12'nci İstanbul Mobilya Fuarı dün kapılarını açtı!
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) ile TÜYAP işbirliğiyle düzenlenen 12'nci İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB 2016), dün kapılarını açtı.
TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, 250 lider mobilya firmasını ağırladıkları fuara Çin'den İtalya'ya Kenya'dan Nijerya'ya 37 ülkeden alım heyetlerinin katıldığını söyledi. MOSDER Başkanı İsmail Doğan ise fuarda 2016'nın 3 milyar dolarlık ihracat hedefinin 750 milyon dolarını gerçekleştirmek istediklerini açıkladı. Doğan, "Özellikle Ortadoğu'dan gelen ziyaretçi sayısında büyük oranda artış bekliyoruz" diye konuştu.
Sabah
Bu haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği ve TÜYAP işbirliğiyle düzenlenen 12. İstanbul Mobilya Fuarı, Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş'ın katılımıyla kapılarını açtı. Bakan Elitaş, Türk mobilyasının gücünün tasarımdan geldiğini söyleyerek, “Türkiye ihracatı 4 misli, mobilya ihracatı ise 7 misli artış gösterdi” dedi.
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) ile TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. işbirliğiyle 12-17 Ocak 2016 tarihleri arasında 12.'si düzenlenen 'İstanbul Mobilya Fuarı' İSMOB 2016, Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş'ın da katılımıyla kapılarını açtı. İstanbul Mobilya Fuarı, (İSMOB 2016) yeni adresi TÜYAP'ın fiziksel alan avantajı ve yapılan başarılı tanıtım çalışmaları ile bu yıl çok daha yüksek bir coşkulu başladı.
İHRACAT 4, MOBİLYA 7 KAT BÜYÜDÜ
Fuarın açılışını gerçekleştiren Ekonomi Bakanı Elitaş, Türkiye'nin fuarcılık alanında geldiği son noktaya değindi. Elitaş, “ Yıllar önce yurt dışı fuarlarını gıpta ile izlerken İSMOB 2016 ile bugün Türkiye'de bu konuma gelmemiz büyük bir başarı. 2014 yılında 158 milyar dolar ihracat gerçekleştiren Türkiye, döviz kurlarındaki artış, ABD'nin faiz oranlarında artış yaşanacağını öne sürmesi ve benzeri nedenlerle 2015'te miktar olarak ihracatını yüzde 1,5 artırırken parasal anlamda 3 milyar dolarlık bir düşüş yaşadı. Bizler 2016'yı bir istikrar yılı olarak görmek istiyor ve bu yıl sektörde çok net artışların yaşanacağını düşünüyoruz. 2016'da ihracat hedefimiz 155,5 milyar Dolar, 2017'de 175 milyar dolar; 2018 de de 200 milyar dolar olacak. Son 13 yıllık süreçte Türkiye ihracatı 4 misli, mobilya ihracatı ise 7 misli artış gösterdi. Bundaki en önemli güç tasarım. Bizim zevklerimizi başkalarının da tercih ediyor olmasını sağlamamız lazım. Bu olursa fiyatlarımız artacak ve nakliye bedelleri de ortalama yüzde 3 düşecektir” açıklamasında bulundu.
FUAR ZİYARETÇİLERİNİN YÜZDE 30'U YABANCI
MOSDER Başkanı İsmail Doğan fuarla ilgili olarak şunları söyledi; “MOSDER olarak mobilya sektörünün yüzde 75'ini temsil ediyoruz. Bu temsil gücüyle bu yıl 12. sini gerçekleştireceğimiz İSMOB'u, yeni adresi TÜYAP'ta organize ettik. TÜYAP'la birlikte bu yıl fuarımıza katılan yaklaşık 100 bin katılımcının yüzde 30'unu yabancılar oluşturuyor. Yüzde 10'lar seviyesinde olan yabancı katılımcı oranını yüzde 30'lara çıkarmayı başardık. Fuarda daha öncekilerden farklı olarak ofis mobilyasında pazarın yüzde 80'ine hâkim markalar da var. Bu firmalar ilk kez İSMOB'da organize oldular. 2016 ihracat hedefinin de ( 750 milyon dolar) yüzde 25'ini yine İSMOB ile elde etmek istiyoruz. 2023 perspektifinde ortaya hedef olarak koyduğumuz, 10 milyar dolarlık ihracat hedefiyle birlikte, dünya mobilya sektöründeki payımızın artacağını planlıyoruz. 2015 yılını üretim olarak 6,25 milyar dolarla kapamayı hedeflerken, ayrıca İhracat rakamı olarak da 2,6 milyar dolarlık bir rakamı yakalayacağımız kanaatindeyiz.”
