Ulaşım

Yeni Havalimanı'nın iç mimarisinde yerli ürünler kullanılacak!

Yeni Havalimanı’nın iç mimarisinde yerli ürünler kullanılacak. İGA CEO’su Akçayoğlu, “Fiyat ve hız olarak daha avantajlı ülkeler vardı ama biz zoru seçtik Yerli sanayici kazanacak” dedi

40 milyarlık dev proje Yeni Havalimanı'nda ağırlıklı olarak yerli sanayi ürünleri kullanılacak. Yatırımın iç mimarisinde kullanılacak taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin tamamı iç piyasadan sağlanacak. Yeni Havalimanı'nı işletecek olan İstanbul Grand Airport (İGA) yönetimi, tedarik ve maliyet açısından külfetli de olsa 700 bin metrekarelik zemin için granitin tamamını, ahşap işleri, çelik işlerinin tamamını yerli sanayiden almayı kararlaştırdı. İGA CEO'su Yusuf Akçayoğlu, "Fiyat ve hız olarak daha avantajlı ülkeler vardı. Ancak biz yerli ürünü seçtik" dedi. Üç ay önce 'yerlisi varken niye ithal kullanalım' mantığıyla İstanbul Sanayi Odası'nda (İSO) toplantı yapan İGA yönetimi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da Yeni Havalimanı'nda yerli ürün kullanılması talimatı vermesinin ardından Türk firmalarına pozitif ayrımcılık kararı aldı.


700 BİN METREKARE TAŞ

İSO üyelerini liman inşaatında konuk eden Akçayoğlu, projenin finans açısından yüzde 24, fiziki olarak ise yüzde 20 seviyesine geldiği bilgisini paylaştı. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, şunları kaydetti: "Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. 700 bin metrekarelik alana taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden alınacak. Yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanı'nı milli proje olarak görüyoruz."


HAVALİMANINDA TÜM DİNLER İÇİN İBADETHANE BULUNACAK

350 destinasyona uçuş düzenlenecek havalimanından yılda 200 milyon yolcunun uçması hedefleniyor. Şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar euro harcama yapıldığını ifade eden Yusuf Akçayoğlu, havalimanında tüm dinler için ibadethane olacağını kaydetti.


ALMANLAR'DAN BÜYÜK PROJELERE ÖVGÜ

Almanya'nın önde gelen gazetelerinden Frankfurter Allgemeine Zeitung, İstanbul'da yapımı süren mega projeleri öven bir haber yayımladı. "Boğaziçi'nin dünya inşaat şampiyonları" başlıklı haberde, 3'üncü Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli gibi büyük yatırımlar tanıtılarak, bunların dünyanın en büyük projeleri arasında yer aldığı belirtildi. Haberde şu ifadeler kullanıldı: "Tüm bunlar, gelecek yıllarda dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmeye çalışan Türkiye'nin mega projeleri. Dünyanın hiçbir yerinde bu denli büyük ve heyecan verici altyapı projeleri üzerinde çalışılmıyor."



Sabah




Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



76 milyon metrekarelik devasa inşaat alanına sahip 3. Havalimanı yerli üreticiye de destek olacak. İGA’nın iç mimarisinde kullanılacak taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin tamamı iç piyasadan sağlanacak. İGA CEO’su Akçayoğlu, "Fiyatta daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz milli sanayimize destek vermeyi düşünüyoruz" dedi. 


Yıllık 200 milyon yolcu kapasitesine sahip olması planlanan 3. Havalimanı daha tamamlanmadan milli ekonomiye katkı sağlamaya başladı. 76 milyon metrekare alan 5.5 milyon metrekare de açık alana sahip havalimanının iç mimarisinde kullanılacak malzemelerin tamamını iç piyasadan karşılama kararı alan havalimanı yönetimi İstanbul Sanayi Odası’ndan bir grup iş adamını havalimanında ağırladı. İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları CEO'su Yusuf Akçayoğlu, inşaatta ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa da yerli ürünleri kullanmak istediklerini söyledi. 


