Ulaşım

3. Havalimanı'nın Karadeniz sahiline liman geliyor!

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve İGA Yönetim Kurulu üyesi Nihat Özdemir, 3. Havalimanını yaptıklarını, buraya gelecek yolcu ve araç sayısının belli olduğunu belirterek, 3. Havalimanı'nın Karadeniz sahiline liman yapmayı planladıklarını söyledi.

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve İGA Yönetim Kurulu üyesi Nihat Özdemir, 3. Havalimanını yaptıklarını, buraya gelecek yolcu ve araç sayısının belli olduğunu belirterek, "Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. Bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul'un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek" dedi.


Özdemir, "Forum İstanbul 2016"nın ikinci gününde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin hem avantajları hem de dezavantajlarının bulunduğunu belirterek, Türkiye'nin coğrafi anlamdaki avantajlarını anlattı.


İstanbul havalimanından geçen yolcu sayısının yüzde 60'ının transit geçen yolcu olduğunu ifade eden Özdemir, şunları kaydetti:

"Bizim yeni yapacağımız 3. Havalimanı'nda da bu özellikleri kapsayan bir havalimanı yapmaya çalışıyoruz. Büyük bir çalışma var ve bu çalışmayı bu şekilde sürdürür ve herhangi bir aksilik olmazsa 2018'in ilk çeyreğinde bu havalimanımızı 90 milyon yolcu kapasitesi ile açıp havacılık sektörüne sunacağız. Dünyada ve Türkiye'de havacılık sektörü yüzde 10'lar seviyesinde büyüme gösteriyor. Türkiye'de de bu rakam daha yukarıda çıkmaktadır."


Özdemir, Türkiye'nin petrolü, doğal gazı olmadığını, ama katma değeri yüksek olan ürünlere yönelerek 2023 hedeflerine ulaşabileceğini aktararak, ihracat kilogram fiyatlarına dikkati çekti.


3. Havalimanı'nın Karadeniz sahilinde bir liman yapmayı planladıklarını belirten Özdemir, "Kargo işletmeciliğimizde, akaryakıtın tüketimiyle ilgili kesinlikle Karadeniz sahilinde bir liman yapma ihtiyacımız olduğu gözükmektedir. Bu çalışmalarımız hızla devam ediyor. Çok büyük olmasa da küçük bir konteyner koymayı hedeflemiş durumdayız. Orada limana uygun arazi bulduk. Çalışmalarımızı yapıyoruz. Bir mendirek ile rıhtım ile ortasını tarayarak konteyner gemilerinin yanaşacağı bir liman haline getireceğiz. Oraya yaklaşan akaryakıt temini yapacak gemilerin 60 bin tondan aşağıda olmaması gerekiyor" diye konuştu.


Haziran ayının sonunda ince işlere başlayacakları için çalışan sayısını 30 bine yükselteceklerini ifade eden Özdemir, "Bizim 3. Havalimanı'ndaki hedeflerimizden biri de 15 dakikada yolcularımızın uçaktan indiği andan itibaren taksiye bindirmektir" şeklinde konuştu.


"Entegre sistemler tamamlanmazsa yapılan yatırımların hepsi boşa çıkacak"


Özdemir, Türkiye'nin geleceğine, büyümesine güvenerek İskenderun Limanını aldıklarını anlatarak, "Liman değeri olmayan bir liman halindeydi, hemen hemen sıfır kapasite ile çalışıyordu. Aldığımızda çeşitli şartlar vardı, yaptık. Rahatlıkla 300 metre uzunluğunda konteyner gemileri gelip bizim oradan yük alıp, boşaltıp, öyle çalışıyorlar. Şu anda çalışma kapasitesi yüzde 40'lar civarında bulunuyor" diye konuştu.


