26 / 11 / 2024

YKM 2010'da 3 mağaza açacak!

YKM 2010'da 3 mağaza açacak!

YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, 2010 yılında 3 mağaza açacaklarını açıkladı




Yeni Karamürsel (YKM) Giyim ve İhtiyaç Mad. Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü Jaklin Güner, 2010 yılında 3 mağaza açacaklarını, görüşmelerine devam ettikleri 2 proje daha olduğunu, bu projelerde erteleme olmaması durumunda önümüzdeki yıl 4-5 mağaza açabileceklerini bildirdi.

Güner, Forum İstanbul'daki YKM mağazasında düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada, perakende sektörünün 2009 yılını 162 milyar dolar ciro ile kapatmasının beklendiğini, 2010 yılında ise 199 milyar dolarlık
ciroya ulaşmasının öngörüldüğünü söyledi.

Türkiye'de yüzde 40-42 civarında paya sahip organize perakendenin gelişme potansiyelinin büyük olduğuna işaret eden Güner, ekonomik krizin etkisiyle, mağazalara giriş sayısında ciddi düşüşler yaşanmasa da, alışveriş gerçekleşme oranlarında düşüşler görüldüğünü belirtti.

60 yılı geride bırakan YKM'nin bugüne kadar çok sayıda krizi atlattığının altını çizen Güner, krize rağmen bu yıl 5 mağaza açtıklarını ve gruba 10 bin metrekarelik ilave satış alanı eklediklerini, en son geçtiğimiz ay 4 bin 900 metrekarelik Forum İstanbul mağazasını açtıklarını kaydetti.

Ülke genelinde 37 ilde 60 mağazaları bulunduğunu anlatan Güner, "2010'da  Ankara  Kentpark, Malatya Park AVM ve İskenderun Prime Mall AVM olmak üzere 3 mağaza açacağız. Bu mağazaların toplam büyüklüğü 8 bin metrekare civarında olacak. Görüşmelerine devam ettiğimiz 2 projemiz daha var. Projelerde bir erteleme olmazsa önümüzdeki yıl 4-5 mağaza açılmış olur" dedi.

YKM Genel Müdürü Güner, yeni mağazalarda metrekare başına 500-750 dolar civarında maliyet bulunduğunu, stoklar dahil 3 mağazanın yatırım tutarının 10 milyon doların üzerinde olduğunu ifade etti.

Mağaza açılışlarının sektörde ciddi istihdam yarattığını vurgulayan Güner, YKM'de şu anda 3 bine yakın çalışan bulunduğunu, bu sayının bayilerle birlikte 4 bine yaklaştığını, açılacak yeni mağazalarda ise 600 civarında yeni istihdam yaratmayı planladıklarını bildirdi.

-"2010'DA CİRODA YÜZDE 11 BÜYÜME HEDEFLİYORUZ"-
Jaklin Güner, 2008'de 2009 için yüzde 8 civarında büyüme öngördüklerini, ancak 2009'da hedefledikleri cironun yüzde 7 gerisinde kaldıklarını belirterek, 2010'da ciroda yüzde 11 büyüme hedeflediklerini ve bunu gerçekleştireceklerine inandıklarını söyledi.

Bu yıl Erzurum ve Erzincan mağazalarını kapattıklarını, Erzurum'daki mağazayı yeni açılacak alışveriş merkezine taşımayı planladıklarını anlatan Güner, Anadolu'da özellikle Adana, Mersin ve Gaziantep'teki mağazaların
performansının yüksek olduğunu ifade etti.

YKM'nin evlilik, çocuk sahibi olma ve okul dönemi gibi insanların her döneminde "alışveriş adresi" olarak görüldüğünü vurgulayan Güner, YKM'nin her dönem değiştiğini, oluşturduğu arşivde her 10 yılın resimlerine baktığında bunu çok iyi gördüğünü anlattı.

2009 yılının son çeyreğinde Desigual, Paris Hilton, Yaya, Sweet Years, Jack&Jones ve Nane It gibi yabancı markaları müşterilerine sunmaya başladıklarını, çalışan kadın için Agenda ve erkek giyiminde Volt koleksiyonlarını oluşturduklarını kaydeden Güner, "www.ykm.com.tr" yi 2010'un ilk aylarında yeni bir satış kanalı olarak lanse edeceklerini bildirdi.

Güner, internet üzerinden satışların toplamda ancak yüzde 1 civarında pay alabildiğini dile getirdi.

