27 / 12 / 2024

2015 Yılı Programı'nda en büyük pay ulaştırma yatırımlarına ayrıldı!

2015 Yılı Programı'nda en büyük pay ulaştırma yatırımlarına ayrıldı!

2015 Yılı Programı'na göre, gelecek yıl kamu sabit sermaye yatırımları içindeki en yüksek pay yüzde 31 ile ulaştırma sektörünün olacak. 2015'te ulaştırma sektöründe 25 milyar 776 milyon liralık kamu sabit sermaye yatırımı gerçekleştirilmesi planlanıyor..



2015 Yılı Programı'na göre, ulaştırma ve lojistik alanlarında, yük ve yolcu ulaştırma hizmetlerinin etkin, verimli, ekonomik, çevreye duyarlı, emniyetli bir şekilde sağlanması; yük taşımacılığında, kombine taşımacılık uygulamalarının geliştirilerek demiryolu ve denizyolu paylarının artırılması, kalitenin ve güvenliğin yükseltilmesi ve ulaştırma planlamasında koridor yaklaşımına geçilmesi esas olacak.


Bu nedenle gelecek yıl kamu sabit sermaye yatırımları içerisindeki en yüksek pay yüzde 31 ile ulaştırma sektörüne ayrıldı. 2015'te ulaştırma sektöründe 25 milyar 776 milyon liralık kamu sabit sermaye yatırımı gerçekleştirilmesi planlanıyor. Özel sektörün ise 58 milyar 610 milyon liralık ulaştırma yatırımı yapması öngörülüyor.


Bu kapsamda 2015'te, trafik yoğunluğunun yüksek olduğu kesimlerde trafik güvenliğinin artırılması ve taşıma sürelerinin kısaltılması amacıyla 200 kilometresi otoyol (YİD’le gerçekleştirilecek olanlar dahil) olmak üzere bin kilometre bölünmüş yol yapılacak.


Ağır taşıt trafiği yüksek olan yolların fiziki standardının yükseltilmesiyle mevcut karayolu altyapısının iyileştirilmesi kapsamında yıllık ortalama günlük ağır taşıt trafiği bin aracın üzerinde olan güzergahlarda toplam bin kilometre BSK yapımı ve yenilenmesi gerçekleştirilecek.


Karayolları devlet ve il yolları ağında daha önce kamu marifetiyle yürütülen bakım ve onarım hizmetlerinin belirlenecek bir strateji dahilinde özel sektöre uzun dönemli sözleşmeler yoluyla ihale edilmesine başlanacak.


Trafik denetimlerinde etkinliğin sağlanması ve bunun yanında yol kenarı denetimlerinde uyuşturucu madde denetimlerinin yapılabilmesi amacıyla denetim personeli sayısı, artan araç ve sürücü sayısı ile mobilite, yol ağı ve yoğunluğunun getirdiği taleple orantılı bir şekilde artırılacak. Denetim personeli gerekli ekipmanla teçhizatlandırılacak ve verilecek eğitimlerle uzmanlaşmaları sağlanacak. Bu çerçevede, denetim hizmetlerinde kullanılmak üzere toplam 501 araç satın alınacak.


Araç Kimliklendirme Sistemi oluşturulacak



Trafik akışının takibi ve kolaylaştırılması, kurallara uyumda caydırıcılığın sağlanması amacıyla elektronik denetleme sistemleri öncelikle 21 büyükşehirde yaygınlaştırılacak ve yapılan trafik denetimleri etkinleştirilecek.


Sızma ve klonlama gibi ihlallere karşı ileri seviyede güvenlikli, işletilebilir ve sürdürülebilir bir Araç Kimliklendirme Sistemi oluşturulacak.


Trafik güvenliği çalışmaları kapsamında 130 adet kaza kara noktası ile 100 adet sinyalize kavşağın iyileştirilmesi ve bölünmüş yollar başta olmak üzere 2 bin 400 kilometre otokorkuluk yapım ve onarımının gerçekleştirilmesi ile 25,2 milyon metrekare yatay işaretleme ve 155 bin metrekare düşey işaret levhasında yenileme yapılacak.


Hızlı tren projelerine öncelik verilecek


Ankara merkez olmak üzere Onuncu Kalkınma Planında tanımlanan hızlı tren çekirdek ağının yapımına, karma trafiğe uygun yüksek standartlı demiryolu inşaatlarına ve elektrifikasyon ve sinyalizasyon projelerine öncelik verilecek.