170 ÜLKEYE TÜRK MOBİLYASI
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı (TİM) Mehmet Büyükekşi; fuarların tüm sektörler için önemi olduğuna vurgu yaparak,“Türkiye'de tüm sektörler birlik beraberlik içinde olursa daha faydalı işler yapacağımızı düşünüyorum. Her sektörde olduğu gibi mobilya sektöründe de tasarım ve markalaşma en önemli meselemiz. Türkiye son 10 yılda 350 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. Bunun 2.4 milyar doları 170'den fazla ülkeye ihracat yapan mobilya sektörüne ait. Mobilyada tasarıma önem vererek katma değerli ürünler üreterek bu rakamın çok daha yukarıya çıkacağına inancımız tam” ifadelerini kullandı.
37 ülke ve 250 firma katılıyor
TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, fuar hakkında şu yorumlarda bulundu; “MOSDER ile birlikte yol alarak uzun soluklu bir işbirliği yaptık. Yeni yılın ilk fuarını hayata geçiriyoruz. 250 lider mobilya firmasını ağırladığımız fuarımıza Çin'den İtalya ve İspanya'ya, Kenya'dan Nijerya, ABD ve Hindistan'a kadar 37 ülkeden alım heyetleri katılıyor.”
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) ile TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. işbirliğiyle düzenlenen 12. İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB 2016), T.C Ekonomi Bakanı Sayın Mustafa Elitaş, T.C. İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin de katılımıyla 12 Ocak Salı günü TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını açtı.
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) ile TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. işbirliğiyle 12-17 Ocak 2016 tarihleri arasında 12.’si düzenlenen ‘İstanbul Mobilya Fuarı’ İSMOB 2016, T.C Ekonomi Sayın Bakanı Mustafa Elitaş’ın da katılımıyla kapılarını açtı. İstanbul Mobilya Fuarı, (İSMOB 2016) yeni adresi TÜYAP’ın fiziksel alan avantajı ve yapılan başarılı tanıtım çalışmaları ile bu yıl çok daha yüksek bir coşkulu başladı.
Vatan
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER)’in liderliğinde düzenlenen ‘İstanbul Mobilya Fuarı’ İSMOB bugün TÜYAP’ta başladı.
6 gün süreyle yerli ve yabancı bir çok ziyaretçiyi ağırlayacak olan İSMOB, Türk mobilya sektörünün dünyaya açılan kapısı konumunda. Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’dan birçok ülkenin alım heyeti gönderdiği fuarda Hall1’de yer alan SitDizayn’ın da ürünleri sergileniyor.
Oturma grupları, yemek odaları, yatak odaları, TV Üniteleri, özel tasarımlar ve birçok alanda ürünlerini sergileyen SitDizayn eşsiz zerafeti, mükemmel konforu, hatasız işçiliği ve hatasız mühendisliği ile müşterilerini bekliyor. Ürünlerinde kullandığı özel kaplamalar, kumaş, deri ve ahşabın ritimsel uyumuyla ürünlerini kişiye özel hale getiren SitDizayn fuarda fark yaratmaya devam ediyor.
Star
Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Bu yıl 12’incisi gerçekleştirilen İstanbul Mobilya Fuarı, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde açıldı.
