03 / 05 / 2024

Yusuf Yücel turizmin 2012 ve 2013 yıllarını değerlendirdi!

 Yusuf Yücel turizmin 2012 ve 2013 yıllarını değerlendirdi!

Alternatif Turizm sektörünün lideri KAMER HOLDİNG - ŞAH INN PARADİSE Genel Müdürü Yusuf YÜCEL 2012 yılı değerlendirmesi ve 2013 yılı beklentilerini anlattı



1-Şah Inn Paradise olarak 2012 yılı için turizm sektörünü ve alternatif turizm sektörünü değerlendirir misiniz? 

2012 yılı turizm açısından beklentilerin altında geçse de, hayal kırıklığına yaşatmadı. 2011 yılında Arap baharıyla yükselen trend 2012 yılına yönelik beklentileri de yükselti, bu nedenle kişi başı gelirde ve ziyaretçi sayısında ortalama %8 ile 10 civarında bir yükseliş bekleniyordu. Eylül sonu itibarıyla 3.dönem olarak değerlendirdiğimizde 2012 yılında geçen yıla oranla kişi başı gelirde % 4,1 oranında bir düşüş görülse de, ziyaretçi sayısında %3,7 gibi bir artış görülmektedir. Genel olarak baktığımızda Arap ülkelerin de oluşan siyasi olumsuzluklar ve Avrupa birliği ülkelerinde yaşanan krizler sezon başlamasıyla başlayan olumsuz hava turizmciyi fiyatlarda indirim yapmak zorunda bırakmıştır.


Alternatif turizm olarak 2012 yılını değerlendirdiğimizde, Pazar payanın % 70 iç pazardan 

% 27 Avrupa’daki gurbetçilerden ve % 3 de yurt dışında Müslüman olmuş yabancılardan karşılayan sektör için 2011 yılından daha iyi bir sezon geçti diyebiliriz.2011 yılına oranla %10 gibi bir artışla sezon kapatıldı diyebiliriz.


2-2012 Yılı öngörüleriniz nasıl sonuçlandı? Öngördüklerinizin dışında olumlu ve olumsuz gelişmeler nelerdi?

2012 yılı Şah inn  Paradise Tatil Köyü;  adına geçmiş yıllara oranla en yoğun sezonunu geçirdik. % 70 iç pazardan karşılayan bir sektör olarak okulların tatile girmesi ile beraber doluluk sorunu yaşamayan tesisimiz için önemli olan Nisan, Mayıs, Ekim gibi okulların açık olduğu dönemlerde ve yaz aylarına denk gelen Ramazanı ayını dolu geçirmekti. 2012 yılı için hedefimiz bu aylarında % 100 gibi bir doluluktu ve bu hedefimizi de 2012 yılında yakalamış olduk. 

          

3-Alternatif turizmin dünya ölçeği ile Türkiye’deki varlığını nasıl kıyaslamak gerekir? Eksileri ve artıları ile değerlendirir misiniz?

Alternatif Turizm Türkiye’de muhafazakâr, dünya ölçeğinde de helal turizm olarak ailelere hizmet vermektedir. "Rakibimiz olan birçok ülkede böyle bir konsept yok. Biz böyle yatırımlar yaparak farklılığımızı ön plana çıkarmış olduk. Bu farklılığı daha fazla göstermeliyiz." İnsanların inandıkları gibi yaşamak yaşadıkları gibi de tatil yapmak algısından yola çıkarak böyle bir konsept oluşturduk. Sektöre baktığımızda ülkemizin de, dünyanın da böyle bir tatil ihyacı var, bu ihtiyacın giderilmesi için yeni yatırımlar gerekiyor. Ülkemizde hizmet veren bu tesisler şu an mevcut haliyle ancak ağırlıkta iç Pazar ihtiyacını karşılıyorlar, yatırımlar arttıkça; yurtdışından daha çok turist ağırlayacağız.


