Ekonomi

Yüksek ücretler yeni kapılar açtı! Bu işte 400 milyar dolar var

Kiralama her alanda hayatımızın içindeydi; şimdi de kıyafet paylaşımı büyüme trendide. 2025’te 400 milyar dolara ulaşması beklenen sektörde dev markalar da bulunuyor, evinde sosyal medyadan kiralama yapan da mevcut...Ev almak güçleşti, ev sahipliği düştü

Dünya büyük bir enflasyonla sarsılıyor. Ev almak güçleşti, ev sahipliği düştü. Ham madde yükseldi, otomobil üretimi düştü, parasını ödeyebilecek olan bile aylarca sıra beklemeye razı. Mobilyada, beyaz eşyada hem ikinci el hem kiralama alışkanlığı arttı. Son dönemin modası ise, kıyafet kiralama yöntemi olmakta. Daha çok özel günlerde kullanılan abiye giysi ve ayakkabılar, erkekler için smokin, çocuklar için okul gösteri kıyafetleri, sahne kostümleri kiralama sektörünün en önemli unsurları olarak öne çıkmakta. Aynı zamanda elinde çok az kullanılmış olan, hatta alındığı hâlde etiketi bile sökülmeden dolap bekleyen kıyafetleri olanlar, kiralama şirketlerinde bu ürünlerini değerlendiriyor. Bu alanı değerlendiren önemli markaların yanı sıra, evinde sosyal medya aracılığıyla kıyafet kiralayanlar, etraftan sıfır ya da ikinci el ürünleri alıyor, kiralıyor, kuru temizleme işleminden sonra yeniden kiralamak üzere gardıroba koyuyor. Bu yeni iş alanı, 2018'de yurt dışında başladı ve hızla gelişti. 2018'de sadece 1 milyar dolarlık küresel büyüklüğe sahip bu sektörün 2025'te 400 milyar dolara ulaşması beklenmekte.

Türkiye gazetesinde yer alan habere göre; stil danışmanı Yasemin Eke, bu alanda çalışma yapmak üzere Rentony adlı bir oluşuma imza attıklarını belirtiyor. Eke “Önümüzdeki 10 yıllık süreçte tüm dünyada etkili olacağı düşünülen çeşitli trendler var. Bu trendleri tetikleyen sebepler genel olarak ekonomik gücün değişimi, teknoloji, nüfus değişimi, çevresel konular, değişen kültürel değerler olarak karşımıza çıkıyor. Bu trendlerden biri de kıyafet kiralama sektörü. Biz şirket olarak kurulduğumuz günden bu yana 2 kat geliştik” ifadelerini kullandı.

ÜNLÜ DEVLER DE VAR
Türkiye’de kiralama sektörünün 2022’de çok hızlı büyümeye başladığının da altını çizen Eke “Çok ünlü perakende devlerinin kiralama işine girmesi sektörün geleceğine dair önemli ipuçları vermekte. Özellikle Amerika’da çok büyük şirketler moda kiralaması yapıyor ve en önemli markalar kiralama sektörünün içinde yer almayı önemsemekte. Bunu gençlere ulaşabilmek veya çağı yakalamak için bir yol olarak görmekteler. Türkiye’de ise hâlâ yeni ve gelişmekte olan bir sektör, o yüzden bizim de öncelikli amacımız bu pazarı geliştirmek” diye konuştu.

 

ÇEVRECİLER ALMIYOR, KİRALIYOR
Son günlerde insanın doğaya verdiği zararı en aza indirme yolunda bir yarış mevcut. Çevre hassasiyeti olanlar ise dünyaya bıraktığı 'kötü' ayak izini azaltmaya yöenlmekte. Bu yolda kıyafet kiralamaya çevresel etkileri azaltmanın bir yolu olarak da bakılmakta. Ünlü markalar, kıyafetlerin geri dönüşümünü yaparak yeni kumaş üretiminde de kullanıyor ve böylece marka imajını da yükselmekte. Bu sektörde faaliyet gösterenler son dönemde çevre bilinci yüksek gençlerin de sahipleneceği bir trend olarak gördükleri kıyafet kiralamanın, özel günlerde, bir sefer giyilecek kıyafet ve ayakkabılara binlerce lira vermek istemeyenlerin de ilgi göstereceği alan olarak görüyor. Rentony yetkilileri, sadece özel günlerde değil, günün her anına uygun kıyafetlerin kiralanabildiğini, fiyatların 175 TL ile 4 bin TL arasında değiştiğini belirtiyor. Sosyal medya aracılığıyla kiralama yapanların ise kıyafete göre 50 lira ile 500 lira arasında kiralama bedeli aldığı ifade ediliyor.

https://emlakkulisi.com/unlu-ekonomist-selcuk-gecer-dolar-25-lira-deyip-tarihi-verdi/713405