22 / 11 / 2024
fuzul

2020'de demiryolu uzunluğu 17 bin 527 kilometreye ulaşacak!

2020'de demiryolu uzunluğu 17 bin 527 kilometreye ulaşacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, ulaşımda 2003'ten bu yana 757.2 milyar TL yatırım yapıldığını söyşedi. Otoyol ve yüksek hızlı tren yatırımlarına devam ettiğini söyleyen Turhan, iletişim yatırımlarının da ilerlediğini kaydetti.




Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, 2003 yılından bu yana kamu özel ortaklığı projeleriyle birlikte 757,2 milyar TL ulaşım altyapısı yatırımının hayata geçirildiğini vurgulayarak, yatırım harcamalarından yüzde 62'lik payı bu süreçte karayollarının aldığını belirtti. Para'da yer alan habere göre, yatırımlar gerçekleştirilirken alternatif finansman kaynaklarının da kullanıldığını dile getiren Turhan, bunun için özel sektörün dinamizmini de harekete geçirdiklerini, bu şekilde toplam 198.5 milyar TL'lik Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) projesini başlattıklarını kaydetti. Söz konutu yatırımların yüzde 77'sinin tamamlandığına dikkat çeken Turhan, "Yapımı devam eden KÖİ projeleri ile birlikte 45.5 milyar TL'lik daha yatırımı ülkemize kazandıracağız. Bakanlığımızın yatırım portföyinde KÖİ projeleri hariç 495 ana proje var. Bunların toplam büyüklüğü ise 505 milyar TL'yi bulmakta. Bunun 237.5 milyar TL'lik kısmı gerçekleştirildi.


5 BİN 532 KM OTOYOL

Bakan Turhan, Avrupa'yı Kafkaslara, Ortadoğu'ya ve Orta Asya'ya bağlayan köprü konumundaki Türkiye'nin, batıdan doğuya kesintisiz ulaşım imkanını sağlayacak otoyol ağlarını kamu özel sektörü iş birliği ile yaptıklarını vurguladı. Önemli bir bölümü yap-işlet-devret modeliyle olmak üzere bin 346 kilometre otoyol yaparak, otoyol ağını 3 bin 60 kilometreye çıkardıklarını dile getiren Turhan, 2023 ve 2035 yıllarına kadar toplam 20 projede, 5 bin 532 kilometre daha otoyol yapımını hayata geçirmeyi planladıklarını söyledi. Bu projelerin 573 kilometrelik kesiminde yapım çalışmalarının halen devam ettiğini dile getiren Turhan, "Kalan kesim için ise projele hazırlık çalışmalarımız sürüyor. Karayollarında yap-işlet-devret modeliyle yaptığımız dört projenin yatırım bedeli 109 milyar 820 milyon TL. Bu projeler için ödediğimiz toplam garanti ise 9 milyar 640 milyon TL" ifadelerini kullandı.


KANAL İSTANBUL BAŞLIYOR

Bakan Turhan, İstanbul Boğazı'na alternatif sağlayacak olan mal ve can güvenliğinin teminatı olarak  Kanal İstanbul'un tüm hazırlıklarının bitmek üzere olduğunu vurgulayarak, 2020 yılında ihalesini yapacak kazmayı vuracaklarını ifade etti.

Turhan, 2020-2023 yıllarını kapsaması planlanan yeni Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı çalışmalarının sürdüğünü belirtti. Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemlerin Strateji Belgesi ve Eylem Planı'nı hazırladıklarını dile getiren Turhan, yerli ve milli kaynaklardan azami ölçüde yararlanacaklarını 505 kilometrelik, akıllı yolun inşası için çalıştıklarını kaydetti.

Bakan Turhan, yörünge haklarının korunup uydu haberleşme kapasitesinin geliştirilmesi kapsamında üretimi devam eden Türksat 5A'nın 2020, 5B'nin 2021 yılında uzaya fırlatılmasını ve hizmete alınmasını hedeflediklerini belirtti. Böylece dünyada sadece beş ülkenin (Türkiye, İsveç, Fransa, Japonya, İsrail) kullanım hakkına sahip olduğu yeni KU frekans bant aralığında da hizmet sunulacağını dile getiren Turhan, Türkiye'nin en büyük Ar-Ge projesi Yerli Haberleşme Uydusu Türksat 6A'nın da 2022 yılında hizmet vermeye başlayacağını söyledi. 


YHT rotasını İzmir, Sivas ve Erzincan'a kırdı

Bakan Turhan yüksek hızlı trenin (YHT) rotasını artık İzmir, Sivas ve Erzincan'a kırdığını vurgulayarak, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı'nın 2020'de, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı'nın Polatlı Afyonkarahisar kesiminin 2022'de, Afyonkarahisar-Uşak-Manisa  İzmir  kesimi ile Bursa-Osmaneli (Bilecik) hattının ise 2023'te tamamlanmasını hedeflediklerini kaydetti. 11. Kalkınma Planı döneminde bin 213 km olan yüksek hızlı+hızlı demiryolu hattının 5 bin 509 kilometreye, 11 bin 590 kilometre konvansiyonel demiryolu hattının 12 bin 18 kilometreye yükseltilmesinin planlandığını belirten Turhan, böylece 2020 yılında 17 bin 527 kilometre demiryolu uzunluğuna ulaşılmasının hedeflendiğini açıkladı.

İşletmelerin rekabet güçlerini artırmak, pazarlama imkanlarını kolaylaştırmak ve kombine taşımacılığı daha faal hale getirmek amacıyla lojistik merkezler kurduklarını söyleyen Turhan, plandıklarını 25 lojistik merkezi tamamlandığında, sektöre 73 milyon ton ve 4 milyon TEU ilave taşıma imkanını sağlayacağını kaydetti. Türkiey'nin bölgesinde lojistik üs olmasının temel hedefleri olduğunu ifade eden Turhan, bu amaçla Türkiye Lojistik Master Plan çalışmalarını tamamladıklarını vurguladı.

 

4 yılda inşası planlanan demiryolu hatları TBMM'de!


Geri Dön