Emlak Terimleri

Yapı kullanma izin belgesi nedir, nereden alınır?

İnşaat halindeki konutların bittiği andan itibaren izin belgesi ya da iskân belgesi olarak da bilinen yapı kullanma izin belgesi alınması gerekiyor. Peki, Yapı kullanma izin belgesi nereden alınır? Bu nedenle yapı kullanma izin belgesi olarak da ifade ediliyor

Yapı inşaatının bitmesinin ardından binanın kanun ve yönetmeliklere uygun olarak inşa edildiğini gösteren, yetkili birimler tarafından verilen bir tür onay belgesi olan iskan raporu, bir nevi yapı kullanım izni anlamına geliyor. Bu nedenle yapı kullanma izin belgesi olarak da ifade ediliyor. 

Yapı kullanma izin belgesi alabilmek için inşa edilen yapının projeye uygun olarak tamamlanması gerekiyor. Yapı kullanma izin belgesi ya da bir diğer bir ifadeyle iskan belgesi almak ancak bu şekilde mümkün olabiliyor. 

Bazı şirketler, henüz tamamlanmamış projelerde masraftan kaçınmak için bu belgeyi çıkarmayı ertelerler. Bu nedenle ev satın almayı düşünüyorsanız bu belgeyi sorgulamanız da fayda var. 

Yapı kullanma izin belgesi alabilmeniz için inşaat ruhsatı alındığı tarihten itibaren 2 sene içerisinde yapımına başlanılmış olunması gerekiyor. Ruhsat alınma tarihinden itibaren de 5 sene içerisinde tamamlanmış olması gerekiyor. Şayet 5 sene sonunda, tamamlanan inşaat projedeki gibi değilse, inşaatın yıkılmasına karar verilebiliyor. 

Yapı kullanma izin belgesi nereden alınır?

Yapı kullanma izin belgesi alabilmek için ilgili belediyelere gerekli belgeleri tamamlamış şekilde başvuru yapmanız gerekiyor. Tüm belgelerin sunulmasıyla birlikte belediyenin ilgili birimi, yapınızın uygun olup olmadığı konusunda bir analiz yapacaktır. Sürecin sonucunda yapınız uygunsa rapor verilebiliyor. 

Belge için ilgili belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanım İzin Birimi hizmet sunuyor. Buradaki görevliler, başvurunuzun ardından binanın ruhsat ve eklerine uygun olup olmadığını inceliyor. 

Yapı kullanım izin belgesi almak için projede gösterilmiş tüm şartların yerine getirilmiş olması gerekiyor. Örnek olarak kanalizasyon altyapısı tamamlanmamışsa iskan raporu almak için yapılan başvuru reddedilebiliyor. 

Yapı kullanma izin belgesi için gerekli belgeler nelerdir?

Başvuru yapanın dilekçesi ya da idare tarafından hazırlanmış başvuru formu,

Yapının ruhsat ve eklerine uygun olduğuna, uygun malzeme kullanılıp kullanılmadığına ve yapının kullanılmasında fen ve sağlık bakımından mahsur görülmediğine ilişkin fenni mesul veya yapı denetim kuruluşu raporları,

Enerji kimlik belgesi,

Yapının fotoğrafları,

Raporu almak için gerekli belgelerin güncelliğini, ilgili belediyeyi arayarak teyit etmeyi unutmamalısınız.

Kentsel dönüşüm kira yardımı nasıl alınır, kimler alabilir?

Temmuz ayı kira artış 2022 ne kadar olacak? Temmuz ayında kiraya ne kadar zam yapılabilecek?

Tapu satış başvurusu nasıl yapılır? Tapu başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

Tapu devir ücreti ne kadar 2022? Tapu devir ücretini kim öder?

2B arazi satın alınır mı?

Şufa Hakkı nedir, nasıl kullanılır? Şufa Hakkı davası nasıl açılır?

Ev satışında tapu devri nasıl olur?

DASK prim hesaplama nasıl yapılır?

DASK zorunlu mu? DASK yaptırmamanın cezası var mı?

Konut poliçesi nedir? Konut sigortası neleri kapsar?

Tapu satışı için vekalet ücreti 2022 ne kadar?

Rayiç bedel sorgulama nasıl yapılır? E-Devletten rayiç bedel nasıl alınır?

Ortaklığın Giderilmesi Davası nedir? Ortaklığın Giderilmesi Davası nasıl açılır?

Hisseli gayrimenkul satışı nasıl olur?

Müşterek tapu nedir? Müşterek tapu nasıl satılır?

Tapuda tevhit işlemi nedir? Tapuda tevhit nasıl yapılır?

Tapu ifraz işlemi nedir? Tapuda ifraz nasıl olur?

Anne baba hayattayken reddi miras yapılabilir mi?

Reddi miras süreci nasıl işler?