-"YKM, YABANCI YATIRIMCI İÇİN SON DERECE CAZİP"-
Yabancıların ilgisine ilişkin de Güner, şunları kaydetti: "Türkiye'de perakende sektörüne hala yabancılar çok ilgi gösteriyor. Bu dönem belki yabancıların pazara girişinin yavaş olduğu bir dönem, ama her dönem yabacılarla oturup kahve içiyoruz. YKM de, yabancı yatırımcı için son derece cazip bir grup. Bölgeye açılmada kullanılabilecek bir yapıda. YKM olarak yakın bölgelere bakıyoruz. Irak, Suriye, Mısır ve Tunus... Buralardan işbirlikler için çok ciddi talepler alıyoruz. Bu ülkeler çok ciddi fırsatlar barındırıyor. Birtakım uygulamalar, 2010 ile birlikte bu tür operasyonları yapmak daha kolay olacak. Türk firmalarının buralarda açtıkları alışveriş merkezleri gidişimizi kolaylaştıran imkanlar da sağlıyor."

Güner, 10 civarındaki outlet mağazaları bulunduğunu ve bu mağazalarda sadece seri sonu değil, indirim mağazalarında beklenen fiyat aralığında ürün yaptırdıklarını da ifade etti.

YKM'nin diğer faaliyetlerine de değinen Güner, sadakat kart olan "YKM Kart"ta 1 milyon 600 bin adede ulaştıklarını, müşterilerin yüzde 35'ini 18-24 yaş grubunun oluşturduğunu, üniversite gençliği için şu anda 20 bin aktif kullanıcısı olan YKM Kampüs Kart platformunu geliştirdiklerini, 27 ilde 43 üniversitede marka temsilcileri bulunduğunu anlattı.

"Çevreye duyarlılık" konusunda da çalışmalar yaptıklarının altını çizen Güner, çalışmalara aydınlatma sistemlerine müdahale ile başladıklarını ve yılbaşı itibarıyla doğada eriyen poşetler kullanmaya başlayacaklarını kaydetti.

-"İNDİRİM ORANLARI SİLAH OLARAK KULLANILMAYA ÇALIŞILDI"-
Sektördeki indirim kampanyalarına da işaret eden Güner, şöyle konuştu: "2009'de hepimiz çok indirimler gördük. Müşteri motivasyonunu artırmak için indirim oranları silah olarak, bir araç olarak kullanılmaya çalışıldı. Benim kişisel görüşüm, müşterinin daha çok değere odaklandığı yönünde. İndirim oranlarının durdurucu etkisi var, ama alışverişte müşteriyi en çok etkileyen unsurun ürünün fiyatı olduğuna inanıyorum. Sonunda müşterinin kararında fiyat belirleyici olmakta. İndirim oranı ne olursa olsun mutlaka müşterinin beklediği fiyattan olması gerekiyor. Artık müşterilerimiz ürünü neredeyse satıcı kadar iyi tanıyor."

Fiyat konusunda kimsenin kimseye bir şey dikte etmeye hakkının olmadığını ifade eden Güner, YKM olarak bine yakın markayla çalıştıklarını ve daha net bir duruş sergileyen markalarla performanslarının daha iyi olduğunu vurguladı.

Jaklin Güner, aslında indirim yapmaktan dolayı kimsenin çok memnun olmadığına dikkati çekerek, "Ciro kar gibidir. Pek çok şeyi örter. 2010'da indirim oranlarını herkesin bir yere oturtacağına inanıyorum" dedi.

Krizle birlikte müşterilerin alışveriş yaparken çok daha fazla araştırdıklarını ve karşılaştırma yaptıklarını anlatan Güner, "Müşteri ne alacağını biliyor. Dolaşıyor ve ne fiyata alacağını da biliyor" diye konuştu.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

YKM 2010 yılında 3 mağaza açacak

Krize rağmen 2009'da 5 yeni mağaza açan Yeni Karamürsel (YKM), 2010'da da mağaza sayasını artırmaya devam edecek

YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, 2010'da Ankara'da Kentpark, Malatya'da Malatya Park ve  İskenderun'da Prime Mall alışveriş merkezlerinde birer mağaza açacaklarını belirterek 2 yeni mağaza için daha görüşmelerinin devam ettiğini söyledi. Güler, bu projelerde erteleme olmazsa YKM'nin 2010'da açacağı mağaza sayısının 4-5 olacağını vurguladı.

2010'da stoklar dahil yaklaşık 10 bin dolar yatırımla açılan 5 mağazayla gruba 10 bin metrekare ilave satış alanı eklediklerini kaydeden Jaklin Güler,  “2010'da açacağımız üç mağazanın toplam büyüklüğü 8 bin metrekare, yatırım tutarı ise 8 milyon dolar civarında olacak. Yeni mağazaların açılmasıyla 3 bin olan çalışan sayımız 600 kişi daha artacak” dedi.