4-Alternatif turizmin lider markası olarak 2013 hedefleriniz nelerdir? Sektörel bazda baktığınızda nasıl bir büyüme ön görüyorsunuz?

Şah inn markası olarak değişmeyen sloganımız; Şah inn Paradise Tatil köyü ailesi olarak tüm ekibimizle misafirlerimizi evlerine mutlu bir şekilde uğurlamak için hizmet vermeye devam edeceğiz. 2013 yılında, misafirlerimizin istekleri ve beklentileri doğrultusunda tesisimizi çağın gereklerine uygun olarak yenileyerek yolumuza devam edeceğiz. Şah inn Paradise Tatil Köyü olarak; misafirlerimizden aldığımız destekle sektörde birinci ve lider olmaya devam edeceğiz. 


5-Alternatif turizm yatırımlarının yeterli olup olmadığı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Alternatif turizm sektöründe yatırımların yeterli olmadığını düşünüyorum, mevcut tesisler Genelde 5 yıldızlı; sektörün bu anlamda ciddi bir şekilde çalışan 3-4 yıldızlı tesislere ihtiyacı bulunmaktadır. Birçok tüketici, fiyatları yüksek olmasından dolayı bu 5 yıldızlı tesislerde tatil yapamadığından şikâyet ediyorlar. Bu tesislerle beraber bu tüketicilerin kışında tatil yapacağı tesisler oluşturmak gerekiyor.


6-Alternatif turizmin geleceğinde bürokratik anlamda ne gibi sıkıntılar ya da faydalar ön görüyorsunuz?

Alternatif Turizm’in faydası özellikle, Türkiye’ye döviz girdisi açısından önemlidir. Çünkü Türk adet gelenek ve göreneklerine, yaşama şeklini dine göre şekillendirmiş kişiler; Türk İslam Kültürü’nü benimseyerek Alternatif Turizm konusunda hizmet veren tesisleri tercih etmektedirler. Belli nedenlerle yurt dışına gitmiş ve orda doğup yaşayan kişilerin birçoğu Müslümanlığı seçmişlerdir. Dolayısı ile böyle tesislerin varlığını da duyduklarında mutlu olup, çevrelerindeki kişilerle paylaşmaktadırlar. Bu durum, Ülkemize karşı bir sempati kazandırarak bürokraside de Türkiye’nin tanımında faydası olmaktadır. 

       

7-Şah Inn Paradise büyüme sürecinde hangi temel stratejileri kendine baz aldı? Geçmiş yıllara bakıldığında müşteri profiliniz deki değişimleri ve gelişimleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Şah inn Paradise Tatil Köyü’nün diğer tesislerden ayıran temel özellik; aile kavramı üzerine                                              dizayn edilmiş bir tatil köyü konseptinde olmasıdır. Alkol satışının yapılmaması, bay ve bayan havuzlarının birbirinden ayrı olması, isteğe göre tüm aile bireyleri bir arada deniz ve kumsaldan da yararlanabilmesi gibi alternatifler sunduğumuz Tatil köyümüz de çalışacak personeli seçerken özellikle dikkat ettiğimiz konu; konsepte uygun kalifiyeli, güler yüzlü personel çalıştırmaktadır. Tatil köyümüzde; Kaliteli hizmet sunma, her sene yenilenen tesis ve çevreye duyarlı bir hizmet anlayışı baz alınmıştır.  


8-Önümüzdeki on yılı baz aldığımızda Şah Inn Paradise tatil köyünün hedefleri nelerdir? 

Önümüz de ki 1O yılı baz aldığımızda;  hedeflerimiz Alternatif Turizm sektörün de mevcut olan liderliğimizi koruyarak, sektöre öncülük yapmaktır. Bu anlamda sahil turizmindeki otel sayısını artırıp, bu konsepte her kesime tatil imkânı sunmak istiyoruz. Şehir otelleri, kayak otelleri açmayı planlıyoruz. Bu sektöre hizmet veren acenteler kurmakta, 10 yılık hedeflerimiz arasında yer alıyor.



Geri Dön