2B arazi satın alınır mı?
Türkiye sınırları içerisinde yer alan ve kadastro işlemi yapılarak orman vasfını yitirdiği belirlenen alanlara 2B arazi deniyor. Peki, 2B arazi satın alınır mı? 2B arazilerin satışı nasıl olur? İşte tüm merak edilenler... Arsanın ve bölgenin kişiye ait olup orman dışında bulunan yerler 2B alanlar olarak ifade ediliyor
Orman niteliği olmayan alanlara 2B arazisi deniyor. Arsanın ve bölgenin kişiye ait olup orman dışında bulunan yerler 2B alanlar olarak ifade ediliyor. 2B ismini ise orman yasalarının 2. Maddesi ve B fıkrası olduğundan dolayı almıştır.
Bir ormanlık arazinin 2B statüsü alabilmesi için belirli kıstasları karşılaması gerekiyor. Öncelikle orman vasfını kaybetmiş alanların tarım arazileri olarak kullanılmasının daha yararlı olacağı resmi kurumlarca tespit edilmesi gerekiyor. Bu tespit için ilgili defterdarlık ve mal müdürlüklerine istenilen belgelerle başvuru yapılması gerekiyor.
Yasa gereği, orman köylüsü olmayan üçüncü kişilere 2B arazilerinin satışı yapılamıyor. Hazineye ait tarım arazileri olarak geçen 2B statülü araziler üzerinde hak sahibi olmak için aşağıdaki şartları yerine getirilmesi gerekiyor;
1-) 31 Aralık 2011 tarihinden önce söz konusu arazinin kullanıcısı ya da sahibi olmak.
2-) Resmi idare tarafından belirlenen satış bedelini kabul etmek.
2B arazi satın alınır mı?
Türkiye genelindeki 2B arazilerinin satın alınmasıyla birlikte köylü vatandaşların elektrik, su, doğalgaz ve telefon gibi temel ihtiyaçları da devlet tarafından karşılanıyor. 2B arazilerinin satın alınmasında bazı detaylara dikkat edilmesi gerekiyor.
Öncelikle 2B arazilerinin satın alınması için defterdarlık, Ziraat Bankası şubeleri ve ya Mal müdürlüklerine başvuru yapılması gerekiyor. Tüm bunların yanı sıra 2B arazisi almak isteyen kişiler Ziraat Bankası'nın internet bankacılığı şubelerinden de başvurularını gerçekleştirebiliyorlar.
2B ve tarım arazilerinin satışı ile başvurusu 31 Aralık 2022 tarihine kadar uzatıldı. Hazine arazilerinin satışında 2019'dan önce 3 yıl kullanan hak sahiplerine öncelik tanınacak. Bu kapsamda bugüne kadar toplam 685 bin adet taşınmaz satışı yapıldı. 955 bin hak sahibi tapularına kavuştu.
Şufa Hakkı nedir, nasıl kullanılır? Şufa Hakkı davası nasıl açılır?
Ev satışında tapu devri nasıl olur?
DASK prim hesaplama nasıl yapılır?
DASK zorunlu mu? DASK yaptırmamanın cezası var mı?
Konut poliçesi nedir? Konut sigortası neleri kapsar?
Tapu satışı için vekalet ücreti 2022 ne kadar?
Rayiç bedel sorgulama nasıl yapılır? E-Devletten rayiç bedel nasıl alınır?
Ortaklığın Giderilmesi Davası nedir? Ortaklığın Giderilmesi Davası nasıl açılır?
Hisseli gayrimenkul satışı nasıl olur?
Müşterek tapu nedir? Müşterek tapu nasıl satılır?
Tapuda tevhit işlemi nedir? Tapuda tevhit nasıl yapılır?
Tapu ifraz işlemi nedir? Tapuda ifraz nasıl olur?
Anne baba hayattayken reddi miras yapılabilir mi?
Reddi miras süreci nasıl işler?
Mirasçılıktan çıkarmanın iptali davası nasıl açılır?
Mirastan ıskat nedir? Mirastan ıskat nasıl yapılır?
Tapu intikal nasıl yapılır? Tapu intikali için gerekli evraklar neler?