Liman ve havalimanını yapıp entegre sistem tamamlanmazsa yapılan yatırımların hepsinin boşa çıkacağını vurgulayarak, sözlerini şöyle tamamladı:

"3. Havalimanını yapıyoruz, buraya gelecek yolcu sayısı belli, araç sayısı da belli. Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. İskenderun Limanını almışız. Biz Gaziantep-Şanlıurfa otoyolunu yaptık. Hizmete açılalı 10 yıl oldu. Ana hedef Şanlıurfa'da biten yolu Habur Sınır Kapısına ulaştırmaktı. Bir taraftan da İran'a bağlamaktı. Proje var ama bir türlü yapılamadı.


Ayrıca bu yapılan yolların çoğu demiryolları hariç yap-işlet-devret ile yapılan yatırımlar. Cizre'de olaylar yaşandı. Çimento fabrikalarım var, Irak'ta şantiyelerim var, çimentoyu 2 ay yollayamadım. Bu otoyollar yapılsaydı bu aksilikler olmayacaktı. Tek yol var Cizre'nin ortasından geçiyor, zaten olaylar orda meydana geldi. Şimdi bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul'un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek."


AA



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve İGA Yönetim Kurulu üyesi Nihat Özdemir, 3. Havalimanı’nda Haziran sonunda ince işlere başlayacakları için çalışan sayısını 30 bine yükselteceklerini belirterek, “Bizim 3. Havalimanı’ndaki hedeflerimizden biri de 15 dakikada yolcularımızın uçaktan indiği andan itibaren taksiye bindirmek” dedi.


Özdemir, ‘Forum İstanbul 2016’da yaptığı konuşmada, 3. Havalimanı’nın Karadeniz sahilinde bir liman yapmayı planladıklarını söyledi. Özdemir, şunları kaydetti:

 

“Kargo işletmeciliğimizde, akaryakıtın tüketimiyle ilgili kesinlikle Karadeniz sahilinde bir liman yapma ihtiyacımız olduğu gözüküyor. Bu çalışmalarımız hızla devam ediyor. Çok büyük olmasa da küçük bir konteyner koymayı hedeflemiş durumdayız. Orada limana uygun arazi  bulduk. Çalışmalarımızı yapıyoruz. Bir mendirek ile rıhtım ile ortasını tarayarak konteyner gemilerinin yanaşacağı bir liman haline getireceğiz. Oraya yaklaşan akaryakıt temini yapacak gemilerin 60 bin tondan aşağıda olmaması gerekiyor.” 

 

İhalelerde geç kalındı

 

Nihat Özdemir, liman ve havalimanını yapıp entegre sistem tamamlanmazsa yatırımların boşa çıkacağını söyledi. Özdemir, “3. Havalimanı’nı yapıyoruz, buraya gelecek yolcu sayısı belli, araç sayısı da belli. Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. Bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul’un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek” diye konuştu.    



Vatan


Haber Habertürk Gazetesi'nde şöyle yer aldı;



Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, entegre sistem tamamlanmazsa yatırımların boşa çıkacağını söyledi

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Forum İstanbul’daki konuşmasında entegre sistem tamamlanmazsa yatırımların boşa çıkacağını belirterek “3. havalimanını yapıyoruz, buraya gelecek yolcu sayısı belli, araç sayısı da belli. Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro. 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. Şimdi bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul’un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek” dedi.


Habertürk





Haber Yeni Hayat Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


3. Havalimanını inşa eden konsorsiyumunda yer alan Limak’ın Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, liman ve havalimanını yapıp entegre sistem tamamlanmazsa yapılan yatırımların hepsinin boşa çıkacağını söyledi.

İstanbul’un ciğerleri Kuzey Ormanları’nın içine inşa edilen 3. havalimanı inşaa eden Limak-Cengiz-Kolin-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu’nu da bulunan Limak Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir’in yaptığı 3. havalimanı çıkışı dikkat çekti. 3. Havalimanını yaptıklarını, gelecek yolcu ve araç sayısının belli olduğunu belirten Özdemir, “Bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. Bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul’un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek” dedi.

