Ulaşım

1915 Çanakkale Köprüsü Rüzgar Tüneli testi tamamlandı!

Danimarka'nın başkenti Kopenhag'daki FORCE Technology Test Laboratuvarı'nda 1915 Çanakkale Köprüsü Kule Rüzgar Tüneli testi yapıldı. 1915 Çanakkale Köprüsü Rüzgar Tüneli testi başarıyla tamamlandı.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Danimarka'nın başkenti Kopenhag'daki FORCE Technology Test Laboratuvarı'nda yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü Kule Rüzgar Tüneli testine katılım gösterdi. 

 

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; yapılan değerlendirme sonucunda, Çanakkale Boğazı'nda maksimum rüzgar hızının saatte 100-120 kilometre olduğunun görüldü. 

 

Arslan değerlendirme sonucunda şunları söyledi; "Biz bugün gerçekte hiçbir zaman oluşmayacak saatte 288 kilometreyi bulan rüzgar hızının testini gerçekleştirdik. Gördük ki testlerde gerek kesitte gerekse kulede en ufak bir sorun yok." dedi.

 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla 18 Mart'ta temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün asma köprülerdeki uzunluk açısından en uzun orta açıklıklı köprü olması dolayısıyla dünya rekoru kırdığını da vurgulayarak konuşmasına devam eden Arslan, 2 bin 23 metre orta açıklığı, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle 4 bin 608 metre uzunluğundaki köprünün iki kulesinin temelinin yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanına ineceğini, çelik kule yüksekliğinin ise yaklaşık 318 metre olacağını bildirdi.

 

Arslan, feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı'ndan seyahat süresinin 4 dakikaya ineceğine işaret ederek, "Böylece, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım sistemlerine de entegrasyonunu gerçekleştirmiş olacağız." dedi. 

 

29 Ekim 2023'te hizmete açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü ile trafik sıkışıklığı nedeniyle oluşan emisyon artışı ve gürültü kirliliği gibi çevresel faktörlerin de en aza ineceğine işaret etti.

 

Gebze-İzmir Otoyolu'nun tamamlanmasıyla Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile Marmara ve Ege bölgelerindeki otoyolların bu projeyle birbirine entegre olacağını ifade eden Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Marmara Bölgesi'nde otoyol ringi oluşturacağını söyledi.