Türkiye’nin en büyük mobilya fuarı olan İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB), bugün TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını ziyaretçilere açtı. 12 – 17 Ocak 2016 tarihleri arasında bu yıl 12’ncisi gerçekleştirilen İSMOB’da 500 katılımcı firma ve 1000’den fazla marka yer alıyor.
Fuara katılan şirketler arasında yer alan İşbir’in ürettiği Eclipse set yatak ise, fuarın en dikkat çekici ürünlerden biri oldu.
Eclipse Set, yatak odasındaki uyku ortamını kişiyi daha da sarmalayacak bir kapsül mantığıyla kurgulanmış bulunuyor. İçeriğinde özel entegre aydınlatma ve müzik sistemi de bulunan Eclipse Set ile, yatakta televizyon izlenebiliyor, online bağlantıyla playstation ile maç keyfi yapılabiliyor ve müzik dinleniyor.
Diğer yandan, İşbir Yatak’ın İSMOB fuarında ziyaretçilerin beğenisine sunduğu Discover teknolojisiyle, kişinin vücut yapısına ve yatış şekline göre yapılan basınç analizi sonrası, kesintisiz, sağlıklı ve konforlu bir uyku için kişiye en uygun yatağın nasıl olması gerektiğini belirliyor.
İSMOB fuarını ve İşbir Yatak Uyku Merkezlerini ziyaret eden tüketiciler Discover test yatağına uzanarak sağlıkları ve konforları için en uygun yatağın hangisi olduğunu sadece 5 dakika içerisinde öğrenebiliyor. Fuar 17 Ocak gününe kadar sürecek.
Sözcü
Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Bu yıl 12’ncisi gerçekleştirilen İstanbul Mobilya Fuarı, 100 ülkeden 250 firmanın katılımıyla açıldı. Sektör 2016’ya umutlu bakıyor
İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB) 12’nci kez kapılarına açtı. Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş’ın açılışını yaptığı fuar 17 Ocak’a kadar devam edecek. 100’ün üzerinde ülkeden 250 mobilya firması katıldı. Fuarın açılışında konuşan MOSDER Başkanı İsmail Doğan, “2016’da yaklaşık 3 milyar dolarlık ihracat hedefinin 750 milyon dolarını elde etmek istiyoruz” dedi. TİM Mehmet Büyükekşi ise şunları vurguladı: “Her sektörde olduğu gibi mobilya sektöründe de tasarım ve markalaşma en önemli meselemiz. Mobilyacılar da tasarıma önem vererek ihracatı çok daha yukarıya çıkacağına inancımız tam.”
Sektör için 2015 yılının durgun geçtiğini ifade eden İpek Mobilya Reklam Müdürü Ömürlü Molu hem iç hem dış ticarette iyi gelişmeler beklediklerini söyledi. Kurlardaki artışın fiyatları artırmayacağını savunan Molu şöyle devam etti: “2015’te herkes fiyatlarını belirledi. 2016’da sektörün yüzde 20 büyüyeceğini tahmin ediyoruz.” Molu ayrıca, bu yıl daha çok sade, pastel renklerin öne çıktığını belirtti. Seçimlerden ötürü sektörün zor bir seneyi geride bıraktığını belirten Pierre Cardin Bölge Satış Yöneticisi Gökhan Akın ise bu yıl kayıpların telafi edileceğini söyledi. Dövizdeki artışın fiyatları etkileyebileceğini anlatan Akın, bu nedenle fiyatların yükselebileceğini belirtti.
Doğala dönüş var
Aldora Mobilya Pazarlama ve Marka Müdürü Soner Asar, mobilya pazarının her yıl yüzde 10 büyüme kaydettiğini vurgulayarak, bu rakamın 2016’da da korunacağını belirtti. Bu sene mobilya modasında doğala, natürele dönüş yapıldığını ifade eden Asar, yeni ürünlerinde kanaviçe motifini kullandıklarının altını çizdi.