2009 yılı için yüzde 8 civarında büyüme öngördüklerini, ancak hedefledikleri cironun yüzde 7 gerisinde kaldıklarını açıklayan Jaklin Güner, 2010'da ciroda yüzde 11 büyüme hedeflediklerini söyledi.

İndirim silahı
2009'u 162 milyar dolarlık ciroyla kapatması beklenen perakende sektörünün , 2010'da 199 milyar dolarlık ciroyla ulaşmasının öngörüldüğünü söyleyen Jaklin Güker, Türkiye'de yüzde 40-42 civarında paya sahip organize perakendenin gelişme potansiyelinin büyük olduğuna dikkat çekti. Güner, ekonomik krizin etkisiyle, mağazalara giriş sayısında ciddi düşüşler yaşanmasa da, alışveriş gerçekleşme oranlarında düşüşler görüldüğünü belirtti.

Krizde yüksek indirim olaranlarının silah olarak kullanıldığına dikkat çeken Güner, “İndirim oranlarının durdurucu etkisi var, ama müşteriyi en çok etkileyen unsurun fiyat olduğuna inanıyorum. İndirim oranı ne olursa olsun fiyatın mutlaka müşterinin beklediği seviyede olması gerekiyor” diye konuştu.
Milliyet

Kriz YKM'ye yabancı ilgisini kesmedi talipleriyle kahve içip görüşüyor

Türkiye'nin en köklü markalarından YKM, ekonomik kriz nedeniyle 2009 yılı hedeflerinin yüzde 7 gerisinde kalırken 2010'da yüzde 11 büyüme planlıyor. Bir dönem yabancı marka ve fonların ortaklık için büyük ilgi gösterdiği YKM'nin Genel Müdürü Jaklin Güner, “Krize rağmen ilgi var. Taliplerle her dönem kahve içiyoruz. YKM bölgeye açılmak için çok ideal bir marka ama aile için çok kıymetli” dedi.

60 yılı geride bırakan Türkiye'nin en köklü mağazacılık markalarından YKM, 2008 yılını 408 milyon TL ciro ile kapatmışken, 2009 yılında büyümeye rağmen ekonomik kriz nedeniyle hedeflerinin yüzde 7 gerisinde kaldı. 2010 yılında yüzde 11 büyüme hedefi belirleyen YKM'nin Genel Müdürü Jaklin Güner, “2010, 2009'dan daha az çalkantılı bir yıl olacak. Büyüme planımızı gerçekleştireceğimize inanıyoruz. Ankara, İskenderun ve Malatya'da üç tane mağaza açmak için sözleşme imzaladık. Bu toplamda 8 bin metrekare büyümek demek. Bu mağazalar için 8-10 milyon dolarlık bir yatırım yapılacak. Netleşmeyen iki yerle de görüşüyoruz” dedi. 37 şehirde 11'e outlet 60 mağazası oyan YKM, 3 bin olan çalışan sayısına yeni mağazalarla 600 kişi daha ekleyecek.
2009 yılında sarece Erzurum ve Erzincan mağazaları kapattıklarını belirten Jaklin Güner, “Erzurum'da alışveriş merkezi içine taşıyacağız. Erzincan'da ise çok küçük bir metrekare olduğundan kendimizi ifade edemedik ve kapattık” dedi. Krizle birlikte outlet mağazaların performanslarının arttığına değinen Güner, outletlerde sadece seri sonu ürün satmadıklarını, bu mağazalara özel üretilmiş koleksiyonlara yer verdiklerini de söyledi.
Yabancı ilgisi kesilmedi
Bir dönem yabancı marka ve fonların ortaklık için büyük ilgi gösterdiği hatırlatılınca Güner şunları söyledi: “Krize rağmen ilgi var. Taliplerle her dönem kahve içiyoruz. İlgi devam ediyor yani. Yabancılar için YKM, bölgeye açılmak için çok cazip bir marka. Fakat aile için YKM çok kıymetli. Öyle yazındı çizildi ama asla satma noktasına gelinmedi. Fakat ilgi olur, ilgi gösterenle kahve içilir.”
Çevre ülkelere açılıyor
Yurtdışına açılma planlarıyla ilgili Jaklin Güner,Irak, Suriye, Mısır ve Tunus ile ilgilendiklerini belirtti. 2010 yılıyla birlikte çevre ülkelerde yurtdışı operasyonları yapmanın kolay olacağına değinen Güner şöyle devam etti: “İşbirliği teklifleri geliyor. Bu ülkeler ciddi fırsatlar barındırıyor. Biz 10 yıl önce Rusyayı incelemiştik. Kazakistan'ı inceleyip mesafe nedeniyle vazgeçmiştik. Şimdi Türk firmalar çere ülkelerde alışveriş merkezi (AVM) projeleri yapıyor ve Türk markaları oralara taşımaya çalışıyor. Biz onlardan çok önce o ülkelere gitmiştik. Fakat AVM projeleri kolaylaştırıcı imkanlar sunuyor. Bu fırsatları değerlendireceğiz.”

