23 / 12 / 2024

2019'da 70 milyar TL'lik 12 ulaşım yatırımı açılıyor!

2019'da 70 milyar TL'lik 12 ulaşım yatırımı açılıyor!

25 ili doğrudan etkileyecek olan 70 milyar TL'lik 12 proje yeni yılda bir bir hizmete alınacak. 3 yüksek hızlı tren hattı, 2 otoyol ve 7 tünel hem can ve mal güvenliğini sağlayacak hem de milyarlarca TL'lik tasarrufun önünü açacak. 



2019'a sayılı günler kala ulaşımda mesafeleri kısaltacak olan çok sayıda projenin açılışı için de geri sayım başladı. Yeni Şafak gazetesinde yer alan habere göre, İzmir’den Ankara’ya, Sivas’tan Ardahan’a bir çok ilde mesafeler kısalacak, vatandaşların yollarda geçirdiği zamanda ise maksimum 7 saate kadar azalacak.

25 ili etkileyecek

Toplam yatırım maliyeti 70 milyar TL'yi bulan 3 yüksek hızlı tren hattı, 2 otoyol ve 7 tünel 25 ili doğrudan etkiliyor. Dolaylı olarak ise Edirne’den Kars’a neredeyse tüm illerin ulaşım hattına da kolaylık sağlanacak.

Sınırları aşacak

2019 yılında açılması planlanan iki YHT hattının bir ayağı da sınırları aşacak. Pendik- Halklı ile Çin’den Londra’ya kesintisiz ulaşımın yolu açılacakken Ankara-Sivas hattı da Erzincan ve Erzurum üzerinden Bakü-Tiflis-Kars demiryoluna bağlanıp bu hat üzerinden de tarihi İpek Yolu’na entegre olmuş olacak.

Milyarlarca liralık tasarruf

Yeni yılda hayata geçirilecek olan 12 dev proje mesafeleri kısaltmasının yanı sıra bulundukları güzergahlardaki trafik çilelerini de sona erdirecek. Bu sayede hem milyarlarca dolarlık tasarrufun önü açılacak hem de can ve mal güvenliği sağlanacak.

Tek hatta 100 bin araçlık yolcu

2019'un  ilk hizmete alınan projesi ise Pendik-Halkalı hattı... İstanbulluların dört gözle beklediği Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren(YHT) hattının devamı niteliğinde olan Pendik-Halkalı banliyösü en geç 2019'un Mart ayına kadar hizmet vermeye başlayacak. 8.5 milyar lira yatırım maliyetli hattın hizmete girmesiyle Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakikaya, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakikaya, Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya iniyor. Yük trenleri ise Pendik'ten Londra'ya kadar kesintisiz demir yolu hattı ile bağlanacak. Projenin bütün olarak hizmete girmesiyle beraber yaklaşık 100 bin aracın taşıyacağı yolcu bu sistemle taşınabilecek.

10 il heyecanla bekliyor

Raylı sistemlerde Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Treni için öngörülen takvim de 2019 yılı. İki il arasındaki mesafeyi 6 saatten 2 saate indirecek olan 10 milyar TL maliyetli proje Sivas ile sınırlı kalmayıp Erzincan ve Erzurum'u takip ederek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'na ve Demir İpek Yolu'na da entegre oluyor.

4 milyar TL cepte kalacak

2019 yılının en çok konuşulan projesi ise hiç şüphesiz İstanbul ile  İzmir  arasındaki ulaşımı 9 saatten 3,5 saate indirecek olan yaklaşık 40 milyar TL'lik dev yatırım Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi. Gelecek sene açılması planlanan dev projede 36 viyadük, 3 tünel, 20 gişe alanı, 25 kavşak, 6 otoyol yer alırken, otoyolun hizmete girmesiyle beraber mesafe 95 kilometre kısalacak ortalama 4 milyar lira tasarruf yapılmış olunacak.

Ankara’yı denize yaklaştıracak ilk adım

2020 yılında açılacak olan Ankara-İzmir arasını 3,5 saate indirecek olan yüksek hızlı tren projesinin en önemli ayaklarında Polatlı-Afyonkarahisar hızlı tren hattı da 2019 sonunda tamamlanarak seferlerine başlıyor. 700 milyon TL harcanan 167 km’lik hattın açılmasıyla Afyonkarahisar'dan İzmir'e trenle 1.5 saatte gidilebilecek.