500 BİN METREKARE  TAŞ 


Akçayoğlu, İstanbul Sanayi Odası üyelerinin inşaatı ziyaret ettiği etkinlik öncesi gazetecilere gelinen son durum hakkında bilgi verdi. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, şunları kaydetti: "Bunun için Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. 500 bin metrekare yere taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden olacak. Mesela; yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanını milli proje olarak görüyoruz. Milli sanayimize ve milli iş gücümüze maksimum katkı vermeyi düşünüyoruz." 


Tüm dinler için ibadethane


Dünya genelinde 350 destinasyona uçuş düzenlenecek havalimanından yılda toplam 200 milyon yolcunun uçması hedefleniyor.  Şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar euro harcama yapıldığını ifade eden Akçayoğlu, havalimanının kaynak olarak yüzde 24, fiziki olarak yüzde 20’sinin tamamlandığını söyledi. Akçayoğlu, havalimanında tüm dinler için ibadethane olacağı bilgisini verdi. 


Yeni hükümetten destek bekliyoruz


Havalimanının ilk fazını 2018’in ilk çeyreğinde açmayı planladıklarını söyleyen Akçayoğlu, metro ve bağlantı yollarının bir an önce yetiştirilmeye çalışıldığını söyledi. İhaleler için yeni hükümetten destek isteyen Akçayoğlu, "Mecidiyeköy hattı çok önemli. Mesafeyi 20 dakikaya indirmeye çalışacağız. Yeni ulaştırma bakanının da bize destek vereceğine inanıyoruz" dedi. Halkalı yönüne gidecek bir metro hattının daha yapılacağını belirten Akçayoğlu, "Ancak en çok istediğimiz Gayrettepe Metro Hattı'nın bitmesi. Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ulaşımı kolaylaştıracak" diye konuştu. 


Erdoğan da 'yerli ürün' demişti


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da geçtiğimiz haftalarda, yapımı tüm hızıyla süren üçüncü havalimanının inşaatında incelemelerde bulunmuştu. Çalışmaları yerinde inceleyen ve gidişatla ilgili bilgi alan Cumhurbaşkanı Erdoğan, yetkililere, havalimanının yapımında kullanılan malzemelerin yerli firmalardan teminine azami ölçüde özen göstermekte fayda bulunduğunu belirtmişti.


30 bin çalışana ulaşılacak


Yeni Havalimanı'nın işletme süresinin 29 Ekim 2018 tarihinde başlayacağını ifade eden İGA CEO'su Akçayoğlu, ancak yılın ilk çeyreğinde havalimanının birinci etabını bitirerek hizmete almayı amaçladıklarını söyledi. Akçayoğlu, 90 milyon yolcu kapasiteli Faz 1'de kuzey-güney doğrultusunda 3 pist bulunacağını kaydederek, yıllık 80 milyon yolcu kapasitesine ulaşıldığında başlanılacak Faz 2'de ise bir adet doğu-batı doğrultusunda pist olacağı bilgisini verdi. Şu anda sahada 2 bin 962 iş makinesi bulunduğunu ve bunların 2 bin 200'ünün yük kamyonu olduğunu ifade eden Akçayoğlu, "Personel sayımız 15 bin 153. Bin 506 kadarı beyaz yakalı yani mühendis, mimar ve idareci. Pik dönemde 30 binlere ulaşacağız" değerlendirmesinde bulundu.



Sabah


 



Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



76 milyon metrekarelik devasa inşaat alanına sahip 3. Havalimanı yerli üreticiye de destek olacak. İGA’nın iç mimarisinde kullanılacak taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin tamamı iç piyasadan sağlanacak. İGA CEO’su Akçayoğlu, "Fiyatta daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz milli sanayimize destek vermeyi düşünüyoruz" dedi. 


