Yeni Kömürhan Köprüsü ve Tüneli İnşaatı'nda sona gelindi!
Elazığ-Malatya il sınırında bulunan doğu ile batıyı birbirine bağlayan Yeni Kömürhan Köprüsü ve Tüneli İnşaatı'nda çalışmalar hızla devam ediyor. Projenin 2018 yılının ilk yarısında tamamlanması planlanıyor.
Elazığ-Malatya il sınırında bulunan doğu ile batıyı birbirine bağlayan Yeni Kömürhan Köprüsü ve Tüneli İnşaatı'nda çalışmalar hızla devam ediyor. Elazığ Valisi Murat Zorluoğlu ile Malatya Valisi Mustafa Toprak, Yeni Kömürhan Köprüsü ve Tüneli İnşaatı'nda, bağlantı tüneli ile yolun yapım çalışmalarını yerinde ineeledi. Şantiyede çalışan işçilerle de bir araya gelen iki vali, şantiye alanında Karayolları 8.
Bölge Müdürü Ahmet Giilşen'den proje ile ilgili brifing aldılar.
DÜNYADA DÖRDÜNCÜ
2014 yılında yapımına başlanan ve 2018 yılının ilk yarısında tamamlanması planlanan, Elazığ ile Malatya'yı birbirine bağlayacak Kömürhan Köprüsü ve Tünel İnşaatı çalışmalarını inceledikten sonra açıklama yapan Elazığ Valisi Murat Zorluoğlu, "Köprü ve tünelin altyapı çalışmaları neredeyse bitmek üzere.
İnşallah yıl sonu itibariyle vatandaşlarımız köprünün yükselişini daha iyi bir şekilde göreceklerdir. Ağın'da güzel bir köprü yapıldı. Hakikaten göle inci bir gerdanlık gibi yakıştı, inşallah burası da isminden çok söz ettiren. çok özel bir köprü olacaktır.
Tek ayak üzerine ve 380 metre açıklıkta olması sebebiyle dünyada 4. köprü olacaktır. Elazığ'a ve Malatya'ya da bu yakışır.
Hem Elazığ için hem Malatya için hem de Doğu ile Batıyı bağlayan bir nokta olması bakımından, tüm ülke için çok önemli bir yatırım oldu. İnşallah kısa zamanda planlandığı gibi kazasız, belasız tamamlanır. İşin bünyesinde yapılacak olan 2 bin 400 metre çift tüp tünel ve Fırat Nehri geçişini sağlayacak 100 metre açıklığında Ardgerme Köprü ile devamında 380 metre ana açıklığında Eğik Askılı Köprü ve 180 metre uzunluğunda arka temel bloğu olmak üzere, toplam 660 metrelik köprü ile mevcut bölünmüş yola adaptasyon sağlanmış olacak. Yapılacak olan Kömürhan Tüneli ile mevcut yol yaklaşık 1 kilometre kısalarak, yüksek geometrik standartlı, konforlu ulaşım temin edilecek olup aynı zamanda ekonomi, trafik güvenliği ve zaman tasarrufu gibi avantajlar sağlanacaktır." dedi.
Günboyu