1915 Çanakkale Köprüsü için son 10 gün! İşte devasa köprünün detayları...
Sabah Gazetesi köşe yazarı Dilek Güngör, bugünkü yazısında Çanakkale'de inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün detaylarını kaleme aldı.
-Trakya ve Batı Anadolu'daki sanayi ve ticaret ivme kazanacak.
-Projeyle yıllık zaman tasarruf tutarı 465 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 102 milyon liraya ulaşacak. -----Kısaca her yıl toplam 567 milyon lira tasarruf sağlanacak.
-Projenin etki alanındaki bölgeye katacağı ekonomik katkı 14.5 milyar euro (yaklaşık 225 milyar lira) değerinde.
-Taşımacılıkta süreler ve maliyetler düşecek, dış ticaretin etkinliği artacak.
KRUVAZİYER GEMİLERİ RAHATLIKLA GEÇEBİLİR
Yurtdışından gelecek kruvaziyer gemileri de köprüyü rahatlıkla kullanabilecek. 1915 Çanakkale Köprüsü'nde tabliyeler ona göre dizayn edildi. Orta bölümde denizden yükseklik 70 metre… En yüksek gemi boyutu 68 metre olduğu için kruvaziyerlerin dümen kırmasına bile gerek olmayacak.
KOVID'İ SIFIR VAKAYLA ATLATTILAR
Kovid-19 salgını nedeniyle şantiyede işlerin aksamaması için de olağanüstü güvenlik önlemleri alınmış… ÇOK A.Ş. İcra Kurulu Üyesi Reşit Yıldız, salgın başlar başlamaz şantiyeyi dışarıya kapattıklarını, yerli ve yabancı çalışanların da ailelerini görmeden izole bir ortamda çalıştığını anlattı. Yıldız'ın verdiği bilgiye göre, yakıt için içeriye istasyon kuruldu. Doktor, yemek ihtiyaçları şantiyede karşılandı. Çalışanların barınması için civardaki 10 otel kiralanarak, karantina oteli yapıldı. Servis araçlarına takip için araç takip sistemi kuruldu. Yıldız, "Daha sonra dönüşümlü model uygulandı. Kovid'de zaman kaybetmemek için sonrasında daha çok çalıştık. Ama aldığımız önlemlerle sıfır vakayla süreci geçtik" dedi.