili vergi dairesi kayıtlarına intikal etmiştir. Vergi dairesi, Takdir Komisyonu kararına istinaden 10.000 YTL kurumlar vergisi tarh etmiş olup tarh edilen vergi ve kesilen cezaya ilişkin olarak düzenlenen vergi/ceza ihbarnamesi 15.08.2007 tarihinde mükellefin bilinen en son adresine tebliğ edilmiştir.


Böyle bir durumda, mükellef, adına tarh edilen vergi ve kesilen ceza için düzenlenen ihbarnameyi tebellüğ ettikten sonra 30 gün içinde dava açabilir veya uzlaşma talebinde bulunabilir veyahut cezada indirim talep edebilir. 


2. Bina ve arazi değişiklikleri

Yeni inşaatta inşaatın bittiği ve kısmen kullanılmaya başlanılmış ise her kısmın kullanılmaya başlandığı ve diğer değişikliklerde tadili gerektiren halin vukuu tarihinden başlayarak iki aylık süre içinde yapılmalıdır.



Doğru adres bildirimi nasıl yapılır?




Geri Dön