01 / 05 / 2024

3. havalimanının ÇED çalışmaları tamamlandı!

3. havalimanının ÇED çalışmaları tamamlandı!

İGA Yönetim Kurulu Üyesi ve Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir inşaatı süren 'Yeni Havalimanı' ile İstanbul'un tarihi misyonunu bir kez daha tekrarlayacağını söyledi.



Airbus Grubu Strateji ve Pazarlama Direktörü Marwan Lahoud, şirket olarak Ar-Ge'ye yılda 4 milyar avro harcadıklarını belirterek, "Bunun yüzde 80'i doğrudan ya da dolaylı olarak karbon emisyonu, nitrojen oksit emisyonu ve gürültünün azaltılmasına yönelik. Bu harcama bu gayenin ne kadar önemli olduğunu gösterir" dedi. 


Lahoud, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) Avrupa ve Asya-Pasifik bölgeleri tarafından düzenlenen Airport Exchange 2015'in açılışında, havacılık sektörünün  dönüşümden geçtiğini, dönüşümün büyüme ile birlikte çok daha iyi sonuç verdiğini, buradaki sihirli rakamın yüzde 5 olduğunu kaydetti.


Sektörün yüzde 5'lik büyüme rakamının gelecek 20 yıl içinde sürdürülebilir olması gerektiğini aktaran Lahoud, Airbus ile sektörün varsayımının bu yönde olduğunu dile getirdi.


Hala 6,4 milyar insanın havacılık sektörü ile temas etmemiş olduğuna işaret eden Lahoud, sektördeki trafiğin gelecek 15 yılda 2 katına çıkmasını beklediklerini ifade etti.


Lahoud, başka hiçbir sektörün 15 senede 2 katına çıkamayacağını belirterek, "Bazı alanlar var, 2 yıl üst üste büyüme oluyor. Ama sonra stabil hale geliyor. Burada bizi parlak bir gelecek bekliyor" dedi.


- "Havacılıkta gerçek konular, yolcunun rahatı ile gürültünün azaltılması"

Lahoud, uçak yapmanın zorlu bir konu olduğunu, diğer bir zorlu konunun da hangi uçağın ne tür yapılacağı olduğunu söyledi.


Havacılıkta gerçek konuların yolcunun rahatı ile gürültünün azaltılması olduğunu belirten Lahoud, büyümek isteyen uçak şirketlerinin uçaklardaki gürültüyü azaltmaları gerektiğini dile getirdi.


"Airbus 380 ile uçanlar ne kadar sessiz olduğunu biliyor" diyen Lahoud, şirket olarak halen gürültünün azaltılması için çalıştıklarını vurguladı.


Uçaklarda sürekli yeni özellikler geliştirmeleri gerektiğini anlatan Lahoud, bunların sadece ekonomik etkinliklerle ilgili olmadığını aktararak, "Yani sadece daha az yakıt tüketimi değil. Bir yerde gürültü azaltılması, yolcu rahatlığı, gezegeni korumak,  zararlı emisyonların azaltılması da önemli. " ifadelerini kullandı.


Lahoud, Airbus olarak Ar-Ge'ye yılda 4 milyar avro harcadıklarını belirterek, "Ar-Ge'de kendi kendimizi finanse ediyoruz. Bunun yüzde 80'i doğrudan ya da dolaylı olarak karbon emisyonu, nitrojen oksit emisyonu ve gürültünün azaltılmasına yönelik. Bu harcama, bu gayenin ne kadar önemli olduğunu gösterir" şeklinde konuştu.


3. havalimanının ÇED çalışmaları tamamlandı!


 

- "Uluslararası standartlara göre ÇED çalışmalarımızı tamamladık"

İGA Yönetim Kurulu Üyesi ve Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ise inşaatı süren 'Yeni Havalimanı' ile İstanbul'un tarihi misyonunu bir kez daha tekrarlayacağını söyledi.


Bugüne kadar Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan İstanbul'un yeni havalimanı sayesinde dünyanın bütün kıtalarını da birbirine bağlayacağını belirten Özdemir, "İstanbul Yeni Havalimanı dünya havacılığının yeni merkezi olacak. İnşaatı tüm hızıyla gece gündüz devam eden proje tamamlandığında 6 pisti ve 200 milyona ulaşabilen yolcu kapasitesi ile dünyanın en büyük havalimanı olacak. Hem transit yolcu, hem de kargo anlamında dünyanın en önemli hub havalimanlarından birisi olacak" diye konuştu.


