01 / 05 / 2024

1979 yılında ulaşımda demir yoluna ağırlık verilecekmiş!

1979 yılında ulaşımda demir yoluna ağırlık verilecekmiş!

1979 yılında Devlet Demiryolları, İskenderun ile Kapıkule arasında bir tren hattı yapımını kararlaştırmış. Gebze'nin kuzeyinden geçen yeni otoyol ve tren hattı Boğaz'dan ikinci köprü ile Trakya'ya ulaşacakmış.



1979 yılında ulaşımda demir yoluna ağırlık verilecekmiş!


Ulaşımda demir yoluna ağırlık veriliyor!


Devlet Demiryolları İskenderun ile Kapıkule arasında saatte 230 kilometre hızla gidebilecek bir tren hattı yapımını kararlaştırdı. Bu hat Arifiye - Sincan arası uygulama programına alındı


Gebze'nin kuzeyinden geçen yeni otoyol ve tren hattı Boğaz'dan İkinci Köprü ile Trakya'ya ulaşacak. Çatalca ile Çorlu arasından Kapıkule'ye ulaşacak. 


  İMAR ve İskan Bakanlığı, Bayındırlık Bakanlığı ile birlikte özellikle İstanbul'u ilgilendirecek yeni yol, tren yolu ve köprü inşaatı bakımından yeni kararlar aldı. Mart ayından itibaren yürürlüğe girecek olan yeni imar çalışmalarında Devlet Demiryolları ile, İstanbul'un iki yakasını birbirine bağlayacak olan yollar ön planda yer aldı. 

  Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'nce Avrupa - Ortadoğu ülkelerinin demiryolu ve yük taşıma sistemini yeni bir düzeye sokarak İskenderun ile Kapıkule arasında 230 kilometre hızla gidebilecek bir tren hattı yapımını kararlaştırdı. Bu tren hattının ilk etabı olan Arifiye - Sincan arası uygulama programına alındı. İkinci olarak Arifiye Kapıkule arasında yapılacak yol ve tren güzergahları üzerinde çalışmalar sürdürülüyor. Bu çalışmalara göre, Gebze'nin kuzeyinden geçen yeni güzergahın Boğaz'dan bir köprü  vasıtası ile Trakya'ya ulaşmasını sağlanacak, Çatalca ile Çorlu çevresinden Kapıkule'ye bağlanması gerçekleştirilecek. 

  Haydarpaşa'ya Pendik'in kuzeyinden tırmanacak bir hatla Sirkeci'ye oradan da Ataköy'e, Çobançeşmesi'nin yanındaki İkitelli mevkinde bağlanması da etüt ediliyor. 

  Karayolları programının İzmit - İstanbul arasında bir otoyol yapımı işi de programa alındı. Şu anda Hereke - Dil İskelesi arasında yapım çalışmaları sürdürülüyor. Bu otoyolu da kısa dönem için mevcut çevreyolu sistemine bağlanmak suretiyle hizmete girecek, aynı şekilde Bayrampaşa - Atışalanı - İkitelli - Başayiş istikametine devam edecek olan yoldan Trakya otobüsü mevcut Londra Asfaltı'nın kuzeyinden geçerek Tekirdağ orta kavşağına ulaşacak.    Gebze ile Pendik, Kurtköy arasında orta yol ile Batı yakasında da Esenyurt, Halkalı, Bağcılar, Bayrampaşa, Küçükköy, Alibeyköy ve Silahtar'dan geçmek suretiyle bir çevre yoluna Unkapanı Kavşağı'ndan bağlantı yapılacak. Bu orta yol Nazım Plan'ca uygun görüldüğünden toplum ulaşımı ağırlığını yüklenerek hizmet görebilecek. Ayrıca, Rumeli Yakası, Londra Asfaltı orta yolu ve  otoyolu güney - kuzey istikametinde bağlayacak olan iki bağlantı yolu da inşa edilecek. Doğuda  Ankara  Asfaltı, orta yol ve otoyolunu birbirine bağlayacak. 

  Tüm bu çalışmalara 1979 yılı içinde başlanacak ve önemli bir kısmı hizmet konacak, geri kalan kısımları da peyderpey tamamlanarak ulaşıma açılacak.  

  Boğaz'da yapılması düşünülen ikinci Boğaz Köprüsü fizibilite raporları çalışmaları bayındırlık Bakanlığı'nca uygun görülmediği için ertelenmesi kararlaştırıldı. Ertelemenin bir nedeni de yapılacak köprünün işlem yönünden henüz uygun bir maliyet taşımadığı ve bunun tamamlanmasından sonra ele alınabileceği gösterildi.


Hürriyet Gazetesi 19 Şubat 1979



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön