04 / 05 / 2024

1915 Çanakkale Köprüsü için son 10 gün! İşte devasa köprünün detayları...

1915 Çanakkale Köprüsü için son 10 gün! İşte devasa köprünün detayları...

Sabah Gazetesi köşe yazarı Dilek Güngör, bugünkü yazısında Çanakkale'de inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün detaylarını kaleme aldı.



ÜCRET İÇİN YENİ ÇALIŞMA

Kovid, tedarik zincirindeki aksamalar ve yükselen maliyetler nedeniyle başlangıçta öngördükleri rakamların üzerine çıktıklarını söyleyen Özdemir, "Projenin maliyeti 3 milyar euro olacaktı. Bu rakam 3.1 milyar euroyu geçecek. Bunun 2.2 milyarı kredi, ortaklar olarak başlangıçta 900 milyon euro koyduk. Ancak şu anda ilave 300 milyon euro maliyet oluştu. Bunu 4 ortak olarak ödeyeceğiz. Şunu da söyleyeyim, kim olursa olsun, bu otoyolu ve köprüyü 3.1 milyar eurodan daha aşağıya yapamazdı. Bu kadar iddialıyım" dedi. Peki ya ücret? Şu anda söylenen rakam 15 euro… Ancak Ebru Özdemir bu konuda yeniden çalışma yapıldığı mesajını vererek, şöyle dedi: "Belirlenecek rakamın işletme giderlerinin de altında olmaması lazım. Çalışıyoruz, alınan para kredi ödemesine gidiyor. Yap-İşlet-Devret modeli Türkiye'de çok tartışılıyor. Ama bu şekilde işler hem kaliteli hem de kısa sürede yapılıyor. Dolayısıyla modelde sıkıntı yok. Ani devalüasyon nedeniyle geçiş ücretleri pahalı geliyor."

1915 Çanakkale Köprüsü için son 10 gün! İşte devasa köprünün detayları...

1 MİLYAR EURO SUYUN ALTINA GÖMÜLDÜ

Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ise "Burası bir film stüdyosu gibi… Makyajcısı, sesçisi, ışıkçısı hep beraber çalıştık. 15 ülkeden çalışanımız var. 12 bin kişi görev yaptı" dedi. Projenin inşaat dönemi çıktıktan sonra 11 yıl işletileceğini söyleyen Arıoğlu, "Sonrasında burayı devlete geri vereceğiz. 11 yıl sonunda başabaş çıkacağız" diye konuştu. Deniz altındaki inşaat çalışmalarına değinen ÇOK A.Ş. İcra Kurulu Üyesi Ebrunur Kapucu Yıldız da maliyetin 1 milyar eurosunun denizin altındaki inşaata gittiğini söyledi.

6 DAKİKADA İKİ YAKA BİRLEŞİYOR

-Projeyle Türkiye'nin batısında otoyol entegrasyonu tamamlanacak.
-Bir Kuşak Bir Yol Projesi'nin önemli bir parçası bitmiş olacak.
-İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşacak
-Çanakkale Boğazı'nı geçmek için feribotla yaklaşık saatler alan seyahat süresi, 6 dakikaya inmiş olacak.


Geri Dön