1915 Çanakkale Köprüsü'nün kulesi 230 metreye ulaştı!
Temeli, 18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule yüksekliği 230 metreye ulaştı. Köprünün 18 Mart 2022'de hizmete açılması planlanıyor...
Temeli 18 Mart 2017'de atılan, iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olarak yapılacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü için, Avrupa ve Anadolu yakalarında deniz içi ve kara çalışmaları aralıksız olarak sürüyor.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, tamamlandığında 'dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü' unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle "simgelerin köprüsü" olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kırmızı beyaz ayaklarında 24 adet blokun üst üste konulmasıyla 230 metre yüksekliğe ulaşıldı.
Avrupa yakasındaki Gelibolu ilçesinin Sütlüce mevkisi ile Asya tarafındaki Lapseki ilçesinin Şekerkaya mevkisi arasında bulunacak köprü için çalışmalara gece gündüz devam ediliyor.
Deniz içi çalışmalarından sonra su üstünde ve kara bağlantı noktalarında yapılan çalışmalarda da önemli aşamalar kaydedildi. Sütlüce ve Şekerkaya şantiyelerinde, köprü ayaklarına vinç yardımıyla bağ kirişi montajlarının yapılmasından sonra kule bloklarının üst üste konulma çalışmaları sürüyor.
Deniz içindeki blokların yerleştirilmesiyle köprünün ayakları yükselerek Türk bayrağını simgeleyen kırmızı beyaz renkler de açıkça görünüyor, 32 bloktan 24'ünün yerleştirilmesiyle 230 metre yükseklik oldu.
Çalışma kapsamında inşa sahasındaki bölgede 3,5 milyon metreküp kazı işlemi gerçekleştirildi. Dolgu yapılacak 26 milyon metreküplük alanda ise 7 milyon metreküpten fazla gerçekleşme yaşandı.
Avrupa ve Asya ankraj bloku imalatlarının yüzde 99'luk bölümünün bitirilmesinden sonra viyadük imalatlarına başlandı.
Viyadüklerin yerleştirileceği tabliyelerin imalatı ise devam ediyor. Tabliyelerin sevki itme-sürtme metoduyla yapılacak. Köprünün Avrupa yakasında 680 metre, Asya yakasında da 365 metre viyadük girişi yer alacak.
Otoyol çalışmaları kapsamında proje başlangıcı olan Malkara kavşağı ile Umurbey beldesi arasındaki 83,4 kilometrelik kesimde toprak ve sanat yapıları işleri sürerken, bugüne kadar 11 alt geçit ile 83 menfezin yapımı tamamlandı. 11 alt geçit, 17 üst geçit, 4 köprü, 31 kutu menfez, 4 kavşak, 3 otoyol hizmet tesisi ve otoyol bünyesinde bulunan 1 betonarme viyadüğün inşa çalışmaları devam ediyor.
Çalışmalar 24 saat esasına göre yürütülüyor
Projede, 649'u mühendis 5 bine yakın personel ve 895 iş makinesi 24 saat vardiyalı şekilde çalışıyor. Hizmete açıldığında uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrupa'dan gelip Türkiye'nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular tarafından da yoğun bir şekilde tercih edilecek.
Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü, Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleri ile entegre olacak. Köprü, söz konusu bölgelerde ekonomik gelişime, sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasını sağlayacak.
Simgelerin köprüsü
İki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre yükseklikte olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dikkat çekiyor.
Köprünün kule bağlantıları ve unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı ve beyaz renk olacak. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde inşa edilecek.
Orta açıklığı 2023 metre, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle, Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması hedefleniyor. "2x3" şeritle hizmet verecek köprünün tabliyesi 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları da yer alacak.
Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu yapılacak.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün 18 Mart 2022'de hizmete açılması hedefleniyor.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün kulelerine 22'nci bloklar konuldu!
1915 Çanakkale köprüsü fay hattı üzerinde mi yapılıyor?