1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona gelindi!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının mega projelerinden biri olan ve temeli 18 Mart 2017 tarihinde atılan, simgelerin köprüsü olarak nitelendirilen "1915 Çanakkale Köprüsü"nün inşaatında sona gelindi. İşte köprüdeki son durum...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün de yer aldığı otoyol tamamlandığında İstanbul'u Çanakkale'ye, sonrasında da Kuzey Ege'ye bağlayacak Türkiye'nin en prestij projelerinden biri hayata geçirilecek. Anadolu Ajansı (AA) ekibi, çalışmaları devam eden köprünün görüntülerini drone ile kaydetti.
Ulaşımdaki entegrasyon, kaliteyi artıracak
Otoyol ve 1915 Çanakkale Köprüsü, Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir kısmının yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleri ile entegre ederek, bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin gereksinim duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına fırsat verecek.
Anadolu Ajansı'ndan Urak Akay'ın haberine göre; Bir asma köprü, iki yaklaşım viyadüğü, iki betonarme viyadük, 6 adet alt geçit köprüsü, 6 hidrolik köprü, 43 tane üst geçit, 40 alt geçit, çeşitli ebatlarda 236 adet menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, iki bakım işletme merkezi ve 5 üret toplama istasyonu yapıldı.
Asma köprü ve otoyol güzergahında inşa çalışmaları sürüyor. 1915 Çanakkale Köprüsü kule kesonlarının bulunduğu alanda deniz dibi tarama çalışmaları bitirildi. Kule keson temellerinin konumlandırıldığı alandaki deniz tabanında zemin iyileştirmesi amacıyla Asya kulede 165, Avrupa'da ise 203 olacak şekilde 2,5 metre çapındaki 368 çelik kazığın çakımı yapıldı.
Ana kablo imalatları kapsamında orta açıklıklarda 288, yan açıklıklarda ilave 16 kablo demeti ile toplam 304 kablo demetinden meydana gelen ana kablo montajı ile tabliyeleri ana kabloya birleştiren kelepçe ve askı halatı montaj çalışmaları da tamamlandı. Ayrıca, ana kabloya dış unsurlardan da koruyacak tel sargı çalışmaları devam ediyor.
Seyit Onbaşı'nın top mermisi zirveye yerleştirilecek
Tabliye boya ve rüzgar bariyerlerinin montaj çalışmalarının sürdüğü belirtildi.
318 metre yüksekliğe sahip çelik kulelerin üzerine yerleştirilecek olan 16 metre uzunluğundaki, Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil eden mermi figürünü Çimtaş firması Gemlik fabrikalarında hazırlıyor.
1915 Çanakkale Köprüsü hariç olmak üzere otoyol kesimi ve yaklaşım viyadüklerinin tamamı aşınma (BSK) seviyesinde bitirilirken, asma köprüdeki üst yapı imalatları yapılıyor.
"Tarihe geçecek"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, projeye ilişkin gerçekleştirdiği açıklamada, 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalarda sona gelindiğini dile getirdi.
"Çanakkale'nin gerdanlığına kavuşmasına sayılı günler kaldı" diye konuşan Adil Karaismailoğlu, proje bitirildiğinde "dünyada 2 bin metre orta açıklığı üzerinde ikiz tabliye olarak dizayn ve inşa edilen ilk köprü" olarak tarihe geçeceğine dikkat çekti.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün, Seyit Onbaşı mermi figürleriyle 334 metreyi bulan kule yüksekliğiyle "dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü" olacağının altını çizen Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
"Çanakkale Boğazı'nın yakut gerdanlık gibi taşıyacağı köprümüz, milli bağımsızlık bayrağını taşıyan, dünyayla rekabet eden yeni Türkiye'nin en güzel, en doğru eserlerinden biri olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü ulaşım, ticaret ve kalkınma hedeflerine hizmet eden bir proje olmanın çok ötesindedir. Bu eser, aziz şehitlerimizin hatırasını da bağrında taşıyan eşsiz bir abide; destan yazan ecdadımıza bir armağan olacak."
Gelecekte görmeyi hedefledikleri "Türkiye" fotoğrafını daha da netleştirdiklerine vurgu yapan Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
"Bütünsel kalkınma odaklı mobilite, dijitalleşme ve lojistik dinamikleriyle şekillenen, yeni, etkin ve dünyayı coğrafyamıza entegre etmeyi hedefleyen iddialı bir sürecimiz var ve bu süreci ulaşımın her modunda başarıyla yönetiyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü hem bölgesinin hem de Türkiye'nin kalkınmasına ciddi faydalar sağlayacak. Projemizin ivme kazandıracağı; sanayi, ticaret, tarım ve hizmet sektörleri ile halkı."
İstanbullulara müjde! Dudullu-Bostancı Metrosu yıl sonunda açılıyor!
İstanbul'daki raylı sistem uzunluğu 354,3 kilometreye çıkacak!