22 / 12 / 2024

2b arazi alım başvurusu nasıl yapılır?

2b arazi alım başvurusu nasıl yapılır?

Orman vasfını kaybetmiş kadastro marifetiyle orman alanları dışına çıkartılmış, geri kazanılamayan ve ıslah edilemeyen araziler 2b arazi olarak tanımlanıyor. Bu arazilerin satışı haksahiplerine yapılıyor. Peki, 2b arazi alım başvurusu nasıl yapılır?



2b arazi alım başvurusu nasıl yapılır?

Orman vasfını kaybetmiş kadastro marifetiyle orman alanları dışına çıkartılmış, geri kazanılamayan ve ıslah edilemeyen araziler 2b arazi olarak tanımlanıyor. 


2b araziler 473 bin hektarlık alanı kaplıyor. Bu alanlarda  su, doğalgaz, elektrik gibi alt yapısı, devlet tarafından sağlanmış bulunan 400 bin civarında yapı yer alıyor. 


2b araziler rantı yüksek illerde bulunuyor. Bu alanların büyük kısmı zeytinlik, narenciye alanları ve otlaklardan oluyor. 2b arazilerin satışı rayiç bedeli üzerinden yapılıyor. 


2-B arazileri kullandıkları tespit edilen kişiler, süresi içinde başvurmaları ve belirlenen satış bedelini ödemeleri durumunda ‘hak sahibi' sayılıyor. Başvurusu kabul eden hak sahipleri 2b arazilere başvuru yapabiliyor. 


2b arazilerin başvurusu defterdarlıklara, mal müdürlüklerine yapılabiliyor. Ancak başvuru için ücret talep ediliyor. Hak sahiplerine satış işlemleri idarece, başvuru süresinin bittiği tarihten itibaren en geç altı ay içinde sonuçlanıyor.


2b arazi fiyatları nasıl tespit edilir?


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com



Geri Dön