20 / 11 / 2024

Via/Port'a Araplardan günlük alışveriş turu

Via/Port'a Araplardan günlük alışveriş turu

Arap turistlerin havaalanından direkt Via/Port'a alışverişe geldiğini belirten Via/Port Genel Koordinatörü Muzaffer Gülöz, ‘Ortadoğu'nun ‘outlet merkezi' olmayı hedefliyoruz' dedi




Ağustos ayında, ‘Türkiye'nin outlet merkezi' sloganıyla hizmete açılan Via/Port, şimdi de Ortadoğu'nun outlet merkezi olmayı hedefliyor. Alışveriş merkezlerine gelen ziyaretçilerin azaldığı ve mağazaların cirolarının düştüğü bu dönemde Via/Port'un durumdan etkilenmediğini aksine en çok ziyaretçi çeken merkez haline geldiğini belirten Via/Port Genel Koordinatörü Muzaffer Gülöz, özellikle son dönemde Via/Port'a Arap turistlerin akın ettiğini söyledi. Mısır'dan gelenler başta olmak üzere Arapların günübirlik alışveriş turları düzenlediklerinin altını çizen Gülöz, “Arap turistleri hem mimari dizaynımız, hem de marka çeşitliliğimizle çekiyoruz. Ayrıca Sabiha Gökçen Havaalanı'na yedi dakikalık mesafedeyiz. Havaalanına iniş yapıp, direkt bize geliyorlar. Haftada en az bir defa 40-50 kişilik Arap turist kafilesi Via/Port'a geliyor. Mağazalardan hızlı ve bol alışveriş yapıyorlar” diye konuştu.

2009'da otel geliyor
Via/Port'un Avrupa ve ABD'deki ‘outlet mağazacılık' bilinci esas alınarak planlandığını anlatan Gülöz, şu anda emsallerinden çok daha fazlasını sunduklarını vurguladı. “Türkiye'nin outleti olarak yola çıktık ve çok kısa sürede bu iddiamızı kanıtladık” diyen Gülöz, şöyle devam etti: “Ziyaretçi rakamları bunun göstergesi. Ortadoğu'nun da outlet merkezi olma yolunda ilerliyoruz. Artık insanların dünya markası ürünleri uygun fiyatlarla almak için Amerika'ya gitmelerine gerek yok, Via/Port'a gelsinler yeter... Şu anda da beş yıldızlı otel ve fuar alanı inşaatımız devam ediyor. Otelin tamamlanmasıyla birlikte turizm şirketleriyle yapacağımız anlaşmalar doğrultusunda Ortadoğu ve Rusya'dan turist kafileleri getirteceğiz ve her şeyiyle direkt biz ağırlayacağız. Otelimizde konaklayacaklar, Via/Port'ta alışveriş yapacaklar ve ülkelerine dönecekler. 110 milyon dolar yatırımla gerçekleştireceğimiz bu proje de 2009 yılı sonunda hizmete girecek.” Ortadoğu'dan Türkiye'ye gelen Arap turist sayısının her geçen gün arttığını belirten Gülöz, ABD'deki 11 Eylül saldırılarından sonra batıdan uzaklaştıklarını, önceleri tatil için Paris, Londra gibi şehirlere giden zengin Arap turistlerin, artık hem tatil hem alışveriş için Türkiye'yi tercih ettiklerini vurguladı. Arapların, harcama kapasitesi yüksek olan turistler olduğunu aktaran Gülöz, Arap ziyaretçilerin üç-dört saatte bol alışveriş yaptıklarını ifade etti. Bugün Fransa ve İtalya'da toplam hazır giyim perakende cirosunun yarısının turistlerden geldiğini belirten Gülöz, “Biz Türkiye'de alışveriş turizmini gerçek anlamda sağlamak istiyoruz. Buna da ‘Ortadoğu'nun outleti' olarak başlayabiliriz” diye konuştu.

‘Kriz dönemi outlet için fırsat'
Kriz ortamında alışveriş merkezlerinin mevcut durumlarına da değinen Gülöz, tüketicilerin harcamaları kesmesi nedeniyle alışveriş merkezlerinin zor bir dönemden geçtiğini söyledi. Ancak Gülöz, kriz dönemlerinin outlet merkezler için fırsat dönemleri olduğunun da altını çizdi. İnsanların tercih ettikleri markadan vazgeçmek istemediklerini ifade eden Gülöz, “Via/Port'ta biz bunu sağlıyoruz. Tüketiciler kalitelerinden, markalarından vazgeçmeden çok daha uygun bir bütçeyle ihtiyaçlarını karşılıyorlar” dedi. Ayda yaklaşık 1.5 milyon kişi ağırladıklarını anlatan Gülöz, bu kriz döneminde durgunluk yaşayan perakende sektörünün nefes almasını sağladıklarını belirtti. Gülöz, bünyelerinde bulunan markaların çoğunun Türkiye'deki en iyi cirolarını şu anda Via/Port'ta yaptıklarının da altını çizdi.

‘Yüzde 90'ı eli dolu çıkıyor'
Via/Port'ta dünyanın ve Türkiye'nin en iyi markalarının yüzde 80'lere varan indirimlerle satıldığının altını çizen Gülöz, “Gelen ziyaretçinin yüzde 90'ı Via/Port'tan elinde torbalarla ayrılıyor. Bunu fiş dönüşlerinden takip ediyoruz” dedi.
Via/Port'ta toplam 156 outlet mağaza bulunuyor. Retry, Beymen, Lacoste, Calvin Klein, GANT, Cacharel, Deriden Via/Port'ta yer alan lüks markalar arasında. Şu anda yüzde 70-80 indirimlerle satış yapan Retry'da Polo Ralph Lauren, Salvatore Ferragamo, Donna Karan, Sergio Rossi, Givenchy, Marc Jacobs gibi 200'ü aşkın dünya markası bulunuyor. Gülöz, şu dönemde en yoğun mağazalarının da Retry ve Beymen olduğunu belirtti.

Dört ayda 5 milyon ziyaretçiye ulaştı
Via/Port'un şu anda Türkiye'nin en çok ziyaretçi çeken alışveriş merkezlerinden biri olduğunu vurgulayan Muzaffer Gülöz, “Hafta içi 15-20 bin arası ziyaretçi ağırlıyor. Bu rakam cumartesi günleri 90-100 bin arasında, pazar günleri ise 140-160 bin kişi arasında değişiyor. Rekor sayımız ise ise 29 Ekim 2008 tarihinde gerçekleşen 172 bin ziyaretçi” dedi.
Via/Port'un kurban bayramı döneminde de rekor ziyaretçi sayılarına ulaştığını belirten Gülöz, 6 Aralık Cumartesi-14 Aralık Pazar tarihleri arasında toplam 580 bin kişinin geldiğini söyledi. Via/Port'un açıldığı tarih olan 15 Ağustos 2008'den bugüne kadar 5 milyon ziyaretçi rakamını aştıklarını kaydeden Gülöz, “Yılsonuna kadar, önümüzdeki hafta, yılbaşı alışverişlerinin de etkisiyle 600 bin kişi daha bekliyoruz. Bu rakam bir alışveriş merkezi için rekor sayılacak bir rakam...” diye konuştu.

Radikal

Geri Dön