24 / 12 / 2024

23 Nisan ve 19 Mayıs'ta tatilcilerin ilk tercih Kapadokya oldu!

23 Nisan ve 19 Mayıs'ta tatilcilerin ilk tercih Kapadokya oldu!

Turizm sektörü son dönemlerde iç pazardan gelen tatil talebiyle adeta ‘bayram’ yapıyor. Tüketici artık sadece uzun tatil dönemleri için değil, 23 Nisan ve 19 Mayıs gibi ‘resmi’ tatil dönemleri için de plan yapıyor.




Son yıllarda artan rekabet ve erken rezervasyon gibi kampanyalarla daha uygun fiyatlara tüketicilere sunulun tatillere yüksek talep geliyor. Artık tatilciler sadece uzun süreli Ramazan ve Kurban Bayramı tatillerinde değil, resmi bayramlarda da tatil planları yapmaya başladı. Bu duruma en çok sevinen tur şirketleri olurken, sadece yaz dönemlerinde otellerini doldurabilen oteller de bu kısa tatil dönemlerinin kendilerine büyük yarar sağladığını ifade etti.


SATIŞLARDA YÜZDE 15’LİK ARTIŞ

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı gibi kısa dönemli tatil fırsatlarının olduğu dönemlerin de artık tatilcilerin radarına girdiğini ifade eden Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, “Yurtdışında insanlar belirli zamanlarda tatil programları yapıyor. Birçok ülkenin resmi bayramları tatil olarak değerlendiriliyor. Bizim insanımızda da tatil bilinci oluşmaya başladı. Artık her türlü fırsatı kullanıyorlar. Mayıs ayının ortaları Antalya için uygun bir zaman. Düzenlenen kampanyalarla iç pazardaki talebi büyütmeye uğraşıyorduk. Bunu da başarıyoruz. İnsanların refah seviyesi arttıkça tatile çıkma oranı artıyor. Ancak, İspanya gibi ükelerde iç pazar tatil oranları yüzde 25. Türkiye’de ise yüzde 10-15 seviyelerinde. Daha gidecek çok yol var ve emin adımlarla ilerliyoruz” dedi. 


SATIŞLARDA YÜZDE 15’LİK ARTIŞ

İki tatil dönemi için tüketicilerden çok ciddi talep geldiğini söyleyen Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan, Yurtdışında 19 Mayıs’ı kapsayan 3 günlük turlar dışında da daha uzun konaklamalı paketlerin de yer aldığını belirtti. Erkan, “Tüm bu paketlerin satışında geçtiğimiz yıla göre yüzde 15’lik bir artış oldu. Fiyat aralığı ise 299 euro ile 749 euro arasında değişiyor. Paket turların şu ana kadar yüzde 65’i satıldı. İtalya, Amsterdam, Londra, Belgrad, Balkanlar, Benelux en cok tercih edilen destinasyonlar arasında yer alıyor” dedi. 

Kültür turlarında da 19 Mayıs dönemi için 1-2-3 gece otel konaklamalı programları olduğunu kaydeden Erkan, “Şu ana kadar bu paketlerin yüzde 40’ı satıldı. Uçaklı Gap turlarımızın kontenjanları dolarken, Kapadokya, Doğu Karadeniz–BATUM, Safranbolu, Bursa/İznik–Eskişehir turları en yoğun ilgiyi görüyor. Kısa tatilleri değerlendirmek isteyenler için kültür turlarında 95 liradan 1000 liraya kadar fiyat yelpazesi bulunuyor. Söz konusu dönem için Kıbrıs turlarının yüzde 70’i ise satıldı” ifadelerini kullandı.


Antalya ilk sırada yer alıyor

Bu yıl 23 Nisan’ın hafta ortasına denk gelmesi nedeniyle yoğunluğun daha az olduğunu anlatan Etstur Yurtiçi Operasyon Müdürü Bora Genç, “Yoğunluğun düşük olmasına rağmen geçen yılki satışlarla karşılaştırdığımızda yüzde 16’lık bir artış yaşandığını söyleyebiliriz. Bu yıl en çok tercih edilen destinasyonlar arasında Antalya ilk sırada geliyor” dedi. 

Antalya’nın ardından İstanbul’un da en çok tercih edilen destinasyonlardan olduğunu belirten Genç, “Yakın çevre ve Ege Bölgesi’de tatilcilerin tercihleri arasında bulunuyor” dedi.



Hürriyet


Geri Dön