İndirim silah olarak kullanıldı net duran marka iyi iş yaptı

SEKTÖRDE çok tartışılan indirim kampanyalarıyla ilgili Jaklin Güner, şu tespitlerde bulundu: “2009'de hepimiz çok indirimler gördük. Müşteri motivasyonunu artırmak için indirim oranları silah olarak, bir araç olarak kullanılmaya çalışıldı. Bence müşteri daha çok değere odaklandı. İndirim oranlarının durduran etkisi var, ama alışverişte müşteriyi en çok etkileyen unsur ürünün fiyatıdır. Sonunda müşterinin kararında fiyat belirleyici olmakta. İndirim oranı ne olursa olsun mutlaka müşterinin beklediği fiyattan olması gerekiyor. Artık müşterilerimiz ürünü neredeyse satıcı kadar iyi tanıyor. Bine yakın markayla çalışıyoruz. Daha net bir duruş sergileyen markalar daha iyi performans gösterdi..”
Hürriyet/Demet Cengiz Bilgin

YKM yurtdışında mağaza açmak için Irak ve Suriye'de araştırma yapıyor

Türkiye'de 60 mağazaları olduğunu söyleyen YKM Genel Müdürü Güner, '2010'da üç mağaza daha açacağız. Irak, Suriye ve Mısır'dan da yatırım teklifi alıyoruz' dedi

Türk insanını çok katlı mağazacılıkla tanıştıran YKM, yurtiçinde büyümesini sürdürürken, yurtdışına da açılmak için fırsat kolluyor. 37 şehirde 60 mağazayla faaliyet gösterdiklerini söyleyen YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, “Önümüzdeki yıl Ankara, Malatya ve İskenderun'da toplam üç mağaza açacağız. Bu üç mağaza için 8-10 milyon dolar yatırım yapacağız.  İki mağaza üzerinde çalışmalarımız sürüyor. Yani toplamda beş mağaza açma planımız var” dedi.

Yurtdışındaysa Irak, Suriye, Mısır ve Tunus'tan işbirliği teklifleri aldıklarını söyleyen Jaklin Güner, “Çok katlı mağazacılık kendi ülkenizde ve civar ülkelerde yaparsanız başarılı olacağınız bir konsept. Bu nedenle Irak'a gidip araştırmalar yaptık. Suriye'ye bizzat kendim gidip gördüm. Bu ülkelerle yakından ilgileniyoruz. Türk kuruluşlarının bu ülkelerde alışveriş merkezi yatırımı yapması da işi kolaylaştırıyor. 2010'da buralarda mağaza açmak daha rahat olacak” diye konuştu.

3 bin çalışanı var
60 yılı geride bırakan YKM'nin bugüne kadar çok sayıda krizi atlattığının altını çizen  Güner, krize rağmen bu yıl beş mağaza açtıklarını ve gruba 10 bin metrekarelik ilave satış alanı eklediklerini, en son geçtiğimiz ay 4 bin 900 metrekarelik Forum İstanbul mağazasını faaliyete geçirdiklerini belirtti. Mağaza açılışlarının sektörde ciddi istihdam yarattığını vurgulayan Güner, YKM'de şu anda 3 bine yakın çalışan bulunduğunu, bu sayının bayilerle birlikte 4 bine yaklaştığını, açılacak yeni mağazalarda ise 600 civarında yeni istihdam yaratmayı planladıklarını bildirdi.
Jaklin Güner, 2008'de 2009 için yüzde 8 civarında büyüme öngördüklerini, ancak 2009'da hedefledikleri cironun yüzde 7 gerisinde kaldıklarını belirterek, 2010'da ciroda yüzde 11 büyüme hedeflediklerini ve bunu gerçekleştireceklerini söyledi.
YKM'nin evlilik, çocuk sahibi olma ve okul dönemi gibi insanların her döneminde ‘alışveriş adresi' olarak görüldüğünü vurgulayan Jaklin Güner, YKM'nin her dönem değiştiğini, oluşturduğu arşivde her 10 yılın resimlerine baktığında bunu çok iyi gördüğünü anlattı. 2009 yılının son çeyreğinde Desigual, Paris Hilton, Yaya, Sweet Years, Jack&Jones ve Nane It gibi yabancı markaları müşterilerine sunmaya başladıklarını, çalışan kadın için Agenda ve erkek giyiminde Volt koleksiyonlarını oluşturduklarını kaydeden Güner, www.ykm.com.tr adresini 2010'un ilk aylarında yeni bir satış kanalı olarak lanse edeceklerini bildirdi. Güner, internet üzerinden satışların toplamda ancak yüzde 1 civarında pay alabildiğini dile getirdi.

