Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek tren için BAE ile kredi görüşmesi yapılıyor!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçecek demir yolu projesi için BAE ile kredi görüşmesinin yapıldığına dikkat çekerek, proje ile ilgili bilgi verdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir son dakika açıklamasında bulundu ve Türkiye'den geçecek ve üzerinde yük geçişi sağlayacak koridorların ülke için önemli avantajlar sağlayacağının altını çizdi.
Son dönemde gündeme gelen ve hayata geçirildiğinde İpek Yolu'nun devamı niteliğinde olacak Zengezur Koridoru'nun geçeceği güzergahları ihya edeceğini dile getiren Bakan Uraloğlu, "Aklıselim olan bu koridorun kendi topraklarından geçmesini talep eder" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin demir yolu projelerine ilişkin uygun koşullarda kredi bulabildiğine de dikkat çekti ve bunun ülke için kıymetli olduğunu, demir yollarında kapasiteyi artıracaklarını ve belirli noktalarda karşılıklı geçiş kuracaklarını dile getirdi.
"Demir yolunda ilk etapta uluslararası koridorları bitirme çabasındayız. Kalkınma Yolu'nun Türkiye'deki devamını tamamlayacağız" açıklamasında bulunan Uraloğlu, "Bu amaçla 2022 yılının başında altyapı çalışmalarına başlanan ve 4 yılda tamamlanması öngörülen projeyle Fav Limanı'ndan ülkemize ulaşacak yaklaşık 1200 kilometrelik çift yönlü otoban ve demir yolu inşa edilmesi hedefleniyor. Bu yatırımın maliyetinin yaklaşık 16 milyar dolar olması bekleniyor" bilgilerini verdi.
Türkiye'den geçecek Kalkınma Yolu'nun demir ve karayolu olarak Basra Körfezi'nden Avrupa'ya yük ve yolcu taşıyacağına vurgu yapan Bakan Uraloğlu, Türkiye'de Ovaköy (Hudut)-Nusaybin-Mardin-Şanlıurfa-Gaziantep-Adana-Mersin (Yenice)-Ulukışla-Karaman-Konya-Afyonkarahisar-Eskişehir-Gebze-İstanbul-Edirne güzergahının kullanmasının amaçlandığını aktardı ve bu güzargahın toplam 2 bin 88 kilometre olduğunu dile getirdi.
Koridorun 1034 kilometrelik kısmının 689 kilometresinde hızlı tren hattı, 345 kilometresinde elektrifikasyon ve sinyalizasyon yapım çalışmalarının sürdüğüne dikkat çeken Uraloğlu, 615 kilometrelik yeni demir yolu hattında ise yapıma yönelik planlama çalışmalarının da devam ettiğini, Kalkınma Yolu koridoru üzerinde planlanan yeni demir yolu hatları için 5,8 milyar dolarlık ilave yatırım yapılmasının öngörüldüğünü söyledi.
3. KÖPRÜDEN GEÇECEK TREN İÇİN KREDİ GÖRÜŞMESİ BAŞLADI
Yavuz Selim Köprüsü'nden geçecek tren hattı projesinin de bittiğine dikkat çeken Bakan Abdülkadir Uraloğlu, "Birleşik Arap Emirlikleri ile kredi noktasında konuşuyoruz. Cumhurbaşkanı'mızın bu ay ülkeye ziyarette bu konuda bir mesafe alabiliriz. Bu yıl içinde ihalesini yapar, başlarız" bilgilerini paylaştı.
Uraloğlu, Gebze'den başlayan ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü geçerek İstanbul Havalimanı üzerinden Çatalca'ya gidecek olan demiryolu projesi ile ilgili "İhalesini yaptığımız takdirde 4-5 sene iş olacaktır. İnşallah 2028 yılında hayata geçirmiş oluruz. Söz konusu demir yolu hattı 120 kilometre uzunluğunda olup; yük ve yolcu şeklinde işletilecektir. Ayrıca, proje kapsamında 29 viyadük, 11 aç-kapa, 21 tünel inşa edilecek" açıklamasında bulundu.
Ayrıca, Uraloğlu, Gebze – Yavuz Sultan Selim Köprüsü – Çatalca demir yolu hattının yapılması ile beraber, Asya ile Avrupa arasında kesintisiz olarak yüksek kapasiteli yük ve yolcu taşıması gerçekleştirileceğini, Sabiha Gökçen Havalimanı ile İstanbul Havalimanı’nın birbirine yüksek standartlı demir yolu ile bağlanacağını belirtti.
Borsa İstanbul’da tarihi zirvesine yüzde 30’dan uzak olan hisseler! İşte BIST 100’ün o şirketleri
Merkez Bankası resmen açıkladı! Yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 36 seviyesinde sabit kaldı!
Yatırımcılar dikkat! Ocak ayında en çok hangi yatırım aracı kazandırdı?
Bu şartlarda evini kiraya vermek iyi bir yatırım aracı mı? Ev sahiplerinin kiracı isyanı tam gaz!