Yavuz Sultan Selim Köprüsü yük taşımacılığında dünyada ilk sırada olacak!
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, "modern İpekyolu" olarak yük taşımacılığında dünyada da ilk sıraya yerleşecek. Üçüncü köprünün inşaat aşamasında 6-7 bin kişi, işletme aşamasında ise 700-1000 kişi çalışacak.
Temelleri mayıs ayında atılan üçüncü köprü projesinde inşaat tam gaz devam ediyor. 2015'te bitirilmesi hedeflenen projenin iki kıta arasında ticaret hacmini de artırması hedefleniyor. "Modern İpekyolu" olarak bilinen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün, yük taşımacılığı yüzdesiyle dünyada ilk sıraya yerleşeceği öngörülüyor.
1.400 HEKTARLIK AĞAÇLANDIRMA
Köprüyü yapan IC İÇTAŞ ile Astaldi ortaklığı, projenin tamamlanacağı üç yıl sonunda bin 400 hektarlık ağaçlandırma gerçekleştirmiş olacak. Bölgeye yönelik ilk etap ağaç dikimlerinin kasım ayında başlayıp nisanda sonlandırılması planlanıyor. Ağaçlandırma sayesinde, aynı zamanda cumhuriyet tarihinde bir projede en fazla ağaç dikimlerinden biri de gerçekleştirilmiş olacak. İnşaat sırasında güzergahta bulunan ağaçlar özel makinelerle yerlerinden sökülerek başka yerlere transfer edildi. Böylece çevre duyarlılığı hassasiyetine de dikkat edilmiş oluyor.
İNŞAATTA 6 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR
Araçların şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile zamandan tasarruf ederek transit geçişi sağlanacak. Proje hayata geçtiğinde Avrupa-Asya arasında çok daha kısa sürede geçiş imkânı olacak. Diğer ulaşım modları ile entegrasyon sağlanıp, İstanbul şehir içi trafiğindeki yoğunluk azaltılacak. Bin 300 kişi yaklaşık üç aydır 24 saat esasına göre gece gündüz çalışmalara devam ettiği projenin maliyeti 4.5 milyar lirayı bulacak. Üçüncü köprünün inşaat aşamasında 6-7 bin kişi, işletme aşamasında ise 700-1000 kişi çalışacak.
DÜNYADA BİR İLK
Üçüncü köprü, 320 metre yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak. Toplam uzunluğu bin 875 metrelik asma köprü, 60 metre uzunluğundaki viyadükler ve toplam uzunluğu 21 kilometre olan tünelleri kapsıyor.
Sabah