Yapı kayıt belgesi nereden alınır?
İmar barışında e-devlet üzerinden başvurulabiliyor. Peki, başvuru onaylandıktan sonra yapı kayıt belgesi nereden alınır?
İmar barışı ile imar mevzuatına aykırı yapılarla barışılıyor. İmar barışında e-devlet üzerinden başvurulabiliyor. 8 Haziran'da başlayan imar barışı başvuruları 31 Ekim 2018 tarihine kadar devam ediyor.
Bu kapsamda alınacak yapı kayıt belgesi bedeli ise 31 Aralık 2018 tarihine kadar ödeniyor. Yapı kayıt belgesi başvuru bedeli; arsa emlak değeri ile yapı yaklaşık maliyeti toplamı üzerinden konutlarda yüzde 3, ticari kullanımlarda yüzde 5, karma kullanımlı yapılarda; konut ve ticari olarak kullanılan alanlar ayrı ayrı ve arsa payları da dikkate alınarak belirlenen katsayı ile çarpılması suretiyle hesaplanıyor. Bu belge yapı yıkılana kadar geçerli oluyor.
Yapı kayıt belgesi nereden alınır?
İmar barışı başvurusunun onaylanması ve yapı kayıt belgesinin de ödenmesi halinde sistem tarafından Yapı kayıt belgesi oluşturuluyor. Yapı kayıt belgesi, e-devlet üzerinden bilgisayara indirilebiliyor. Bilgisayara indirilen Yapı kayıt belgesinin çıktısı alınarak istenen işlemler yapılabiliyor.
Yapı kayıt belgesi ile yapılabilecekler
1- Yapı Kayıt Belgesi alan binalarda su, elektrik ve doğalgaz bağlatabiliyor.
2- İmar Kanunu kapsamında alınmış yıkım kararları ile tahsil edilemeyen idari para cezaları iptal ediliyor.
3- Kullanım maksadı değişiklikleri de dahil olmak üzere tapuda cins değişikliği ve kat mülkiyeti tesis ediliyor.
4- İşyeri açma ve çalışma ruhsatı yapı kullanma izin belgesi aranmaksızın veriliyor.
5- Yapı Kayıt Belgesi alan binalar için yıkılma endişesi son buluyor. Ancak depremsellik açısından yapılarda alınması gereken her türlü tedbiri malikleri alıyor.
6- Yapı kayıt sahipleri kendi mülklerini ekonomik bir değer olarak gösterebiliyor.
İmar barışının süresi ne zamana kadar?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com