İstanbul’un giriş ve çıkışındaki tatil trafiği tarih olacak

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi kadar önemli olan ve İstanbul'dan Sakarya'nın Akyazı ilçesine kadar devam ederek Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprüleri ile bağlantı sağlayacak olan 430 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu'nun da 2019 yılında bitirilmesi planlanıyor. 7 milyar TL maliyetli otoyolda 14'ü Avrupa, 29'u Anadolu kesiminde olmak üzere toplam 43 kavşak yer alıyor.

Dünyanın en uzun ikinci tüneli

Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde geçen yıl 17 Mart'ta temeli atılan Zigana Tüneli'nde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Doğu Karadeniz'i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nun geçtiği güzergâhta yapımı devam eden tünel gelecek sene tamamlandığında dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise 14,5 kilometre ile en uzun karayolu tüneli olacak. 1 milyar TL para harcanan tünel, Gümüşhane-Trabzon arasındaki ulaşımı da 40 dakika kısaltacak.

Araçlar tırmanmayacak 18 milyon liralık yakıt depoda kalacak

Antalya-Konya karayolu üzerinde yapımı süren 7 bin 300 metrelik Alacabel Tüneli tamamlandığında, kışın tipi ve buzlanma sebebiyle sürücülerin yaşadığı çileli yolculuk ve kilometrelerce uzunluğundaki araç kuyruğu da son bulacak. 12 Ekim 2019 tarihinde açılacak proje sayesinde yol mesafesi yaklaşık 7 kilometre kısalacak.

Tatilcilerin 40 dakikalık kabusu sona eriyor

Özellikle tatilcilerin gözünü korkutan Çanakkale-İzmir karayolu Ayvacık-Küçükkuyu arasında bulunan ve yaklaşık 40 dakikada kat edilebilen 24 kilometrelik Kazdağları rampaları, hali hazırda yapımı devam eden iki tünelle 5 dakikada geçilecek. Önümüzdeki yaz sezonunda hizmet vermesi beklenen tüneller Ayvacık-Küçükkuyu arasındaki mesafeyi de 3 kilometre daha kısaltmış olacak.

Ardahan'ın 'çılgın projesi'

Temeli 11 Mart 2017'de atılan ve Ardahan ile Posof arasındaki uzaklığı 80 kilometreden 65 kilometreye kadar düşürecek Ilgar Dağı Tüneli de yaklaşık 428 milyon TL'ye malolacak ve 29 Ekim 2019 tarihinde hizmete açılacak.

32 viraj tünelle geçilecek

Van-Hakkari karayolundaki 2 bin 730 rakımlı ‘32 viraj’ olarak bilinen Güzeldere Geçidi, hayata geçirilen 550 milyon TL'lik tünel projesiyle tarih oluyor. Projenin tamamlanmasıyla beraber 22 kilometrelik zorlu yol 3 bin 100 metrelik düz bir tünel ile 45 dakikadan 5 dakikaya inecek.

45 dakika azaltacak

Kış aylarında sürücülerin korkulu rüyası olan ve Giresun'u Şebinkarahisar, Alucra ve Çamolukilçeleriyle İç Anadolu Bölgesi'ne bağlayan 2 bin 200 rakımlı Eğribel tüneli de 2019'un açılacaklar listesinde. Giresun'un iç kesiminde bulunan Alucra, Şebinkarahisar ve Çamoluk ilçelerine mesafeyi 45 dakika azaltmış olacak.

Ticaret ağını genişletecek

Zara-Suşehri arasındaki Geminbeli Tüneli de 2019 yılında açılacak. Karadeniz Bölgesi´ni Sivas üzerinden Akdeniz Bölgesi´ne bağlayacak olan Geminbeli Tüneli ile özellikle kışın 2010 rakımlı Geminbeli Geçidi´nde sürücülerin yaşadığı sıkıntılar sona erecek. Karadeniz ile İç Anadolu Bölgesi´nde ticaret ağının genişlemesine de vesile olacak olan tünel, 8 bin 400 metre uzunluğunda olup 2 tüpten meydana geliyor.


Geri Dön