Yıllık 200 milyon yolcu kapasitesine sahip olması planlanan 3. Havalimanı daha tamamlanmadan milli ekonomiye katkı sağlamaya başladı. 76 milyon metrekare alan 5.5 milyon metrekare de açık alana sahip havalimanının iç mimarisinde kullanılacak malzemelerin tamamını iç piyasadan karşılama kararı alan havalimanı yönetimi İstanbul Sanayi Odası’ndan bir grup iş adamını havalimanında ağırladı. İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları CEO'su Yusuf Akçayoğlu, inşaatta ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa da yerli ürünleri kullanmak istediklerini söyledi. 


500 BİN METREKARE  TAŞ 


Akçayoğlu, İstanbul Sanayi Odası üyelerinin inşaatı ziyaret ettiği etkinlik öncesi gazetecilere gelinen son durum hakkında bilgi verdi. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, şunları kaydetti: "Bunun için Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. 500 bin metrekare yere taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden olacak. Mesela; yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanını milli proje olarak görüyoruz. Milli sanayimize ve milli iş gücümüze maksimum katkı vermeyi düşünüyoruz." 


Tüm dinler için ibadethane


Dünya genelinde 350 destinasyona uçuş düzenlenecek havalimanından yılda toplam 200 milyon yolcunun uçması hedefleniyor.  Şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar euro harcama yapıldığını ifade eden Akçayoğlu, havalimanının kaynak olarak yüzde 24, fiziki olarak yüzde 20’sinin tamamlandığını söyledi. Akçayoğlu, havalimanında tüm dinler için ibadethane olacağı bilgisini verdi. 


Yeni hükümetten destek bekliyoruz


Havalimanının ilk fazını 2018’in ilk çeyreğinde açmayı planladıklarını söyleyen Akçayoğlu, metro ve bağlantı yollarının bir an önce yetiştirilmeye çalışıldığını söyledi. İhaleler için yeni hükümetten destek isteyen Akçayoğlu, "Mecidiyeköy hattı çok önemli. Mesafeyi 20 dakikaya indirmeye çalışacağız. Yeni ulaştırma bakanının da bize destek vereceğine inanıyoruz" dedi. Halkalı yönüne gidecek bir metro hattının daha yapılacağını belirten Akçayoğlu, "Ancak en çok istediğimiz Gayrettepe Metro Hattı'nın bitmesi. Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ulaşımı kolaylaştıracak" diye konuştu. 


Erdoğan da 'yerli ürün' demişti


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da geçtiğimiz haftalarda, yapımı tüm hızıyla süren üçüncü havalimanının inşaatında incelemelerde bulunmuştu. Çalışmaları yerinde inceleyen ve gidişatla ilgili bilgi alan Cumhurbaşkanı Erdoğan, yetkililere, havalimanının yapımında kullanılan malzemelerin yerli firmalardan teminine azami ölçüde özen göstermekte fayda bulunduğunu belirtmişti.


30 bin çalışana ulaşılacak


Yeni Havalimanı'nın işletme süresinin 29 Ekim 2018 tarihinde başlayacağını ifade eden İGA CEO'su Akçayoğlu, ancak yılın ilk çeyreğinde havalimanının birinci etabını bitirerek hizmete almayı amaçladıklarını söyledi. Akçayoğlu, 90 milyon yolcu kapasiteli Faz 1'de kuzey-güney doğrultusunda 3 pist bulunacağını kaydederek, yıllık 80 milyon yolcu kapasitesine ulaşıldığında başlanılacak Faz 2'de ise bir adet doğu-batı doğrultusunda pist olacağı bilgisini verdi. Şu anda sahada 2 bin 962 iş makinesi bulunduğunu ve bunların 2 bin 200'ünün yük kamyonu olduğunu ifade eden Akçayoğlu, "Personel sayımız 15 bin 153. Bin 506 kadarı beyaz yakalı yani mühendis, mimar ve idareci. Pik dönemde 30 binlere ulaşacağız" değerlendirmesinde bulundu.



Sabah





Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



76 milyon metrekarelik devasa inşaat alanına sahip 3. Havalimanı yerli üreticiye de destek olacak. İGA’nın iç mimarisinde kullanılacak taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin tamamı iç piyasadan sağlanacak. İGA CEO’su Akçayoğlu, "Fiyatta daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz milli sanayimize destek vermeyi düşünüyoruz" dedi. 