Toplam 10,5 milyar avro yatırım yapılması planlanan Yeni Havalimanı'nın ilk etabını 2018 yılının başında hizmete açacaklarını anımsatan Özdemir, şu bilgileri paylaştı:


"Tamamlandığında yolcu konforu ve alışveriş olanakları bakımından da dünyada ses getirecek bir yapıda olacak. 53 bin metrekarelik duty-free alanı ve 1,3 milyon metrekarelik kapalı terminal binası tamamıyla yolcu konforu düşünülerek dizayn edildi. Teknolojinin bütün olanakları da bu havalimanı için kullanılacak ve dünyanın en akıllı havalimanlarından birisi olacak. Çevre konusunda da hassasiyetimiz oldukça yüksek. Akıllı bina, enerji tasarrufu, yeşili korumak ve kuş göç yolları ile ilgili tüm hassasiyetler dikkatle ele alındı. Bu konuda uluslararası standartlara göre ÇED çalışmalarımızı tamamladık." 



3. havalimanı inşaatında son durum!



- "Büyüme oranımız bile dünyanın pek çok bölgesinden daha yüksek"

Nihat Özdemir, son yıllarda Türk havacılık sektörünün her yıl ortalama yüzde 15-20 civarında bir büyüme gösterdiğini söyledi.


Özdemir, "Bu yıl İstanbul'daki havalimanlarının kapasitelerinin sınırına yaklaşılması nedeniyle büyüme yüzde 10 civarında kalacak ama bu büyüme oranımız bile dünyanın pek çok bölgesinden çok daha yüksek" dedi.


Yapılan tahminlere göre havacılık sektörü açısından dünyada yolcu büyümesinin her yıl yüzde 5 civarında olmasının beklendiğini aktaran Özdemir, büyümenin önemli bir bölümünün Orta Doğu ve Asya'dan geleceğini dile getirdi.


Bütün ekonomik dalgalanmalara rağmen havacılık sektörünün büyümesini sürdürdüğüne dikkati çeken Özdemir, "Ben son dönemde artan jeopolitik risklerin azalması ile bu büyümenin daha da artabileceğine inanıyorum" ifadelerini kullandı.


AA


Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İstanbul Grand Airport (İGA), ‘Airport Exchange 2015’ etkinliğine ev sahipliği yaptı. Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) Avrupa ve Asya-Pasifik bölgeleri tarafından düzenlenen etkinlik, Türkiye’nin uluslararası havacılık sektöründeki rolünü zirveye taşıyacak olan üçüncü havalimanının da ilk küresel etkinliği oldu. 


24 SAAT ESASINA GÖRE ÇALIŞMA 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın açılışını yaptığı Airport Exchange 2015’te ACI Avrupa Genel Direktörü Olivier Jankovec’le birlikte bir basın toplantısı düzenleyen İGA’nın Yönetim Kurulu Üyesi ve Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir’e ‘Kış aylarıyla birlikte havalimanı çalışmalarında bir sarkma olup olmayacağı’ da soruldu. Özdemir, “Kasım ayını iyi geçirdik. Bize Allah bu yönde yardım etti. Kasım ayında ağustos ayı kadar verimli çalıştık. İyi bir ilerleme sağladık. Kış aylarında tempo biraz düşebilir. Fakat nisan ayından sonra ciddi kapasite artışını yapacağız. Gece gündüz demeden 24 saat içerisinde çalışmalarımız devam edecek. Kış aylarında tabii ki yüzde yüz performansla çalışmak mümkün değil ama yüzde 65, yüzde 70 performansla çalışacağımızı tahmin ediyoruz” dedi. 


ŞİMDİLİK 1 MİLYAR EURO 

Nihat Özdemir, yeni havalimanına bugüne kadar ne kadar para harcandığının sorulması üzerine, “Kredimiz çıkmadan evvel 750 milyon euroluk bir köprü kredi kullandık. Çalışmalara başladık. Geçen aybaşı itibarıyla yapılan harcamanın tutarı 1 milyar eurouyu geçmiş durumda” diye konuştu. 


Atatürk  kapanacak

ÖZDEMİR ayrıca, "İstanbul  Yeni Havalimanı'nın ilk etabı devreye alındığında Atatürk Havalimanı'nın faaliyetine son verilecek. Herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil" dedi.