Yabancılar ilgi gösteriyor
YKM'nin her dönem yabancı yatırımcıların ilgisini çektiğini belirten Güner, şunları söyledi:
“Türkiye'de perakende sektörüne hâlâ yabancılar çok ilgi gösteriyor. Bu dönem belki yabancıların pazara girişinin yavaş olduğu bir dönem, ama her dönem yabacılarla oturup kahve içiyoruz. YKM de, yabancı yatırımcı için son derece cazip bir grup. Bölgeye açılmada kullanılabilecek bir yapıda. YKM olarak yakın bölgelere bakıyoruz. Irak, Suriye, Mısır ve Tunus... Buralardan işbirlikler için çok ciddi talepler alıyoruz.” Güner, 10 civarındaki outlet mağazaları bulunduğunu ve bu mağazalarda sadece seri sonu değil, indirim mağazalarında beklenen fiyat aralığında ürün yaptırdıklarını da ifade etti. YKM'nin diğer faaliyetlerine de değinen Jaklin Güner, sadakat kart olan ‘YKM Kart'ta 1 milyon 600 bin adede ulaştıklarını, müşterilerin yüzde 35'ini 18-24 yaş grubunun oluşturduğunu, üniversite gençliği için şu anda 20 bin aktif kullanıcısı olan YKM Kampüs Kart platformunu geliştirdiklerini sözlerine ekledi. 

Tüketici fiyata duyarlı
Sektördeki indirim kampanyalarına da işaret eden Jaklin Güner, şöyle konuştu: “2009'de hepimiz çok indirimler gördük. İndirim oranlarının durdurucu etkisi var, ama alışverişte müşteriyi en çok etkileyen unsurun ürünün fiyatı olduğuna inanıyorum. Artık müşterilerimiz ürünü neredeyse satıcı kadar iyi tanıyor.”
Fiyat konusunda kimsenin kimseye bir şey dikte etmeye hakkının olmadığını ifade eden Güner, YKM olarak 1000 yakın markayla çalıştıklarını ve daha net bir duruş sergileyen markalarla performanslarının daha iyi olduğunu vurguladı. Güner, aslında indirim yapmaktan dolayı kimsenin çok memnun olmadığına dikkati çekerek, “Ciro kar gibidir. Pek çok şeyi örter. 2010'da indirim oranlarını herkesin bir yere oturtacağına inanıyorum” dedi. Krizle birlikte müşterilerin alışveriş yaparken çok daha fazla araştırdıklarını ve karşılaştırma yaptıklarını anlatan Güner, “Müşteri ne alacağını biliyor. Dolaşıyor ve ne fiyata alacağını da biliyor” diye konuştu.

AMPD yol haritası çizdi
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) yönetim kurulunun pazar günü Levent'te bulunan Sapphire'in en üst katında bir toplantı yaptığını belirten Jaklin Güner, “Toplantıda 2010'un yol haritası çizildi. 2010'da temkinli olunması kararlaştırıldı” dedi.
Radikal

YKM 2010 yılında 5 yeni mağaza daha açmayı planlıyor
YENİ Karamürsel (YKM) Mağazaları Genel Müdürü Jaklin Güner, 2010'da 3 mağaza açacaklarını, görüşmelerine devam ettikleri 2 proje ile birlikte önümüzdeki yıl 4-5 mağaza açabileceklerini söyledi. YKM olarak krize rağmen bu yıl 5 mağaza açtıklarını belirten Güner, ülke genelinde 37 ilde 60 mağazaya uylaştıklarını belirterek, '2010'da Ankara Kentpark, Malatya Park AVM ve İskenderun Prime Mall AVM olmak üzere 3 mağaza açacağız. Görüşmelerine devam ettiğimiz 2 projemiz daha var' dedi. Perakende sektörüne yabancıların hala çok ilgi gösterdiğini vurgulayan Güner, 'Pazara girişin yavaş olduğu bir dönemdeyiz, ama hep yabacılarla oturup kahve içiyoruz. YKM yabancı yatırımcı için son derece cazip bir grup. Bölgeye açılmada kullanılabilecek bir yapıda. Irak, Suriye, Mısır ve Tunus  gibi yakın bölgelere bakıyoruz' dedi.
Akşam

