Kent Haberleri

1915 Çanakkale Köprüsü için geri sayım başladı!

İnşaat çalışmaları hızla devam 1915 Çanakkale Köprüsü'nde tabliyeler inşaat alanına gelmeye devam ediyor. Hatlarının tamamlanması sonrasında köprü 18 Mart 2022'de hizmete açılacak. 

1915 Çanakkale Köprüsü’nde kedi yolunun tamamlanması sonrasında başlanan ana kabloların montajında işlemler bitmek üzere. Hürriyet'te yer alan habere göre; köprünün ana halatlarını oluşturacak 296 çelik kablodan 220’ncisi bir kıtadan diğer kıtaya çekildi. Gemlik ve Gölcük’teki fabrikalarda üretilen tabliye bloklarından 42’ncisi de Gelibolu Sütlüce’deki şantiye alanına geldi. Ana halatların bu ay sonuna kadar tamamlanarak, tabliye bloklarının montajına başlanacağı bildirildi. 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, 18 Mart 2017’de temeli atılan ve 18 Mart 2022’de de hizmete açılması hedeflenen 1915 Çanakkale Köprüsü, sona erdiğinde Avrupa ile Asya kıtasını birleştiren önemli ulaşım noktalarından biri haline gelecek. 

Pandemi nedeniyle tam kapanma sürecine girilen şu günlerde Çanakkale Köprüsü'nde inşaat çalışmaları aralıksız devam ediyor.Toplam uzunluğu 4 bin 330 metre olan kedi yolu bittikten sonra ana kabloların montajında da son aşamaya gelindi. Ana kabloları oluşturmak için köprünün kenar açıklıklarına kulelerin sağ ve sol tarafına 148’er, orta açıklığa ise yine sağ ve sol tarafa 144’er çelik kablo çekilecek. Ana halatları yapılacak çelik kablolardan köprünün kuzey ve güney tarafına 110’ar çelik kablo çekildi. Toplamda 296 çelik kablodan 220si çekilmiş oldu. Ana halatların montajı bu ay sonuna kadar bitirilecek.

’DÜNYANIN ETRAFINI 4 KEZ DOLAŞACAK UZUNLUKTA TEL KULLANILACAK’

1915 Çanakkale Köprüsü’nün ana halatlarını oluşturacak çelik kabloların her birinin içinde 126 tel olduğu ifade edildi. Ana halatları oluşturmak için her biri 4 bin 330 metre uzunluğunda 296 çelik kablo çekileceği için toplamda yaklaşık 162 bin kilometre tel kullanılacak. Çelik kablolarda kullanılan tel uzunluğunun, çevresi 40 bin 75 kilometre olan dünyanın etrafını 4 kez dolaşmış olacak. 

’YAZ AYLARINDA TABLİYE BLOKLARININ MONTAJI YAPILACAK’

Çimtaş firması tarafından Gemlik ve Gölcük’teki fabrikalarda üretilen tabliye blokları da Gelibolu Sütlüce’deki şantiye alanına getiriliyor. Şantiye alanına ulaşan 42 tabliye bloğunun her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığına sahip.

Köprünün deniz üzerindeki yolunu ise toplamda 86 tabliye bloğu meydana getirecek. Ana ve askı kablolarının montajı sonrasında tabliye blokları yüzer vinç ve kaldırma vinci ile askı halatlarına bağlanacak ve tabliye teşkil edilecek. Tabliye bloklarının montajına yaz aylarında başlayacak. 

’DÜNYANIN EN BÜYÜK ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK’

1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada ilk olacak. Cumhuriyetin 100’üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla köprü tamamlandığında ’dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü’ unvanını alacak. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı-beyaza boyanacak. 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’ni simgeleyecek kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşları’nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak.

Köprünün 770’er metre yan açıklıklar ile toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olması hedeflenirken 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçişi 4 bin 608 metre uzunluğunda olacak. Gidiş-geliş 3 şeritli olacak köprünün, yaklaşık 45,06 metre genişlikte olması bekleniyor. Köprü tabliyesinin iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak.

18 MART 2022’DE HİZMETE AÇILACAK’ 

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli boyutlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek. 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022’de tamamlanarak, hizmete açılacak. Çanakkale Boğazı, köprü ile 6 dakikada geçilebilecek.

1915 Çanakkale Köprüsü turizm gelirini artıracak!