Açılışı 90 milyonla yapacağız

Nihat Özdemir “2018’de havalimanımız bittiğinde tahmini olarak 80 -90 milyon yolcu ile açılışı yapacağız. Şu anda Türk havacılık sektörünün ve Atatürk Havalimanı’nın gelişmesine baktığımızda havalimanımızın 80-90 milyona kadar yolcuyu taşıyabileceğini hesaplıyoruz. Sabiha Gökçen de 30-35 milyon arasında bir yolcuyu herhalde taşıyabilir. Yani toplamda 120 milyona yakın bir yolcu kapasitesi İstanbul şehrinin olabilir” ifadelerini kullandı.


Akşam


Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İstanbul’un yeni havalimanı için şu ana kadar 1 milyar euro harcandığını açıklayan Nihat Özdemir, ilk fazın 2018’in ilk çeyreğine yetişeceğini belirtti. İlk etapta yolcu kapasitesi 100 milyonu zorlayacak


İstanbul’un yeni havalimanı için çalışmalar hızla devam ediyor. Yeni havalimanının ilk fazının 2018’in ilk çeyreğine yetişmesi için çalışmaların sürdüğünü söyleyen İstanbul Grand Airport (İGA) Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir, “Havalimanını ilk yıl 80-90 milyon yolcuyla açacağız. Bu kapasiteyi yakalayacağımızı, 100 milyona kadar ulaşabileceğimizi hesaplıyoruz” dedi. Özdemir, yeni havalimanı için şu ana kadar 1 milyar euro yatırım yapıldığını da açıkladı.

 

Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) Avrupa ve Asya-Pasifik bölgeleri tarafından düzenlenen Airport Exchange 2015’te konuşan Nihat Özdemir, yeni havalimanı hakkında bilgiler verdi. İnşaatın tüm hızıyla devam ettiğini anlatan Özdemir, şunları söyledi: “Takvimde gecikme olacağını düşünmüyorum. Her gün 2 bin kamyon ve iş makinası ile 1 milyon metreküp toprak hareketi oluyor. İnşaatta 10 bin 200 kişi aralıksız çalışıyor. Kasım ayında hava şartları iyiydi, Ağustos ayı kadar verimli çalıştık. Kış aylarında tempomuz düşebilir ancak Nisan’dan sonra kapasite artışı yapacağız. Kış aylarında da havanın düzeldiği her an çalışmalarımız olacak, yüzde 65-70 performansla çalışacağımızı tahmin ediyoruz.”

 

Havalimanı için geçen yıl sonundan bugüne kadar yapılan harcamaların 1 milyar euroyu bulduğunu ifade eden Özdemir, şöyle konuştu:

 

Atatürk Havalimanı kapanır

 

“2018’de faaliyetlere başlayacağız. Sabiha Gökçen işletmeye devam edecek, Atatürk Havalimanı’nın faaliyetlerine son verilecek. Herhangi bir şekilde bağlantı ve kargo işlemleri olmadıktan sonra o havalimanının çalışması söz konusu değil. Biz ilk etapta 80-90 milyon civarı yolcuya hizmet vereceğiz. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın da 30-35 milyon yolcu kapasitesi olabilir. Böylece İstanbul’daki havalimanlarının toplam kapasitesi 120 milyona ulaşabilir.”

 

ACI Avrupa Direktörü Olivier Jankovec de İstanbul Yeni Havalimanı’nın dünyadaki emsallerine rakip olacağını söyledi.

 

Havacılıkta merkez doğuya kayıyor

 

AIRPORT Exchange 2015’in açılışında konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, havacılıkta merkezin doğuya kaydığını belirterek, “Bu nedenle İstanbul’da dev bir havalimanı inşa etmeye karar verdik. Amaç kıtaları birbirine  bağlamak” diye konuştu. İstanbul’un her iki havalimanınında ciddi trafik sıkışıklığı olduğunu belirten Yıldırım, geleceğe yönelik öngörüleri dikkate alarak yeni havalimanı yaptıklarını dile getirdi. Yıldırım, “Havacılıkta Türk modeli geliştirdik” dedi.

 

Kredide sorun yok

 

KREDİ veren bankalar arasında Rus Sberbank’ın sahibi olduğu Denizbank’ın bulunmasının hatırlatılması üzerine Nihat Özdemir, “Denizbank’ın 500 milyon euroluk katılımı var. Sorun yaşayacağımızı tahmin etmiyoruz” dedi.


Vatan


Geri Dön