YKM, yurtdışına açılma hazırlığında

Kriz yılı olan 2009'da 5 yeni mağaza açarak büyümesini sürdüren Yeni Karamürsel Mağazaları (YKM), 2010 yılının ilk üç ayında açacağı üç mağazanın inşaat ve dekorasyon çalışmalarına şimdiden başladı. Yılı projelerde bir erteleme olmaması durumunda 4-5 mağaza ile kapatmayı planlayan firma, bir yandan da yurtdışında büyümek için komşu ülkeleri mercek altına aldı.

YKM olarak son beş yıldır yürüttükleri büyüme stratejisinden krize rağmen ödün vermediklerini belirten YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, "2009 yılında da açılışı kriz nedeniyle ertelenen alışveriş merkezleri (AVM) dışında 5 mağazanın açılışını gerçekleştirdik. 2010 yılında da grup olarak hedefimiz ciroda yüzde 11'in üzerinde büyümek" dedi.

YKM'nin 2010 yılı hedeflerinin değerlendirildiği basın toplantısında konuşan Jaklin Güner, 60 yılı geride bırakan YKM'nin bugüne kadar çok sayıda krizi atlattığını söyledi ve ekledi: "2009 yılında krizin etkisiyle mağazalara giriş sayılarında ciddi düşüşler yaşanmadı. Ama alışverişin gerçekleşme oranında kısmi düşüşler yaşandı. YKM olarak 2009 yılını satış bütçemizi gerçekleştirebilmek adına ciddi kampanya ve promosyonlar yaparak yüzde 7 sapma ile realize etmeyi planlıyoruz. 2010'da Ankara Kentpark, Malatya Park AVM ve İskenderun Prime Mall AVM olmak üzere 3 mağaza açacağız. Bu mağazaların toplam büyüklüğü, 8 bin metrekare civarında olacak. Görüşmelerine devam ettiğimiz 2 projemiz daha var. Projelerde bir erteleme olmazsa önümüzdeki yıl 4-5 mağaza açılmış olur." Güner, stoklar dahil 3 mağazanın yatırım tutarının 10 milyon doların üzerinde olduğunu söyledi.

YKM olarak yurtdışına açılmak için yakın bölgelere baktıklarını da ifade eden Güner, "Özellikle Irak, Suriye, Mısır ve Tunus gibi pazarlara bakıyoruz. Buralardan çok ciddi işbirliği teklifleri alıyoruz. Bu ülkeler çok ciddi fırsatlar barındırıyor. 2010 ile birlikte bu tür operasyonları yapmak daha kolay olacak. Türk firmalarının buralarda açtıkları alışveriş merkezleri, gidişimizi kolaylaştıran imkânlar da sağlıyor" diye konuştu.
Güner, YKM'de şu anda 3 bine yakın çalışan bulunduğunu, bu sayının bayilerle birlikte 4 bine yaklaştığını, açılacak yeni mağazalarda ise 600 civarında yeni istihdam yaratmayı planladıklarını söyledi.
 
İndirim silah olarak kullanıldı
Sektördeki indirim kampanyalarına da işaret eden Güner, şunları söyledi: "2009'da, çok indirimler gördük. Müşteri motivasyonunu artırmak için indirim oranları silah olarak, bir araç olarak kullanılmaya çalışıldı."
YKM'ye yabancı ilgisinin her dönem olduğu gibi bu dönemde de devam ettiğini kaydeden Güner, "Bu dönem belki yabancıların pazara girişinin yavaş olduğu bir dönem ama her dönem yabancılarla oturup kahve içiyoruz. YKM de yabancı yatırımcı için son derece cazip bir grup. Bölgeye açılmak için kullanılabilecek bir yapıya sahip" dedi. 
 
