Yapı kullanma iznini kim verir?
Yapı kullanma izin belgesi, ruhsatlı bir projenin, inşaat çalışmaları bittikten sonra, söz konusu yapıda oturumun başlaması için alınıyor. Peki, bu izin nasıl alınır? Yapı kullanma iznini kim verir?
Yapı kullanma iznini kim verir?
Yapı kullanma izin belgesi, ruhsatlı bir projenin, inşaat çalışmaları bittikten sonra, söz konusu yapıda oturumun başlaması için binanın sahip olması gereken belge olarak karşımıza çıkıyor.
Bu belgenin alınması halinde, yapıdaki bağımsız bölümler tapuya nitelikleri dahilinde tescil edilebiliyor.
Yapı kullanma izninin alındığı tarih, inşaatın resmi olarak bittiği tarihi gösteriyor. Bu belge, yapının süresi içinde mimari projesine uygun bir şekilde bitirilmesi halinde veriliyor.
Yapı kullanma iznini kim verir?
İnşaatı biten yapıların projesine uygun olarak yapılıp yapılmadığı gibi inceleme konusuna giren hususlar belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimleri tarafından yapılıyor.
Yapı kullanma izin belgesinin alınabilmesi için, inşaat müteahhidinin gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye başvuruda bulunması, yapı kullanma izin belgesi için dilekçe doldurması gerekiyor.
Ayrıca yapı kullanma izin belgesi için gerekli belgelerin temin edilmesi ve yapı kullanma izin belgesi harcının da ödenmesi gerekiyor.
Gerekli belgeler:
Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,
* Tapu kaydı bilgileri,
* Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi,
* Dış Kanal Belgesi (İZSU),
* Telekom Olur Yazısı,
* Proje Müellifleri Raporu,
* Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu,
* Cephe fotoğrafları – (13/18 cm),
* Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,
* SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi.
Belgenin alınmak istendiği yapı eğer asansörlü olarak inşa edildiyse, birkaç belge daha isteniyor. Onlar da şu şekilde sıralanıyor..
* Asansör firmasından; TSE Belgeleri,
* Garanti Belgesi,
* Mühendislerin SMM Belgeleri,
* Muayene Raporu – 4 adet
* Muayene fişi,
* Uygulama projeleri,
* Sığınak Raporu,
* Yangın Tesisat Raporu.
Yapı kullanma izni masrafları 2015!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com