Genel

Yusuf Sevilla: AVM'ler yabancının yükünü bize yüklediler!

Sevilla Parfümeri'nin kurucusu Yusuf Sevilla "3 bin metrekare için yabancı markaya 3 milyon dolar ödeyip, sonra benden 'O burada' diye daha yüksek ücretler istiyorlar' diyor

Yusuf Sevilla'nın bir şikâyeti var. O da alışveriş merkezlerinde yabancı markalara metrekare başına 1000 dolara yakın dekorasyon yardımı verilirken, bu paranın yüksek ücretlerle yerli markalara yüklenmesi. "3 bin metrekare için yabancı markaya 3 milyon dolar ödeyip, sonra benden 'O burada' diye daha yüksek ücretler istiyorlar' diyen Sevilla AVM'lerdeki bu durumdan şikâyetçi ama Sevil aslında kozmetik üreticisi birçok yabancı marka için tercih sebebi. Parfüm'de Banana Republic, Sarah Jessica Parker makyajda da Giorgio Armani Make Up gibi markaların Türkiye satışının kozmetik zincileri içinde sadece kendilerine ait olduğunu ifade eden Yusuf Sevilla, 'Bu anlaşmalar nasıl oluyor. Siz mi onları istediniz. Onlar mı size başvurdu' yönündeki sorumuza da şöyle cevap verdi: "Burada isteyen genellikle o markalar oluyor. Örneğin Giorgio Armani Make Up buraya geldi. Araştırdı. Bizimle çalışmak istedi." Yusuf Bey'in yurtdışı hedefleri de var. Ama o Doğu'ya değil, Sevil'in başına yıldızlar takacağına inandığı Batı'ya odaklanma planları yapıyor. "Yurtdışı mağazalarını kızım Dilara'nın açacağını düşünüyorum" diyor. Sevilla markasıyla renkli kozmetik da çıkartıklarını hatırlatan Yusuf Sevilla, "Şu an aylık 22 bin adedin üstünde kendi markamızla satıyoruz" diyor.

'SEVİL BANA ARABA ALDI'
1990lara kadar Sevil'in kazancına hiç okunmadığını söyleyen Yusuf Bey, "Ama sonra Sevil bana bir araba aldı. Onun dışında kazanca el sürmüyorum" diyor.