Bu kapsamda gelecek yıl, Ankara-Sivas Demiryolu projesinin yapımı hızlandırılacak. Ankara-İzmir Hızlı Tren projesinin Ankara-Afyonkarahisar kesiminin yapım çalışmalarına devam edilecek, afyonkarahisar-Uşak-İzmir kesiminin yapım ihalesine çıkılacak.


Türkiye’nin ihracat hedefine ulaşabilmesini teminen, yapılan planlamalar doğrultusunda doğru yer, zaman ve ölçekte liman kapasiteleri hayata geçirilecek, limanların demiryolu ve karayolu bağlantıları tamamlanacak.


Türkiye'nin lojistikteki uluslararası konumunun güçlendirilmesini ve sanayi/endüstri, tarım ve maden gibi ürünlerin toplam maliyetleri içindeki taşımacılık maliyetlerinin azaltılmasını teminen lojistik merkezlerin kurulması ve lojistik mevzuatının oluşturulması hedefleniyor. Bu çerçevede lojistik mevzuatı niteliğini de taşıyacak Türkiye Lojistik Master Planı'nın hazırlanmasına yönelik ihale çalışmaları sonuçlandırılacak. Proje hazırlama ve kamulaştırma çalışmaları tamamlanan lojistik merkezlerin yapımına başlanacak. Adapazarı-Karasu Limanı Demiryolu Bağlantı Hattının ikmal inşaatı ihalesine çıkılacak. Çandarlı Limanı'nın demiryolu bağlantısıyla ilgili çalışmalara başlanacak.


İzmir Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi demiryolu bağlantı hattı kapsamındaki lojistik merkez inşaatının altyapısı tamamlanacak. Bursa-Yenişehir demiryolunun inşaatına devam edilecek ve bölgedeki OSB’lere ve otomotiv fabrikalarına demiryolu bağlantıları sağlanacak.


Türkiye’nin artan dış ticaret hacminin kesintisiz şekilde sürdürülmesini sağlayacak liman kapasitelerinin doğru yer, zaman ve ölçekte hayata geçirilmesini teminen daha önce Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından tamamlanmış bulunan Kıyı Yapıları Master Planı Bütüncül Kıyı Alanları Planları ile uyumlu olacak şekilde güncellenecek ve belirlenecek Liman Yönetim Modeli kapsamında uygulanacak.


Çandarlı Limanını alt ve üst yapısı için ihaleye çıkılacak


Çandarlı Limanı'nın mendirek harici altyapı ve üst yapısı için YİD yöntemiyle ihaleye çıkılacak, Filyos Limanı'nın altyapı işlerinin inşaatına başlanacak. Mersin Konteyner Limanı Projesi'nin çalışmaları tamamlanacak. Ayrıca Marmara Bölgesi'nde otoport ve Ro-Ro terminalleri kurulması amacıyla mevcut tesisler de dikkate alınarak yer tespit çalışmaları ve fizibilite etüdü yapılacak.


Liman yapım kararlarında ve uygulamada kurumların birbirleriyle koordinasyon içinde çalışmasını, kıyı yapılarının planlamasında bütüncül bir bakış açısının getirilmesini; böylece gerekli yatırımların zamanında yapılmasını ve işletmede etkinliğin sağlanmasını teminen Türkiye’ye uygun bir Liman Yönetim Modeli belirlenecek. Bu model kapsamında oluşturulacak yönetim yapısı bölgesel ihtiyaçları ve kapasiteleri dikkate alarak Kıyı Yapıları Master Planı'nın yönlendirilmesinden ve uygulanmasından sorumlu olacak.


Havayolu sektörü 2015 yılında havalimanlarındaki toplam trafiğin 184 milyon yolcuya yükselmesi bekleniyor. Hava Ulaşımı Genel Etüdü çalışması başlatılacak ve İstanbul Üçüncü Havalimanı yapım çalışmaları devam ettirilecek.


Hava Ulaşımı Genel Etüdü çalışması başlatılacak ve geliştirilecek. Enerji verimliliğini, temiz yakıt ve çevre dostu araç kullanımını sağlayan ulaşım sistemlerine öncelik verilecek.


Posta sektöründe rekabetçi piyasa oluşturulacak


Posta piyasasının serbestleştirilmesi sürecinde etkin düzenleme ve denetim yoluyla posta sektöründe rekabetçi bir piyasa oluşturulacak.


Evrensel posta hizmeti gelirlerinin tahsili ve giderlerin gerçekleştirilmesine ilişkin yönetmelik hazırlanacak. Posta sektöründeki tekel alanının büyüklüğünü belirleyen Bakanlar Kurulu Kararı hazırlanacak.


Milliyet Gazetesi 


Geri Dön