Genel

Where Magazin 75. yılını dünyanın 100 şehrinde kutluyor!

Where İstanbul turizm dünyasının parlayan yıldızı İstanbul'u Oslo Turizm Fuarı"nın ardından ITB Berlin Fuarı'nda temsil edecek¦ 1936 yılında Detroit'te kurulan Where, dünyanın en güvenilen turizm seyahat rehber markalarından biri...

Dünya üzerindeki 100'den fazla önemli kentte rehber kitaplar, dergiler ve haritalar yayınlayan Where; Havaii'den New York'a, Londra'dan Paris'e, Moskova'dan Roma'ya, İstanbul'dan Hong Kong'a, Macau'ya, Singapur'a her yerde. Kısacası turizm ve turist nerede, Where orada!
Where İstanbul 2009 yılı Aralık ayından bu yana İstanbul"da yayınlanıyor ve gelen konuklara rehberlik  ediyor. Markalaşma çalışmaları ve Türkiye tanıtımında 20 yıldan bu yana uzmanlaşan Dilek Koç ve Gürkan Kınacı tarafından yayınlanan Where İstanbul, 13-16 Ocak tarihleri arasında Oslo'da gerçekleştirilen Reiseliv 2011 Fuarı'na Stockholm Kültür ve Turizm Müşavirliği'nin özel isteğiyle katıldı. Mart ayında ise ITB Berlin Fuarı'nda da İstanbul'u tanıtmak üzere yer alacak.

İstanbul dünya turizminde parlayan bir marka
Where İstanbul'un Genel Yayın Yönetmeni Dilek Koç dünya turizm otoriteleri için önemli bir gösterge  olan œWhere yayınlarının 75. yılı nedeni ile düzenlenen basın toplantısında, dünya turizminde ilk on içinde yer alan Türkiye'nin başarılı konumuna rağmen İstanbul'un geride kaldığını ancak 2009'dan bu yana İstanbul'un marka değerinin yükseldiğini, bunda 2010 Avrupa Kültür Başkenti olmasının etkili  olduğunu özellikle de bu yıl bu etkinin daha çok hissedileceğini belirtti.

Avrupa ve Amerika kıtasının büyük tur operatörlerinin son iki yıldır İstanbul"a dört veya beş günlük kültür ağırlıklı tur programlarına yer vermeleri, gelen turistlerin sadece tarihi yarımada ve Beyoğlu'nu değil, İstanbul'un gelişen modern yüzünü (Alışveriş merkezleri, galeriler, özel müzeler ve çok canlı olan gece yaşantısını...) tanımaları ile marka konumunu yükseltti.

Dünya turizminde son yıllarda Prag, Viyana ve İstanbul parlayan yıldızlar olarak anılıyor. İstanbul turlarının diğerlerine göre daha pahalı olmasına rağmen tercih edilmesi, yabancı basının gösterdiği ilgi, tarifeli uçak sayısındaki artış gibi birçok olumlu etkinin bir araya gelmesi ile İstanbul bir cazibe merkezi oldu. Var olan otel kapasitesinin yakaladığı kalitenin yanı sıra 2011-2012 sezonunda açılacak   43 yeni otelle İstanbul'un yatak kapasitesi artacak ve bu otellerin şehirdeki dağılımı da genişleyecek.   Son yıllarda İstanbul'da gerçekleşen kültür sanat gösterileri dünya çapında ses getirmekte, festivaller, konserler vb. aktiviteler nedeni ile gelen turist sayısı artmaktadır.
Bu gelişmeler neticesinde Where International'la temasa geçerek Where İstanbul"u yayınlamaya başladıklarını açıklayan Dilek Koç, kısa sürede grubun 75 yıllık birikimini yakalamanın gururunu yaşadıklarını ekledi. Where'in global yayıncısı Morris Visitor Yayınları Avrupa Müdürü Chris Manning  yaptığı açıklamada; œİstanbul ile ilgili yabancı rehber kitapların büyük bir çoğunluğu güncel bilgileri yansıtmıyor ve yazarının kişisel tercihlerini içeriyor. Yazarlar İstanbul'u göstermek istedikleri gözle  yazılarına yansıtıyorlar. Bu nedenle İstanbul'a gelen konuklar doğru ve güncel bilgiye ulaşamadıkları gibi bugünkü İstanbul'u da yaşayamıyorlardı. Bunun önemli bir sorun olduğunu inanan Where Global yayınlandığı her şehirde konusunda uzmanlaşmış yerel yayıncılarla işbirliği yapmayı tercih ediyor. İstanbul"u DStil Tasarım'la yaptığımız ortalık sayesinde en iyi şekilde yansıttığımıza inanıyoruz dedi.

Yerel markalarımızın global tanıtımında önemli bir köprü görevi gören Where İstanbul aylık olarak yayınlanıyor ve beş yıldızlı otellerin odalarıyla, konsiyerjlarında ücretsiz olarak yer alıyor. Zengin kültür sanat içeriği ve güncel bilgileri ile konuklara İstanbul için rehberlik ediyor.    
 
Kısaca Where tarihçesi
¢Where, otomobil endüstrisinde yaşanan büyük patlamanın en yoğun döneminde, 1936 yılında Detroit'te kuruldu. Amacı kente seyahate gelen otomobil uzmanlarına œnereye gidilir, ne yapılır bilgisi vermekti.
¢ 20. yüzyılın ortalarında Where bir Fortune 500 şirketi olan 3M tarafından satın alındı. Bu gelişme   ile Where, Amerika Birleşik Devletleri genelinde onlarca kentte ve 1975 yılında da Londra'da   yayınlanmaya başladı.
¢Where 1986 yılında Key Publishers tarafından satın alındı ve bugünkü a ylık Where magazin formatına çevrildi. Where, bu dönemde en büyük yayılma başarısını göstererek Avrupa'dan Asya'ya   birçok pazara ulaştı.
¢2005 yılında Augusta, Georgia Merkezli Morris Communications, Where"i bir kılavuz kitap olan Guest Informant ve cep boyutlarındaki Best Read Guides markaları ile birlikte satın aldı. Morris Visitor Publications adı altında birleştirilmiş bir yayın grubu kuran şirket, böylece dünyadaki tüm gezginlerin ihtiyaçlarını karşılamayı hedefledi.  
¢2007 yılından beri seyahat rehberi Where magazin, otel odalarındaki lüks Where GuestBook, küçük ve kullanışlı Where QuickGuide ve yardımcı Where haritalarını yayınlayan Morris Visitor Publications; Los Angeles ve New York'tan Londra'ya, Paris'e, Hong Kong'a ve İstanbul'a kadar 100'den fazla kentte milyonlarca okuyucuya ulaşan güçlü ve global bir markayı temsil ediyor.

Aylık yayınlanan, kente dair faydalı bilgiler ve çeşitli kategorilerde kapsamlı listelerle içeren Where Magazin, bu büyük ailenin her yıl 250 milyona yakın okuyucuya ulaşan taşınabilir seyahat rehberi. Yıllık yayınlanan ailenin Where Guestbook, kalitesiyle, tasarımıyla, modern ve dikkat çekici görünümüyle yaklaşık 1850'den fazla seçkin otelin odalarında yer alıyor. İki küçük vazgeçilmez; Where Quick Guide ve Where Maps ile kent, istedikleri anda okuyucuların avucunun içinde.

Ve son olarak¦ Wheretraveler.com binlerce restoran, alışveriş merkezi, eğlence ve gezi seçeneği anlamına geliyor. Üstelik otelden herhangi bir varış noktasına cadde cadde yön tarifleri ve referans noktalarıyla¦