Yavuz Sultan Selim Köprüsü açıldı!
İstanbul Boğazına inşa edilen "dünyanın en geniş köprüsü" Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Türkiye ve dünyadan çok sayıda liderin katılımıyla hizmete açıldı...
İstanbul Boğazı'na inşa edilen "dünyanın en geniş köprüsü" Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez'in yaptırdığı toplu duayla hizmete açıldı.
Birçok özelliği bakımından Türkiye ve dünya mühendislik tarihi için büyük bir kilometre taşı olma niteliğindeki köprü ile otoyolun açılışı dolayısıyla Sarıyer Garipçe'de vatandaşların da katılımıyla tören düzenlendi.
Törende Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, konuşmasının ardından konukları sahneye davet etti.
20 soruda Yavuz Sultan Selim Köprüsü!
Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez'in yaptırdığı toplu duanın ardından kurdele kesilerek, Yavuz Sultan Selim Köprüsü hizmete açıldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, yarın hizmete girecek köprüden geçişlerin 31 Ağustos'a kadar ücretsiz olacağı müjdesini verdi.
Asya ve Avrupa üçüncü kez birleşti
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen köprü, Asya ve Avrupa'yı üçüncü kez birleştirecek. Dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerinde yer alıyor. Köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4’er kara yolu şeridi ile ortada 2 demir yolu şeridi olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi olacak.
Köprü, raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de dünyada ilk olacak. Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kıracak. Bin 408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olan köprü, bu özelliğiyle de "üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü" unvanını alacak.
Yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü özel sektör işletecek. Köprüde, günlük 135 bin "otomobil eşdeğer" trafik geçişi için idare garantisi de bulunuyor.
Yeni köprü ile yılda yaklaşık 1 milyar 450 milyon doları enerji, 335 milyon doları iş gücü kaybı olmak üzere toplam 1 milyar 785 milyon dolarlık ekonomik kaybın önüne geçilmesi hedefleniyor.
Geçiş ücreti otomobiller için 9 lira 90 kuruş
Köprü geçiş ücretleri, Avrupa'dan Asya'ya geçişte otomobillerde 9,90 lira, aks aralığı ve sayısına göre ağır tonajlı araçlarda 13,20 liradan başlayacak. Asya'dan Avrupa'ya geçişler ise ücretsiz olacak. Köprünün bağlantı yollarının ücreti ise kilometre başına 8 sent (24 kuruş) olarak belirlendi. Ücretler, 2 Ocak 2017'ye kadar geçerli olacak.
Yavuz Sultan Selim Köprüsünde OGS ve HGS'nin yanı sıra vatandaşın köprüye alışmasını sağlamak için nakit para ile geçiş imkanı da sunulacak. Ancak sonraki süreçte nakit geçiş kaldırılacak.
AA
Haber Cumhuriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İstanbul Boğazı'ndaki üçüncü köprü; Yavuz Sultan Selim Köprüsü bugün açıldı. Köprü için yapımcı iki şirkete her gün 135 bin araç garantisi verildi. Bu rakam yakalanamazsa, kalan fark devlet kasasından ödenecek.
İstanbul'un kuzeyindeki son orman alanları ile su havzalarında tahribata yol açan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu bugün devletin zirvesinin katılımıyla gerçekleştirilen törenle açıldı.
Kentin son ormanlarına da bir hançer gibi saplanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun yapımı yaklaşık 3 milyar dolara mal oldu. Köprüden geçiş ücreti, birinci sınıf araçlar için 9,90 lira olarak açıklandı. Erdoğan, açılış töreninde yaptığı konuşmada, köprüden geçişin 31 Ağustos'un gecesine kadar ücretsiz olacağını söyledi.
Başbakan: Kamyon, otobüs ve tırların şehir içine giremeyecek
Başbakan Binali Yıldırım, açılış konuşmasında yarından itibaren kamyon, otobüs ve tırların şehir içine giremeyeceğini söyledi.
