Emlak Terimleri

Yapı kayıt belgesi başvuru işlemleri!

İmar barışı kapsamında mevzuata aykırı yapılar Yapı Kayıt Belgesi düzenlenebiliyor. Peki, bir yapıya yapı kayıt belgesi nasıl alınır? Yapı kayıt belgesi başvurusu nasıl yapılır?

İmar barışı ile imar ve ruhsat sıkıntısı son buluyor. Bakanlıkça 3194 sayılı Kanunun geçici 16 ncı maddesi kapsamında imar mevzuatına aykırı yapıların kaydedilmesi için oluşturulan elektronik yazılım sistemi üzerinden yapı kayıt belgesi veriliyor.

Her yapı için sadece bir Yapı Kayıt Belgesi düzenleniyor. Peki, bir yapıya yapı kayıt belgesi nasıl alınır? Yapı kayıt belgesi başvurusu nasıl yapılır?

Yapı kayıt belgesi başvuru işlemleri

Yapı Kayıt Belgesi 31 Aralık 2017 tarihinden önce yapılmış yapılar için veriliyor. Yapı Kayıt Belgesi için müracaatın 31/10/2018 tarihine kadar yapılması ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin 31 Aralık 2018 tarihine kadar ödenmesi gerekiyor. Başvuru ve ödeme süresini bir yıla kadar uzatmaya Bakanlar Kurulu yetkili oluyor.

Yapı Kayıt Belgesi için yapı maliklerinden herhangi birisi veya vekili tarafından, e-Devlet üzerinden Yapı Kayıt Sistemindeki Yapı Kayıt Belgesi formunun doldurulması suretiyle müracaatta bulunulabileceği gibi kurum ve kuruluşlara başvurulmak suretiyle de müracaatta bulunulabiliyor.

Müracaatın e-Devlet üzerinden yapılması durumunda, Yapı Kayıt Belgesi formunun eksiksiz olarak doldurulmasından ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin yatırılmasından sonra, Yapı Kayıt Sistemi tarafından oluşturulan Yapı Kayıt Belgesi talepte bulunan yapı sahibince e-Devlet üzerinden alınıyor.

Müracaat kurum ve kuruluşlara yapılmış ise, Yapı Kayıt Belgesi formu müracaat sahibinin beyanına göre eksiksiz olarak doldurulur, Yapı Kayıt Belgesi bedelinin yatırılması sağlanır, Yapı Kayıt Belgesi formu sistem üzerinden onaylanmak üzere Müdürlüğe gönderilir ve formun Müdürlükçe onaylanmasından sonra bir örneği talepte bulunan yapı sahibine veriliyor.


Yapı kayıt belgesi başvuru formu!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com