22 / 12 / 2024

Ulaştırma yatırımlarının 3 yıllık yol haritası çizildi! Öncelikli alanlar peş peşe sıralandı

Ulaştırma yatırımlarının 3 yıllık yol haritası çizildi! Öncelikli alanlar peş peşe sıralandı

2024-2026 Dönemi Yatırım Programı hazırlıklarına dair Cumhurbaşkanlığı Genelgesi'nden Ulaştırma yatırımlarının 3 yıllık yol haritası belirlendi. İşte detaylar...



Yeni gerçekleştirilecek lojistik ve yük merkezleri, talebin fazla olduğu demir yolu koridorlarında planlanacak. Doğu Akdeniz, Çandarlı ve Filyos limanlarının tamamlanmasına birinci derecede ağırlık verilecek.

2024-2026 Dönemi Yatırım Programı hazırlıklarına dair Cumhurbaşkanlığı Genelgesi baz alındığında hızlı tren projelerinden Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Ankara-Afyonkarahisar-İzmir, Halkalı- Kapıkule'ye öncelik verilecek.

YERLİ ÜRETİME ÖNCELİK

2. hat yapımları, önemli yük merkezlerine iltisak hattı yapımı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon yatırımları, hat kapasitesi ve verimliliğini yükseltecek projeler ile raylı sistem araçlarının yerli üretimi de öncelikli konular arasında yer bulacak.

Ağırlık birinci derecede Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı, Filyos Limanı ve Çandarlı Limanı'nın tamamlanmasına verilecek.

Elverişli konumlarda Ro-Ro limanlarının yapımına dair yatırımlar da önceliğe alınacak. Limanlardaki işlem, bürokratik ve maliyet süreçleri asgari düzeye indirmeye dair yatırım ve projelere öncelik sağlanacak.

Hava seyrüsefer emniyetini artırıcı projelere de öncelikler sağlanacak.

GÜVENLİKTE ÖNEMLİ YATIRIMLARA ÖNCELİK SAĞLANACAK

11'inci Kalkınma Planı'nda istenilen öncelikli sektörlerin ihtiyaçları kapsamında varlık yönetim sisteminin geliştirilmesi, trafik akış darboğazlarının giderilmesi ve trafik akışının ihtiyaç duyulan hizmet seviyesinde devamlılığını sağlayacak yatırımlar ile kara yollarında trafik güvenliği yatırımları öncelikli konular arasında yeriini alacak.

Öte yandan ortalama günlük ağır taşıt trafiği 1000 aracın üzerinde olan güzergahlarda bitümlü sıcak karışım kaplama (BSK) projeleri yapılacak.

Tamamlanma aşamasındaki bağlantı ve otoyol yolu projeleri ile mevcut otoyol sisteminin korunmasını ve etkin kullanımını sağlayacak, trafik güvenliği, üstyapı iyileştirme, viyadük ve köprülerin onarımına dair projelere önem ve öncelik verilecek.

Çukurova, Marmara ve Batı Karadeniz bölgeleri başta olmak üzere mevcut ve yapımı sürdürülen lojistik merkezlerin standartları üst seviyeye çıkarılacak.

Yeni gerçekleştirilecek lojistik ve yük merkezleri, talebin fazla olduğu demir yolu koridorlarında planlanacak. Ülkenin lojistikte bölgesel açıdan daha etkin olması yönünde, lojistik maliyetleri ile işlem süre ve süreçlerinin düşürülmesini sağlayacak, ulaştırma türlerinin bütünleşmiş bir şekilde işletilmesini temin edecek, kombine taşımacılık uygulamalarını geliştirecek, ulaştırma planlamasında kalite ve güvenliği artıracak projeler ile Türkiye Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı sonuçları dikkate alınarak lojistik merkezleri ve üsleri yapımına öncelik tanınacak.​

Çiftçilere müjde: Buğday, arpa, çavdar, yulaf ve tritikale için ne kadar mazot gübre desteği verilecek?

DSİ'den dolgun maaşla personel alımı müjdesi! Devlet ve Su İşleri 74 bin TL maaş ile personel alacak! Yarın başlıyor...

Emeklilerin Cumhuriyet ikramiyesi 10 bin TL mi olacak? Emekliler Derneği'nden flaş açıklama geldi! 


Geri Dön