Yıldırım, "Yavuz Sultan Selim geliyor. Bugün 26 Ağustos, Gazi Mustafa Kemal'in büyük taaruza başladığı günün yıldönümü. Bugün günlerden Türk'ün gücünün tüm dünyaya gösterildiği gündür. Bugün aynı zamanda Fırat Kaplanı'nın başarısının günüdür. 29 Mayıs 2013'te bu köprünün temelini attık. Bu köprüyü yapmaya karar verirken Cumhurbaşkanımızla üzerinde çok düşündük. En az üç ay güzergahları inceledik" dedi.
"YARINDAN SONRA OTOBÜSLER ŞEHİR İÇİNE GİREMEYECEK"
Yıldırım, "Sonunda en doğru yeri bulduk. İşte boğazın en kuzeyinde, Karadeniz'in girişinde, bu tarihi eseri, bu mühendislik harikasını İstanbul'a hediye etmenin keyfini yaşıyoruz. Bu köprü tarihi İpek Yolu'ndaki bütün yolculuklara hizmet ediyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yarın hizmete geçecek. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yarın hizmete girecek. Köprünün özelliği şu; şimdi Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden geçen bütün kamyonlar, otobüsler, TIR'lar artık yarından sonra şehir içine giremeyecek"
Cumhuriyet
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İstanbul tarihi günlerden birine ev sahipliği yaptı. Boğaz'ın 3. gerdanlığı, dünyanın en geniş köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Kuzey Çevre Otoyolu törenle hizmete açıldı. Sarıyer Garipçe'deki törene katılan vatandaşlar da bu tarihi güne tanık oldu. Bu tarihi günde konuşan Erdoğan, özetle şunları söyledi:İstanbul'umuza, ülkemize, milletimize Avrupa ve Asya kıtalarına hayırlı olmasını temenni ediyorum. Köprünün temelini atarken dalga geçenler, yaptırmayacağız diyenler oldu. Buralara gelip gösteri yapanlar oldu ama biz dedik ki 'Bu yoldan dönmek yok, yapacağız' İşte Halep oradaysa arşın burada. Şimdi, açılışını sizlerle birlikte yapıyoruz. Bu gurur duyulası milletimizle yapıyoruz. Siz, farklısınız. Siz, tankların, topların, helikopterlerin, F16'ların önünde duran bir milletsiniz. Siz onlara prim vermediniz. Size de bu eserler yakışırdı.
BUNLARIN HEPSİ OLACAK
Birinci köprü şimdi ne oldu 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu. Onun adını siz koydunuz. İkinci köprü Fatih Sultan Mehmet Köprüsü. Şimdi de Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü açıyoruz. Boğazın altından zaten bir Marmaray'ımız var değil mi? 20 Aralık'ta da Avrasya tünelinin açılışını yapıyoruz. Bu millet neye layıksa bunların hepsi olacak. Muasır medeniyetler seviyesinin üstüne çıkmak lafla olmuyor, icraatla oluyor.