Yıllık 200 milyon yolcu kapasitesine sahip olması planlanan 3. Havalimanı daha tamamlanmadan milli ekonomiye katkı sağlamaya başladı. 76 milyon metrekare alan 5.5 milyon metrekare de açık alana sahip havalimanının iç mimarisinde kullanılacak malzemelerin tamamını iç piyasadan karşılama kararı alan havalimanı yönetimi İstanbul Sanayi Odası’ndan bir grup iş adamını havalimanında ağırladı. İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları CEO'su Yusuf Akçayoğlu, inşaatta ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa da yerli ürünleri kullanmak istediklerini söyledi. 


500 BİN METREKARE  TAŞ 


Akçayoğlu, İstanbul Sanayi Odası üyelerinin inşaatı ziyaret ettiği etkinlik öncesi gazetecilere gelinen son durum hakkında bilgi verdi. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, şunları kaydetti: "Bunun için Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. 500 bin metrekare yere taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden olacak. Mesela; yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanını milli proje olarak görüyoruz. Milli sanayimize ve milli iş gücümüze maksimum katkı vermeyi düşünüyoruz." 


Tüm dinler için ibadethane


Dünya genelinde 350 destinasyona uçuş düzenlenecek havalimanından yılda toplam 200 milyon yolcunun uçması hedefleniyor.  Şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar euro harcama yapıldığını ifade eden Akçayoğlu, havalimanının kaynak olarak yüzde 24, fiziki olarak yüzde 20’sinin tamamlandığını söyledi. Akçayoğlu, havalimanında tüm dinler için ibadethane olacağı bilgisini verdi. 


Yeni hükümetten destek bekliyoruz


Havalimanının ilk fazını 2018’in ilk çeyreğinde açmayı planladıklarını söyleyen Akçayoğlu, metro ve bağlantı yollarının bir an önce yetiştirilmeye çalışıldığını söyledi. İhaleler için yeni hükümetten destek isteyen Akçayoğlu, "Mecidiyeköy hattı çok önemli. Mesafeyi 20 dakikaya indirmeye çalışacağız. Yeni ulaştırma bakanının da bize destek vereceğine inanıyoruz" dedi. Halkalı yönüne gidecek bir metro hattının daha yapılacağını belirten Akçayoğlu, "Ancak en çok istediğimiz Gayrettepe Metro Hattı'nın bitmesi. Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ulaşımı kolaylaştıracak" diye konuştu. 


Erdoğan da 'yerli ürün' demişti


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da geçtiğimiz haftalarda, yapımı tüm hızıyla süren üçüncü havalimanının inşaatında incelemelerde bulunmuştu. Çalışmaları yerinde inceleyen ve gidişatla ilgili bilgi alan Cumhurbaşkanı Erdoğan, yetkililere, havalimanının yapımında kullanılan malzemelerin yerli firmalardan teminine azami ölçüde özen göstermekte fayda bulunduğunu belirtmişti.


30 bin çalışana ulaşılacak


Yeni Havalimanı'nın işletme süresinin 29 Ekim 2018 tarihinde başlayacağını ifade eden İGA CEO'su Akçayoğlu, ancak yılın ilk çeyreğinde havalimanının birinci etabını bitirerek hizmete almayı amaçladıklarını söyledi. Akçayoğlu, 90 milyon yolcu kapasiteli Faz 1'de kuzey-güney doğrultusunda 3 pist bulunacağını kaydederek, yıllık 80 milyon yolcu kapasitesine ulaşıldığında başlanılacak Faz 2'de ise bir adet doğu-batı doğrultusunda pist olacağı bilgisini verdi. Şu anda sahada 2 bin 962 iş makinesi bulunduğunu ve bunların 2 bin 200'ünün yük kamyonu olduğunu ifade eden Akçayoğlu, "Personel sayımız 15 bin 153. Bin 506 kadarı beyaz yakalı yani mühendis, mimar ve idareci. Pik dönemde 30 binlere ulaşacağız" değerlendirmesinde bulundu.


Akşam