Özdemir, “Forum İstanbul 2016”nın ikinci gününde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin hem avantajları hem de dezavantajlarının bulunduğunu belirterek, Türkiye’nin coğrafi anlamdaki avantajlarını anlattı. İstanbul havalimanından geçen yolcu sayısının yüzde 60’ının transit geçen yolcu olduğunu ifade eden Özdemir, şunları kaydetti: “Bizim yeni yapacağımız 3. Havalimanı’nda da bu özellikleri kapsayan bir havalimanı yapmaya çalışıyoruz. Büyük bir çalışma var ve bu çalışmayı bu şekilde sürdürür ve herhangi bir aksilik olmazsa 2018’in ilk çeyreğinde bu havalimanımızı 90 milyon yolcu kapasitesi ile açıp havacılık sektörüne sunacağız. Dünyada ve Türkiye’de havacılık sektörü yüzde 10’lar seviyesinde büyüme gösteriyor. Türkiye’de de bu rakam daha yukarıda çıkmaktadır.”

Enerji şirketlerini kur çarptı

Nihat Özdemir, “Dolar kurundaki artışın da etkisiyle serbest piyasada kilovatsaat elektrik fiyatı 9 sentten 4,5 sent kadar gerilemiştir. Bu rakamlar ile tüm projelerde öngörüler şaşmıştır.” dedi. Türkiye’nin 2002’den 2013’e kadar yıllık ortalama yüzde 5’ler düzeyinde büyüdüğüne dikkati çeken Özdemir, bu 10 yıllık dönemde gerçekleştirilen yatırımların özellikle enerji sektöründe yoğunlaştığını ve Türkiye’nin kurulu gücünün 2,5 katına çıkarak Nisan 2016 itibarıyla 74 bin megavata ulaştığını belirtti.

HAMDİ AKIN: Bu kadar büyük yapmazdım


3.havalimanında yaşanan sürece dair yaptığı değerlendirmede Akfen Holding ve TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, İstanbul’a 3’üncü bir havalimanı elbette lazım olduğunu belirtti. Akın, yapılacak havaalanını kendisi olsa bu kadar büyük tutmayacağını söyledi. Akın, şöyle devam etti: “Daha yapılabilir tutardım. Ondan sonra yavaş yavaş büyütürdük. Terminal binası yapardım. Bir pist yapardım, Terminal binası büyütülebilirdi. 1, 2, 3, 4 terminal olurdu. Bütün dünya terminallerinde olduğu gibi. Sonra pistler ilave ederdim. Yapılabilir ulaşabilir bir hedef olurdu.”

ESKİ THY MÜDÜRÜ: 3. Havalimanı israf


Daha önce bir dergiye 3. havalimanı ile ilgili değerlendirmelerde bulunan THY Yönetim Kurulu eski Başkanı Candan Karlıtekin, 3. Havalimanın ‘israf’ olduğunu söyledi. Karlıtekin, “İhaleyi alanlar 25 senede taksitle ödemede bulunacak. Buranın çevre etki değerlendirme çalışmalarını yapmak bile yıllar alması gereken ciddi bir konudur. İnşaat sektörüyle ekonomiyi ivmelendirmek güzeldir ama bunun için önceliği ekonomik gerçekliği üstün olan başka yatırımlara vermelidir.”dedi.

Şimdiye kadar kentin kuzeyinde üçüncü köprüyle birlikte çoktan büyük bir tahribata sebep olan ve tamamlanmasıyla 2 milyondan fazla ağacın kesileceği bilinen üçüncü havalimanının çevreye vereceği zarar ÇED raporunda ortaya konulmuştu. ÇED raporunda, havalimanının doğal ekosistemi yok edeceği, sulak alanlarda canlı sistemlerini bitireceği, Terkos Gölü ve Alibey, Pirinçi barajlarını kurutacağı, tarım ve mera arazilerinin de ortadan kalkacağı tespit edilmişti.

Yeni Hayat