AMPD, YOL HARİTASINI BELİRLEDİ
Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği (AMPD), bu hafta sonunda Türkiye'nin en yüksek binası olan Sapphire'de bir araya gelerek "yol haritası"nı belirledi. Toplantıdan çıkan sonuç ise 2010 yılında sağlanacak büyümenin daha temkinli olacağı yönündeydi. Perakende sektörünün 2009 yılını 162 milyar dolar ciro ile kapatacağını belirten Jaklin Güner, sektörle ilgili şunları söyledi: "2010 yılında ise 199 milyar dolarlık ciroya ulaşması öngörülüyor. Bunun yanında 2009 yılı perakende sektörü açısından önemli bir deneyim yılı oldu. Bu sıkıntılı süreçten de başarılı bir şekilde çıkan sektör için 2010 yılına daha olumlu bakabileceğimizi ve sektörün her yıl bir önceki döneme göre daha etkin ve gelişmiş ülkelerle rekabet edebilir seviyede gelişeceğini söyleyebiliriz."
Referans

YKM 'komşu'lara bakıyor

Yeni Karamürsel, gözünü Irak, Suriye, Mısır ve Tunus'a dikti. Genel Müdür Jaklin Güner, '2010 yılında bu ülkelerde mağaza açmayı planlıyoruz' dedi

Yeni Karamürsel (YKM) komşu ülkelere odaklanıyor. YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, Irak, Suriye, Mısır ve Tunus'ta mağaza açmak için yer baktıklarını söyledi. 2009 için yüzde 8 civarında büyüme öngördüklerini, ancak hedefledikleri cironun yüzde 7 gerisinde kaldıklarını kaydeden Güner, 2010'da yüzde 11 büyümeyi öngördüklerini ifade etti. Krize rağmen bu yıl 5 mağaza açtıklarını anlatan Güner, 2010'da 3 yeni mağazanın hizmete gireceğini bildirdi. Güner, Ankara Kentpark, Malatya Park ve İskenderun Prime Mall alışveriş merkezlerinde açacakları mağazalar için 8 milyon dolarlık bir bütçe hazırladıklarını belirtti.

'Fiyat belirleyici olacak'
Bugüne kadar hayata geçirmedikleri yurt dışı mağaza açılımını da 2010'da gerçekleştirmek istediklerini vurgulayan Güner, "Irak, Suriye, Mısır ve Tunus'ta araştırma yapıyoruz. Zaten çok katlı mağazalar kendi ülkeleri dışında en çok komşu ülkelerde başarılı olur" dedi. 2010'da indirim oranlarından çok, ürün fiyatının satın almalarda belirleyici olacağının altını çizen Güner, "Fiyat konusunda kimsenin kimseye bir şeyi dikte etmeye hakkı yok. Sadece müşteri artık daha bilinçli ve karşılaştırma yaparak ihtiyacı olanı alıyor. Bu noktada net bir duruşu olan markaların satış performansı yükseliyor" diye konuştu.

Rakamlarla Yeni Karamürsel
Mağaza sayısı...............................60
2010'da açılacak mağaza sayısı....3
2010 ek istihdam rakamı...........600
2010 büyüme hedefi.........Yüzde 11
Takvim

YKM yurtdışında mağaza açmak için Irak ve Suriye'de araştırma yapıyor

Türkiye'de 60 mağazaları olduğunu söyleyen YKM Genel Müdürü Güner, '2010'da üç mağaza daha açacağız. Irak, Suriye ve Mısır'dan da yatırım teklifi alıyoruz' dedi

Türk insanını çok katlı mağazacılıkla tanıştıran YKM, yurtiçinde büyümesini sürdürürken, yurtdışına da açılmak için fırsat kolluyor. 37 şehirde 60 mağazayla faaliyet gösterdiklerini söyleyen YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, “Önümüzdeki yıl Ankara, Malatya ve İskenderun'da toplam üç mağaza açacağız. Bu üç mağaza için 8-10 milyon dolar yatırım yapacağız.  İki mağaza üzerinde çalışmalarımız sürüyor. Yani toplamda beş mağaza açma planımız var” dedi.
Yurtdışındaysa Irak, Suriye, Mısır ve Tunus'tan işbirliği teklifleri aldıklarını söyleyen Jaklin Güner, “Çok katlı mağazacılık kendi ülkenizde ve civar ülkelerde yaparsanız başarılı olacağınız bir konsept. Bu nedenle Irak'a gidip araştırmalar yaptık. Suriye'ye bizzat kendim gidip gördüm. Bu ülkelerle yakından ilgileniyoruz. Türk kuruluşlarının bu ülkelerde alışveriş merkezi yatırımı yapması da işi kolaylaştırıyor. 2010'da buralarda mağaza açmak daha rahat olacak” diye konuştu.