Bugün
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İstanbul Mobilya Fuarı’nda konuştuğumuz DOĞTAŞ-Kelebek Genel Müdürü Acar “Döviz istikrarı tutarsa, jeopolitik riskler biterse 2016 parlama yılı olur” dedi. MOSDER Başkanı Doğan da mobilyacıların yeni rotasının Uzakdoğu olduğunu söyledi.
12. İstanbul Mobilya Fuarı’nda, Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı İsmail Doğan ve DOĞTAŞ-Kelebek Genel Müdürü Hulusi Acar ile Türkiye ekonomisini ve sektörü konuştuk. “Rotamızı Uzakdoğu’ya kaydırmak istiyoruz” diyen Doğan, 2023’te 10 milyar dolar ihracatla dünyada ilk 5’e girme hedeflerinin olduğunu söyledi. Acar da jeopolitik gelişmeler engel olmaz ise 2016 ve sonrasının Türkiye’nin en parlak yılları olacağını vurguladı. Navlunla ilgili sıkıntıyı çözersek Amerika ve Güney Amerika pazarında da potansiyel olduğunu söyleyen Acar, 2016’da bir büyüme hikayesi yazabileceğimizi söyledi.
ROTA UZAKDOĞU
- Orta vadeli programda büyüme yüzde 4’e çekildi, 2015-2016 için. Sonraki yıllar yüzde 5. Dünyada büyüyememe problemi varken Türkiye’nin bu büyümesi pozitif algılanıyor ve ‘Türkiye’nin yeni bir hikayesi var’ deniyor. Neler söyleyebilirsiniz?
Doğan: Geçen sene bizim sektör yüzde 8 büyüdü. İstikrarlı hükümet programı devam ettiği sürece 2015’ten ertelenmiş olan alımların 2016’da devam etmesiyle yüzde 15 gibi bir büyüme bekliyoruz.
Acar: Sektörümüze özel bakarsanız, markasız bir pazar. Ve bunun markaya dönüşme yolculuğu var. Yani kendisinin reel olarak büyümesinin dışında pazarın el değiştirdiği de görülüyor. Bizim hem sektörel bir reel büyüme hikayesinin dışında, bir de bunun üzerine markasız pazardan markalıya geçiş hikayemiz var. Bunun için de yatırım yapmamız lazım. 2015’te baktığımızda enflasyonun getirdiği büyümenin dışında reel olarak yüzde 12-13 puan büyümüşüz. Yani bunun yüzde 20 olduğunu, 7-8 puanın enflasyon ayarlaması olduğunu da düşünürseniz 12 puan büyümüşüz. Ama ihracatta sıkıntı oldu sektörde. O da neden? İhracat yaptığımız ilk 5 ülke Irak, Libya, Azerbaycan, İngiltere, Suudi Arabistan. Irak’ta siyasi istikrarsızlık var. Libya’ya mal gönderirseniz paranızı alamıyorsunuz; 100.000 Euro’luk mal gönderiyorsunuz, 30.000 Euro’nuzu ancak alıyorsunuz. Azerbaycan’da yüzde 50’ye yakın devalüasyon oldu. Bunlar ilk 5. Ve ilk 5’te kriz var. Bu durumda sektörün hızla Ortadoğu, Kuzey Afrika’dan çıkıp Avrupa’ya dönmesi lazım. Ayrıca Yakındoğu ve Uzakdoğu’ya girmemiz lazım.
- İkinci hedef belki Uzakdoğu...
