Yeşil bina konseptini tasarruflu beyaz eşyalar tamamlıyor!
Yükselen enerji fiyatları, artan çevre bilinci gibi etkenler, tüketici hayatını evlerin yapısından ev içinde kullanılan küçük aletlere kadar değiştirirken, özellikle beyaz eşya sektörü, enerji harcamalarını her geçen gün aşağıya çekiyor
Yükselen enerji fiyatları, artan çevre bilinci gibi etkenler, tüketici hayatını evlerin yapısından ev içinde kullanılan küçük aletlere kadar değiştirirken, özellikle beyaz eşya sektörü, yeni ürün portföyü ile enerji harcamalarını her geçen gün aşağıya çekiyor. Son olarak A+ seviyesi ile kendi kategorisinde 'süper verimli' adıyla devrim yaratan beyaz eşya segmenti, bugün yapı sektöründeki tasarruf odaklı yeşil bina konseptinin de tamamlayıcısı olarak konumlandırılıyor. Özellikle yüksek enerji fiyatları ile Türkiye, yüksek penetrasyon oranlarına rağmen, satış rakamları ile büyük dikkat çekiyor. Siemens Ev Aletleri Enerji Tasarrufu çalışmaları Bölümü Direktörü Peter Böhm, pazardaki rakamların, süper verimli ürünlerin pazar paylarının henüz düşük seviyede olmasına rağmen, bu alanda yüksek bir büyüme potansiyelinin olduğunu söyledi. Böhm, enerji açısından kendi kategorilerindeki en verimliler olan 'süper verimli' ürünlerin paylarının, ürün gruplarına göre farklılık gösterdiğine dikkat çekti. Batı Avrupa'da A+ sınıfı soğutucuların yüzde 6 Pazar payına sahip olduğunu anlatan Böhm, çamaşır makinelerinde A sınıfına göre yüzde 20 daha az enerji sağlayan ürünlerin ise yaklaşık yüzde 9 oranında pazar payına sahip olduğunu belirtti. Türkiye'nin ise bu noktada biraz gerilerde olmasına rağmen büyük potansiyel taşıdığını ileten Böhm, 'Örneğin Almanya'da satılan her üç soğutucudan biri A+ özelliği taşıyor. Bu oran İspanya'da yüzde bir düzeyinde bulunuyor. Türkiye'nin de bu seviyede olduğunu tahmin ediyoruz' dedi.
Dünya