Genel

Ziraat mühendisleri çukurova'da havaalanı istemiyor!

Ulaştırma Bakanlığı tarafından çukurova Uluslararası Havalimanı'nın yapımı için gösterilen Kargılı Bölgesi'ne 1. derece tarım arazisi olması nedeniyle Ziraat Mühendisleri Odası karşı çıktı

Ulaştırma Bakanlığı tarafından çukurova Uluslararası Havalimanı'nın yapımı için gösterilen Kargılı Bölgesi'ne 1. derece tarım arazisi olması nedeniyle Ziraat Mühendisleri Odası karşı çıktı. 4. - 5. sınıf tarım arazisi olması ve yüzde 73'ünün hazineye ait olması nedeniyle Kargılı yerine Baharlı'nın havalimanı yapımı için daha uygun olacağını anlatan Ziraat Mühendisleri Odası Mersin şžubesi Başkanı Mehmet Ateş, bu görüş çerçevesinde genel merkezlerinin Kasım ayında Ankara Asliye Hukuk Mahkemesine itirazda bulunduklarını açıkladı.

çED Raporu öncesinde havalimanı yapılacak arazinin Toprak Koruma Kurulu'nda 10 kişiden oluşan bir komisyon tarafından değerlendirildiğini bildiren Ateş, 'Biz de o kurulun içinde yer alıyoruz ve dosya tek tek oylandığında Ziraat Mühendisleri Odası olarak biz Baharlı olursa evet, Kargılı olursa hayır diyeceğimizi belirterek dosyaya şerh düştük' dedi.

Bir dönem Tarsus ilçesinde İlçe Tarım Müdürü olarak görev alması nedeniyle bölgenin toprak yapısını karış karış tanıdığını vurgulayan Ateş, havalimanının Kargılı'ya yapılması halinde yaklaşık 15-20 bin dönümlük 1. derece tarım arazisinin yok olacağına dikkat çekti. Havalimanının yapılacağı arazinin 8 bin 500 dönüm olduğunu, buna havalimanına ulaşım yolları ve hangarların da eklenmesiyle birlikte 15-20 bin dönümlük alana ulaşacağını dile getiren   Ateş, 'Bölgeyi zamanında ticaret odasından MESİAD'a kadar tüm sivil toplum örgütü başkanlarıyla birlikte gezdik ve hepimiz Baharlı bölgesinde karar kıldık. Ancak hükümet nedense Kargılı'yı uygun buldu' dedi.

Baharlı'nın yüzde 73'ünün hazine arazisi olduğunu hatırlatan Ateş, bu nedenle kamulaştırma çalışmalarının Kargılı'ya göre daha az olması nedeniyle havalimanı yapımının da daha erken bir tarihte başlayabileceğine işaret etti. Baharlı'nın zemininin bataklık olması gerekçe gösterilerek havalimanı yapılmasının istenmediğini anlatan Ateş şöyle konuştu: 'Bu zeminin uygun şartlara getirilmesi için maliyetlerin artması gerekeceği düşünülüyor ancak durum öyle değil. Bölgedeki yüksek zeminlerden alınacak toprakla bataklık zeminler doldurulacak. Ayrıca Kargılı'da kamulaştırma çalışmaları sırasında daha çok para harcanacağını düşünüyoruz. İstimlak paraları zeminin sağlamlaştırılmasında kullanılabilir hem de işlemler daha çabuk biter.'

Havalimanı tarımı geliştirir, karşı değiliz

Mahkemenin yaklaşık 1 aydır sürdüğünü ve gerekli incelemelerin başlatıldığını belirten Ateş, Kargılı Bölgesi'ndeki toprakların çok verimli olduğunu, pamuktan, mısıra, narenciyeye kadar akla gelebilecek her türlü bitkinin yetişmesine elverişli olduğunu söyledi. 'Hukukun üstünlüğüne inanıyor ve vereceği karara da saygı duyuyoruz' diyen Ateş, sözlerini şöyle tamamladı: 'Biz kesinlikle havalimanına karşı değiliz. Frigofrik uçaklarla ürünlerimiz taşınsın istiyoruz. Uluslararası bir havalimanı elbette tarımı da geliştirecektir. Böylece çilek, narenciye gibi raf ömrü kısa olan hassas ürünleri daha kısa sürede istediğimiz noktalara ulaştıracağız ancak yapılacak bir yatırımın götürüsü getirisinden daha fazla olmamalı. Havalimanı yapacağız derken hayati önem taşıyan tarım arazilerimizden vazgeçmemeliyiz.'
Dünya/Derya Eğrican Güleç