Acar: Bence o ilk başta olmayabilir. Hindistan belki bizden birazcık daha etkilenebilir ama bence Uzakdoğu’dan önce Avrupa’da yapabileceklerimiz var. Kalitede İtalya’ya yakınız, fiyat olarak İtalya’dan daha ucuzuz. Kalitede Çin’den daha yukarıdayız, fiyat olarak da Çin’den biraz yukarıdayız. Şimdi bizim bir yer edinmemiz lazım. Benim şirketteki stratejim; Ortadoğu’daki ticaretini koru, ama büyümenin tamamını oradan gelmez. Kuzey Afrika’da, özellikle Arap baharından sonra biraz daha stabil olmuş pazarlara ve Avrupa’ya git. Ve ben şimdi Almanya’da, İngiltere’de, İsviçre’de, Hollanda’da, Avusturya’da mağazalar açıyorum. Şu anda toplamda, Ortadoğu dahil, yurtdışında 70’e yakın mağazamız var.
- Peki İran pazarı...
Acar: İran, bizim bir an önce pazarının düzelmesini istediğimiz bir bölge çünkü bundan 3-4 yıl önce dernek üyelerimizin çoğunun yaklaşık yüze yakın mağazaları vardı. Bunların çoğu, orada yaşanan sıkıntılardan dolayı kapanmıştı. Tekrar ilişkilerin güçlenmesiyle İran, birinci ya da ikinci sıraya girebiliyordu; o yüzden bizim için çok önemli. Ama tabii ki komşu ülkeler arasında Irak, Azerbaycan, Suriye, Rusya’da yaşanan karışıklıklardan dolayı biz uzak pazarlara da gitmeyi hedefledik. Hindistan pazarı çok hızlı gelişiyor. Oraya gitmek istiyoruz. Brezilya ve Çin’de ürün satmak istiyoruz. Yani rotamızı Uzakdoğu’ya kaydırmak istiyoruz.
- 2016’da rota Uzakdoğu diyebilir miyiz?
Doğan: Evet, Uzakdoğu. Yani bu bölgelerde açıklarımız ve ihracatta da yüzde 15 gibi büyümemiz var. 2023 hedefimiz 10 milyar dolar. Şu anda ihracat anlamında dünyada 12. sıradayız. 2023 yılında 10 milyar dolar ve ilk 5’e girme hedefimiz var. Bunu sağlamak için hem pazarı genişletmemiz hem de tasarımla beraber marka ve ürün algısını yükseltmemiz lazım.
NAVLUN DESTEĞİ
- Hep yakın pazarlar diyorduk. Ama şimdi uzak pazarları da hedeflediğinizi söylüyorsunuz. O zaman taşıma maliyeti çıkıyor ortaya. Bunu nasıl aşacağız?
Doğan: Fuarın açılışında Ekonomi Bakanımıza da söyledim, mobilya havaleli ürün olduğu için burada yüzde 15’lere kadar bize ek bir nakliye maliyeti oluyor. Böyle olunca da tabii ki rekabet gücümüz azalıyor. Bakanımıza ‘bu konuda navlun desteği verilsin, biz de ihracatımızı istediğimiz gibi yapalım; uzak ve genişletilmiş pazarlara gidelim’ dedik. Sağolsun, bizi dinledi. Bu konuda çalışma yapacağının sözünü aldık.
- ABD ve Güney Amerika pazarı...
Acar: Navlunla ilgili sıkıntıyı çözersek orada da bir potansiyel var açıkçası. Ama ben şunu diyorum; jeopolitik özelliğimizin nemasını alalım. Onun neması da Avrupa’da var. Avrupa, istikrarlı büyüyen bir yer. Mobilyalarınızı, markanızı oraya iyi anlatmanız lazım. Biz 70 mağazayı 100’ün üzerine çıkarırsak, bir de marketing harcamalarını darmadağınık yapmak yerine sadece 5 ile 10 pazara odaklı yaparsak bence iyi bir stratejik değişim yaratırız. Ancak bu arada da Ortadoğu’da büyüyemesen de oradan da çıkmayacaksın tabii. Orayı da korumak lazım. 2016’da bir büyüme hikayesi yazarız gibi geliyor
- Bu yıl rakamsal bazda bir ihracat hedefiniz var mı?
Doğan: Bizim 3 milyar dolar hedefimiz var. 2015 2.5-2.6 milyar dolarla kapandı. Yüzde 15 büyümeyle bunu yakalamışız. Bundan sonra 3 kat büyüyerek hedefimize ulaşacağız.