3 bin çalışanı var
60 yılı geride bırakan YKM'nin bugüne kadar çok sayıda krizi atlattığının altını çizen  Güner, krize rağmen bu yıl beş mağaza açtıklarını ve gruba 10 bin metrekarelik ilave satış alanı eklediklerini, en son geçtiğimiz ay 4 bin 900 metrekarelik Forum İstanbul mağazasını faaliyete geçirdiklerini belirtti. Mağaza açılışlarının sektörde ciddi istihdam yarattığını vurgulayan Güner, YKM'de şu anda 3 bine yakın çalışan bulunduğunu, bu sayının bayilerle birlikte 4 bine yaklaştığını, açılacak yeni mağazalarda ise 600 civarında yeni istihdam yaratmayı planladıklarını bildirdi.
Jaklin Güner, 2008'de 2009 için yüzde 8 civarında büyüme öngördüklerini, ancak 2009'da hedefledikleri cironun yüzde 7 gerisinde kaldıklarını belirterek, 2010'da ciroda yüzde 11 büyüme hedeflediklerini ve bunu gerçekleştireceklerini söyledi.
YKM'nin evlilik, çocuk sahibi olma ve okul dönemi gibi insanların her döneminde ‘alışveriş adresi' olarak görüldüğünü vurgulayan Jaklin Güner, YKM'nin her dönem değiştiğini, oluşturduğu arşivde her 10 yılın resimlerine baktığında bunu çok iyi gördüğünü anlattı. 2009 yılının son çeyreğinde Desigual, Paris Hilton, Yaya, Sweet Years, Jack&Jones ve Nane It gibi yabancı markaları müşterilerine sunmaya başladıklarını, çalışan kadın için Agenda ve erkek giyiminde Volt koleksiyonlarını oluşturduklarını kaydeden Güner, www.ykm.com.tr adresini 2010'un ilk aylarında yeni bir satış kanalı olarak lanse edeceklerini bildirdi. Güner, internet üzerinden satışların toplamda ancak yüzde 1 civarında pay alabildiğini dile getirdi.

Yabancılar ilgi gösteriyor
YKM'nin her dönem yabancı yatırımcıların ilgisini çektiğini belirten Güner, şunları söyledi:
“Türkiye'de perakende sektörüne hâlâ yabancılar çok ilgi gösteriyor. Bu dönem belki yabancıların pazara girişinin yavaş olduğu bir dönem, ama her dönem yabacılarla oturup kahve içiyoruz. YKM de, yabancı yatırımcı için son derece cazip bir grup. Bölgeye açılmada kullanılabilecek bir yapıda. YKM olarak yakın bölgelere bakıyoruz. Irak, Suriye, Mısır ve Tunus... Buralardan işbirlikler için çok ciddi talepler alıyoruz.” Güner, 10 civarındaki outlet mağazaları bulunduğunu ve bu mağazalarda sadece seri sonu değil, indirim mağazalarında beklenen fiyat aralığında ürün yaptırdıklarını da ifade etti. YKM'nin diğer faaliyetlerine de değinen Jaklin Güner, sadakat kart olan ‘YKM Kart'ta 1 milyon 600 bin adede ulaştıklarını, müşterilerin yüzde 35'ini 18-24 yaş grubunun oluşturduğunu, üniversite gençliği için şu anda 20 bin aktif kullanıcısı olan YKM Kampüs Kart platformunu geliştirdiklerini sözlerine ekledi. 

Tüketici fiyata duyarlı
Sektördeki indirim kampanyalarına da işaret eden Jaklin Güner, şöyle konuştu: “2009'de hepimiz çok indirimler gördük. İndirim oranlarının durdurucu etkisi var, ama alışverişte müşteriyi en çok etkileyen unsurun ürünün fiyatı olduğuna inanıyorum. Artık müşterilerimiz ürünü neredeyse satıcı kadar iyi tanıyor.”
Fiyat konusunda kimsenin kimseye bir şey dikte etmeye hakkının olmadığını ifade eden Güner, YKM olarak 1000 yakın markayla çalıştıklarını ve daha net bir duruş sergileyen markalarla performanslarının daha iyi olduğunu vurguladı. Güner, aslında indirim yapmaktan dolayı kimsenin çok memnun olmadığına dikkati çekerek, “Ciro kar gibidir. Pek çok şeyi örter. 2010'da indirim oranlarını herkesin bir yere oturtacağına inanıyorum” dedi. Krizle birlikte müşterilerin alışveriş yaparken çok daha fazla araştırdıklarını ve karşılaştırma yaptıklarını anlatan Güner, “Müşteri ne alacağını biliyor. Dolaşıyor ve ne fiyata alacağını da biliyor” diye konuştu.

AMPD yol haritası çizdi
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) yönetim kurulunun pazar günü Levent'te bulunan Sapphire'in en üst katında bir toplantı yaptığını belirten Jaklin Güner, “Toplantıda 2010'un yol haritası çizildi. 2010'da temkinli olunması kararlaştırıldı” dedi.
Radikal


Geri Dön