Yavuz, 59 metre ve 10 şeritle dünyanın en geniş köprüsü oldu. 2 bin 164 metrelik köprü aynı zamanda üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü. * Dünyanın en geniş köprüsü unvanına sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Asya ve Avrupa'yı üçüncü kez birleştirdi.* Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen köprü, 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerinde yer alıyor. * Köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4'er kara yolu şeridi ile ortada 2 demir yolu şeridi olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi olacak. * Birçok özelliği bakımından Türkiye ve dünya mühendislik tarihi için büyük bir kilometre taşı niteliğindeki köprü, raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de dünyada ilk olacak. * Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kıracak. Bin 408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olan köprü, bu özelliğiyle de “üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü” unvanını alacak. * Yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan köprü ile yılda yaklaşık 1 milyar 450 milyon doları enerji, 335 milyon doları iş gücü kaybı olmak üzere toplam 1 milyar 785 milyon dolarlık ekonomik kaybın önüne geçilmesi hedefleniyor. * Köprü geçiş ücretleri, Avrupa'dan Asya'ya geçişte otomobillerde 9,90 lira, aks aralığı ve sayısına göre ağır tonajlı araçlarda 13,20 liradan başlayacak. Asya'dan Avrupa'ya geçişler ise ücretsiz olacak. Köprünün bağlantı yollarının ücreti ise kilometre başına 8 sent (24 kuruş) olarak belirlendi. Ücretler, 2 Ocak 2017'ye kadar geçerli olacak. * Yavuz Sultan Selim Köprüsünde OGS ve HGS'nin yanı sıra vatandaşın köprüye alışmasını sağlamak için nakit para ile geçiş imkanı da sunulacak. Ancak sonraki süreçte nakit geçiş kaldırılacak.* Başlangıcında öngörülen 36 aya rağmen, 27 ayda bitirilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü ağır vasıtaların kullanması zorunlu olacak.
Uçaksavarlı güvenlik
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılışı nedeniyle tören alanı ve çevresinde geniş güvenlik önlemleri alındı.Jandarma atlı birlikleri devriye görevi yaparken, özel harekat polisleri de yüksek noktalara yerleşti. İstanbul İl Jandarma Komutanlığı'na ait bir helikopter tören alanı üzerinde devriye uçuşu yaptı. Üzerlerinde uçaksavar ve ağır makinalı silahların bulunduğu ağır silahlarla donatılmış zırhlı askeri araçlar, bölgeye hakim bir noktaya konuşlandırıldı. Askeri araçlar tören boyunca güvenlik tedbirleri kapsamında görev yaptı. Sahil Güvenlik ile donanmaya bağlı gemiler Karadeniz girişinde ve boğazda devriye görevi yaptı. Boğazdan gemi geçiş trafiği de tören nedeniyle durduruldu.
Trafiği rahatlatacak
Boğaz'ın 3. gerdanlığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, TBMM Başkanı İsmail Kahraman, Başbakan Binali Yıldırım, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar, 11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, eski Başbakan Ahmet Davutoğlu ile konuk hükümet ve parlamento başkanlarının katılımıyla hizmete açıldı.
İstiklal Marşı'nın okunması ve ardından Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başlayan törende ilk önce kürsüye Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan çıktı.
Ardından bir konuşma yapan eski Başbakan Ahmet Davutoğlu, “Bugün burada bir tarih yazıyoruz. İstanbullu her şeye layıktır. Bugün bayram günüdür. Bu ülke ebediyen özgürdür ve özgür kalacak" diye konuştu.
Konuşmak için sahnede yerini alan Başbakan Yıldırım, şunları söyledi:“Yavuz Sultan Selim geliyor. Bugün 26 Ağustos, Malazgirt Zaferi'nin, Gazi Mustafa Kemal'in büyük taaruza başladığı günün yıldönümü. Bugün günlerden Türk'ün gücünün tüm dünyaya gösterildiği gündür. Bugün aynı zamanda Fırat Kalkanı'nın başarısının günüdür. Bu mühendislik harikasını İstanbul'a hediye etmenin keyfini yaşıyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yarın (bugün) hizmete girecek. Köprünün özelliği şu; şimdi Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden geçen bütün kamyonlar, otobüsler, TIR'lar artık yarından (bugün) sonra şehir içine giremeyecek. İstanbul'un trafiği biraz daha rahatlayacak" dedi.
TBMM Başkanı İsmail Kahraman da konuşmasında Türkiye'nin geliştikçe önünün kesilmek istendiğini söyledi. 11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ise “Bu muhteşem köprünün temelini 3 yıl önce cumhurbaşkanı olarak atmıştık. İstanbul'da hayat bundan sonra çok daha kolaylaşacak" diye konuştu.
Yeni Şafak