22 / 12 / 2024

16 mülk sahibi ikna olursa Nişantaşı'na 'hip otel' açılacak

16 mülk sahibi ikna olursa Nişantaşı'na 'hip otel' açılacak

ABD'li bir 'hip otel' yatırımcısı 16 mülk sahibi ikna edilirse 2010'da 120 odalı bir otel kuracak



Hermes, Prada, Chanel gibi dünyanın dev moda markalarının Nişantaşı'na gelişi konaklama sektörünü de tetikledi. 'Lüksün mabedi' olarak nitelendirilen Abdi İpekçi Caddesi'nde ünlü markalar mağaza sahibi olmak birbiriyle yarışırken bu potansiyel yabancı otel markalarını da harekete geçirdi. ABD'li bir hip otel yatırımcısı New York, Londra ve Paris'in ardından Nişantaşı'nda bir otel açmak için harekete geçti. Eğer 16 mülk sahibi ikna edilebilirse bölge ABD'li, hip otel'le tanışacak. Nişantaşı'nda yaklaşık 100 mülk sahibini ilgilendiren ve 84'ünün ikna edildiği 'otel projesi'nde anlaşma sağlanamayan 16'ya yakın mülk sahibi nedeniyle yatırımcının adı büyük bir gizlilikle saklanıyor.

120 odalı olacak

ABD'li yatırımcının bölgede 120-140 odalı bir hip hotel yapmayı planladığı, bunun için uygun ve boş mülk bulmanın oldukça zor olduğu Abdi İpekçi'de iki binayı satın alarak yatırıma başlayacağı ifade edildi. Marka adına Bizz Gayrimenkul'un gayrimenkul arayışını yaklaşık 1.5 yıldır sürdüğü belirtilirken Londra'daki açılıştan sonra Tokyo, Milano, Paris ve Amsterdam'ın yeni açılış için listeye alındığı ama Nişantaşı'nda yapılan ön incelemenin ardından İstanbul'un Londra ve Paris'ten sonra listeye giren 4'üncü şehir olduğu söyleniyor.

28 ay içinde tamamlanması planlanan otelin Abdi İpekçi'yi A ve A+ kitleye hitap ettiği için tercih ettiği vurgulanırken Prada, Chanel, Hermes gibi lüks markaların gelişinin de referans olduğu öğrenildi.

Yabancı yatırımcıların yanı sıra bölgede artan hareketliliği gören gayrimenkul sahipleri de yeni stratejiler belirliyor. Nişantaşı'nda ilk hip oteli 4 yıl önce açan Sofa Hotel'e bölgeden 'Binamızı otel yapıp, yönetin' şeklinde teklifler gelirken Sofa Hotel Genel Müdürü Serra Arıkök, "Teşvikiye, Nişantaşı Milano, Londra gibi ünlü alışveriş caddeleri arasına girdi. Bu yüzden A ve A+ gelir grubunun hem alışveriş hem de kalmak için tercih ettiği bir yer durumunda. Bizim de 4 yıldır yaptığımız çalışmalar sonucunda Nişantaşı yurtdışında bir marka haline geldi. Bu da yatırımların önünü açtı" dedi.

Yerleri yabancı kaptı

Nişantaşı'nın sadece alışveriş değil, aynı zamanda bir eğlence merkezi haline geldiğine de dikkat çeken Arıkök, en büyük talebin Avrupa pazarından olduğunu ama özellikle harcama kapasitesi yüksek Ortadoğu ülkelerinden de alışveriş turistinin arttığını sözlerine ekledi. Bölgede çalışan gayrimenkul danışmanları da krizin yabancı markaları ve yatırımcıları etkilemediğini aksine bu dönemin yeni mağaza açmak için fırsat olarak görüldüğüne dikkat çekerek, "Yerli perakendecilerin kriz ve yüksek kiralar nedeniyle boşalttığı yerler yabancıya fırsat oldu. Çünkü kiralar yabancılar için yüksek değil, kriz nedeniyle fiyatlar da yükselmediği için hem uygun mülk bulmakta zorlanmıyorlar hem de maliyetler uygun. Yerlilerden boşalan yerleri hemen yabancılar kapıyor" değerlendirmesini yaptı.

Sofa, Suriye ve Fas'a da otel açacak

Yaşanan hareketlilik karşısında hem yurtdışından hem de Nişantaşı bölgesindeki mevcut mülk sahiplerinden yatırım teklifi geldiğini ve şu anda bunları değerlendirme aşamasında olduklarını vurgulayan Sofa Hotel Genel Müdürü Serra Arıkök, "Sofa olarak Nişantaşı Taksim-Tünel bölgesinde yeni otel planı var. Ayrıca Bodrum'da bir otelimiz var ama yenisi için de çalışıyoruz. Suriye ve Fas'tan da teklif aldık. 2010'da yurtiçinde ve yurtdışında çok sayıda Sofa olacak" diye konuştu.

Aralık açılış ayı

- Prada hizmete giren mağazasının resmi açılışını Hermes ise ilk açılışı Aralık'ta yapacak. Chanel ise Tiffany'nin eski binasını kiralayarak Türkiye'ye geldi.

Hip otel nedir?

Tasarım, konum, ve hizmetiyle farklılaşan müşteriye 'yaşam alanı' sunan bir otel kategorisi.

İç giyimci Ten havlu, losyon, mum da satacak

2010 yaz başı itibarıyla Türkiye çapında 20 mağazaya ulaşmayı hedefleyen iç giyim markası Ten, önümüzdeki günlerde havlu, bornoz, sabun, vücut sprey ve losyonları, battaniye ve mum gibi ürünlerden oluşan Ten Home koleksiyonunu da satışa sunacak.

145 TL'ye diz ağrılarını azaltan koleksiyon

Saf ipek, saf kaşipek ve saf kaşmirde dünyanın en geniş ürün yelpazesine sahip Silk&Cashmere, içerdiği kaşmir proteinleri sayesinde ağrı ve stres giderici etkisi artırılan 'Termal Koleksiyonu'nu satışa sundu. Bel, sırt, diz ağrılarına yönelik hazırlanan koleksiyonda fiyatlar 145 TL'den başlıyor.
Vatan


Geri Dön