08 / 11 / 2024

Yabancı markalar için ilk tercih Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi!

Yabancı markalar için ilk tercih Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi!

Eva Gayrimenkul Değerleme’ye göre, Türkiye’nin en önemli vitrinlerinden biri olan Nişantaşı Abdi ipekçi Caddesi, son yıllardaki yüksek kira bedellerine rağmen Türkiye pazarına girmek isteyen markaların ilk tercih noktası oluyor...




EVA Gayrimenkul Değerleme Danışmanlık A.Ş. Değerleme Departmanı Yöneticisi Şeyma Şehirli, 1930’lara kadar konaklar semti olan Nişantaşı’nın daha sonra İstanbul’un en hızlı apartmanlaşan semtlerinden biri olduğunu ve bu apartmanlaşma sürecinin seçkin bir yapılaşma olarak sürdüğünü, 1970’lerde İstiklal Caddesi’nin eski niteliğini yitirmeye başlamasıyla da ünlü mağazaları çekmeye başladığını kaydediyor. 


Şehirdeki cadde perakendeciliğinin en önemli merkezlerinden biri olan Nişantaşı’nın özellikle yabancı markaların Türkiye’de mağaza açmak için ilk tericihi olduğunu belirten Şehirli, orta-üst gelir grubuna hitap eden markalar ve restoranların Vali Konağı Caddesi, Abdi İpekçi Caddesi, Teşvikiye Caddesi ve Rumeli Caddesi’nde yoğunlaştığını vurguluyor.


Paris’in ünlü Faubourg-Saint Honoré sokağını andıran Abdi İpekçi Caddesi İstanbul'un en yüksek gayrimenkul kira bedellerine sahip caddeleri arasında


İnşası devam eden 5 yıldızlı Maçka Oteli’nin giriş katında açılan ve üst gelir grubuna hitap eden Alexander McQueen, Ermenegildo Zegna, Chanel TODS, Prada, Valentino, Roberto Cavalli, Louis Vuitton gibi birbirinden seçkin giyim mağazalarının şık vitrinleri ile caddeyi dünyadaki örnekleriyle yarışır hale getirdiğine dikkat çeken Şehirli, otel için St. Regis markasını bünyesinde bulunduruan Starwood Hotels & Resorts grubuyla anlaşma sağlandığını belirtiyor.

DEMSA Group tarafından Türkiye’ye getirilen, Abdi İpekçi Caddesi ile Bronz Sokak’ın birleştiği Polat Apartmanı’nın zemin katında bulunan ve caddenin 3.550 m²’lik en büyük lüks mağazası olan Nişantaşı Brandroom bünyesinde, tasarımlarıyla moda dünyasına yön veren pek çok markanın mağazalarının yanısıra; kadın, erkek, çocuk, aksesuar, denim, iç çamaşırı ve kozmetik kategorilerinde 100’ün üzerinde dünya markasının en seçkin koleksiyonları ile caddeye uyumlu bir renk katacağını belirten Şehirli, caddenin restoranlarıyla da orta-üst gelir grubunu çektiğini vurguluyor.

Şehirli, Abdi İpekçi Caddesi’ni Teşvikiye, Vali Konağı ve Rumeli Caddeleri’nden ayıran en önemli özelliğin bu caddede yer alabilmek için marka değerinin ön plana çıkması gerektiği olduğunun da altını çiziyor. Bir çok yabancı markanın Türkiye’deki ilk mağazası için Abdi İpekçi’yi tercih ettiğini belirten Şehirli, caddede 100 m2 alanlı dükkanlar için birim kira değerlerinin aylık 200-350 USD aralığında değişkenlik gösterdiğini ve caddede boş dükkan bulmanın imkanız olduğunu söylüyor.



Teşvikiye Caddesi üzerinde kiralar 100 m2 alanlı dükkanlar için aylık 100-200 USD/m2 birim kira değeri aralığında


Abdi İpekçi Caddesine alternatif caddelerden biri olan Teşvikiye Caddesi’nin, ZARA, Massimo Dutti, Hotiç, Türkiye pazarına yeni giren Promod, şık vitriniyle Atölye Mariposa, Max Mara ve Network gibi mağazaları ile House Cafe, Teşvikiye Cafe, Susico ve Saray Muhallebicisi gibi çeşitli kafe ve restoranlara ev sahipliği yaptığını söyleyen Şehirli, 2008 yılında açılan CİTY’S AVM’nin semtin tek alışveriş merkezi olarak caddeye renk kattığını belirtiyor. Şehirli, Teşvikiye Caddesi üzerinde kiraların 100 m2 alanlı dükkanlar için aylık 100-200 USD / m2 birim kira değeri aralığında olduğunu vurguluyor.


Diğer caddelere göre daha geniş olan Vali Konağı Caddesi, hem yaya, hem de araç hareketliliği ile markaların odak noktası


Diğer caddelere göre daha geniş olan Vali Konağı Caddesi’nin hem yaya, hem araç hareketliliğine sahip olmasının markalar için önemli olduğunu vurgulayan Şehirli, caddenin sadece giyim mağazaları ile cafelere değil aynı zamanda bankalara da ev sahipliği yaptığını belirtiyor. Şehirli, Teşvikiye Caddesi ve Rumeli Caddesi’ni birbirine bağlayan Vali Konağı Caddesi üzerinde kiraların 100 m2 alanlı dükkanlar için aylık 75-150 USD / m2 birim kira değeri aralığında olduğunu söylüyor.


Marka değerini yükseltmek isteyen firmalar, diğer 3 caddeye göre daha düşük kira değerlerine sahip olan Rumeli Caddesi’ni tercih ediliyor 


Şehirli, Nişantaşı’nı Osmanbey’e bağlayan Rumeli Caddesi’nin diğer 3 caddeye kıyasla daha düşük kira değerlerine sahip olduğunu ve özellikle Nişantaşı’nda butik açarak marka değerini yükseltmeyi amaçlayan Anadolu menşeli markalar tarafından tercih edildiğini vurguluyor. Şehirli son olarak, genelde ayakkabıcılar, kumaşçılar, büfeler, toptancılar ve binaların ara katlarında yer alan gelinlikçilere ev sahipliği yapan caddede kiraların 100 m2 alanlı dükkanlar için aylık 50-150 USD/m2 birim kira değerleri arasında değiştiğini belirtiyor.



Geri Dön