- Avrupa Birliği ile yakınlaşıyoruz. Bunun sektörlere nasıl bir katkısı olur?
Acar: Türk insanının, özellikle Türk tüccarının, sanayicisinin özgüveni çok arttı. Ama nerede arttı biliyor musunuz? Çevremizde arttı. Avrupa’da daha artması lazım.
- Kelebek ve DOĞTAŞ’ta yeni yatırım planları var mı?
Acar: Kelebek markamız 2012’den beri yüzde 50’nin üzerinde büyüyor. DOĞTAŞ da keza büyüyor. Müşterilerin mağdur olmaması için ürünlerin zamanında teslimi için kapasitenin de artması şart. Bunun için hem Biga hem Düzce’deki fabrikalarımıza yatırım yapıyoruz. Düzce’de kapalı alan yatırımı da var. 10.000 metrekarelik yeni bir fabrika binası inşa ediyoruz. Türkiye’de birçok da boş kapasitesi olan mobilya fabrikası var. Bugün Nike’ın üretim tesisi yok mesela. Nike, tüm dünyadaki üreticileri kendi üretimi için kullanıyor. IKEA’nın da yok. Türkiye’de mobilya sektöründe kullanılmayan bir kapasite varsa hepsi benimdir; yatırırm yaparım, onu kullanırım.
- 2015’e ‘seçim yılı’ dedik. 2016’nın ismi ne olabilir?
Acar: Döviz istikrarı tutarsa, jeopolitik riskler ortadan kalkarsa 2016 parlama yılı olur. Biz de 3 sene içinde 1 milyar TL ciroya ulaşan şirket olacağız.
İHRACATIN YÜZDE 25’İ FUARDAN
- Fuara nasıl bir katılım bekliyorsunuz?
Doğan: Türkiye’nin en büyük mobilya fuarı. Türkiye’nin en seçkin markaları burada. Bu yıl ilave olarak Türkiye’nin en seçkin ofis markalarını da fuara getirdik. Böyle olunca, fuarın iç pazardaki kalitesiyle yurtdışındaki talebi de doğal olarak artmış oluyor. Beklentilerin üzerindeki ilgi gerçekten çok güzel.
- İlgi daha çok hangi ülkelerden?
Doğan: Genellikle Avrupa’dan, Arap ülkelerinden, Afrika’dan. Ama Uzakdoğu’dan da, Hindistan’dan da, Brezilya’dan da müşteriler görebiliyoruz. Daha önce 45-50 ülkeden ziyaretçi geliyordu. Bu yıl 65 ülkeden ziyaretçi bekliyoruz. Fuarımızın bir özelliği de tamamen uluslararası nitelikte olduğundan ihracat için çok önemli. Hedeflediğimiz 3 milyar dolarlık ihracatın en az 750 milyon dolarını burada yapılacak bağlantılarla sağlayabiliriz.
AMAÇ SONSUZ ÖMÜRLÜ ŞİRKETLER YARATMAK
-Türkiye’de büyük markalar neden yaratılamıyor? Bunun sebebinin aile şirketlerinin yapısı olduğu söyleniyor. Dolayısıyla kurumsallaşma ile mi biz 2023 hedeflerine daha rahat ilerleriz sizce?
Acar: Benim görüşüm şu; aile şirketleri kuruyorlar. Kararlarda duygusal bağlar ön plana çıkıyor. Ben, ailelerin işin operasyonundan çekilmesi, yönetim kurulunda yön vermesi ya da kontrol etmesi tarafında varım. Ama işin günlük operasyonundan çekilmesi gerektiğini düşünüyorum. Kelebek Mobilya 80, DOĞTAŞ 43 yaşında. 150 yaşında, 200 yaşında markalar var yurtdışında. Amaç; ailelerin ömrüyle sınırlı olmayan, sonsuz ömürlü şirketler yaratmak.