3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde son aşamaya gelindi!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Turhan, "İstanbul Boğazı'nı yer altından geçecek Büyük İstanbul Tüneli'nde proje çalışmalarımız son aşamaya geldi" dedi...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, TRANSİST 11. İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı'nda konuşma yaptı. Bakan Turhan yaptığı konuşmada, ulaştırmanın, günümüzde ülkelerin ekonomik gelişimlerini ve refah seviyelerini etkileyen en önemli sektörlerin başında geldiğine işaret etti.
"Ulaşım alanında adeta tarih yazdık"
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Mehmet Cahit Turhan, son 16 yılda ulaşım alanında önemli mesafeler katedildiğini söyledi. Turhan şu değerlendirmelerde bulundu:
"Ulaşım alanında adeta tarih yazdık. Üstelik tüm bunları, küresel krizlere, bölgesel kaoslara ve ülkemiz içindeki kalleş saldırılara rağmen milletimizin mukavemeti ve desteğiyle gerçekleştirdik. Hangi ülke ne kadar gelişmiş olursa olsun, ne kadar üretim yaparsa yapsın, bilimde ne kadar ilerleyip ürünlerini pazarlamada ne kadar çaba gösterirse göstersin, şayet ulaşım sistemlerinde sorun var ise oradaki toplumsal yaşamda, ticarette, ekonomide sorun var demektir. Biz bu düşünceden hareketle ulaşım altyapımızı güçlendirip dünyayla entegre olmak için bugüne kadar, son 16 yılda 515 milyar liralık yatırım yaptık."
Turhan, bu yatırımlar içinde kara yollarının ayrıcalığı bulunduğunu söyledi. Turhan, 2017 yılı itibarıyla yurt içi yolcu taşımacılığının yüzde 89'u, yük taşımacılığının ise yüzde 90'ının kara yolu ile yapıldığını belirtti.
Yapılan çalışmalarla Türkiye'nin kara yolu trafiğinin yüzde 80'inin bölünmüş yollarda ilerlediğini belirten Turhan sözlerini şöyle sürdürdü:
"6 bin kilometre olan bölünmüş yolu, 26 bin 400 kilometreye ulaştırdık. Böylece toplam yol ağımızın yüzde 39'u bölünmüş yol oldu. Ayrıca trafik kazalarında can kayıplarını da azalttık, kaza yerinde ölümlerde yüzde 30 azalma sağlandı. Ülkemizde hızlı kentleşme sürecinde taşıt sahipliğinin hızlı bir artış sürecine girmesi ve dolayısıyla hareketliliğin çoğalması, kara yollarındaki taşıt kullanımını ve trafik hacmini artırıyor. Nitekim son 15 yılda taşıt-kilometre değeri toplam yüzde 145, ton-kilometre değeri yüzde 73, yolcu-kilometre değeri ise yüzde 92 oranında artış gösterdi. Bu rakamlar, kara yollarında yürüttüğümüz çalışmaların ne kadar isabetli olduğunu çok net bir şekilde ortaya koymaktadır. Ya biz de önceki yönetimler gibi 'tekerdir nasıl olsa döner' anlayışı içinde olsaydık, durum çok vahim bir hal alırdı."
Turhan, Büyük İstanbul Tüneli projesine ilişkin de şu bilgileri verdi:
"İstanbul Boğazı’nı yer altından geçecek Büyük İstanbul Tüneli'nde proje çalışmalarımız son aşamaya geldi. Bu projeyle dünyada bir ilki gerçekleştireceğiz. Tek geçişte, tek tünel halinde, 3 katlı tünel inşa edeceğiz. Bu tünelle, Boğaziçi Köprüsü ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün yükü önemli ölçüde azalacak. Günde 6,5 milyon insanın kullanacağı toplam 9 farklı raylı sistem, ekspres metro ile birbirine bağlanacak.
30 kilometre uzunluğundaki İncirli-Gayrettepe-Altunizade-Söğütlüçeşme hattında ise 15 istasyon olacak. Dahası bu dev tünel, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ve Altunizade-Ataşehir-Sabiha Gökçen hatlarıyla tam entegre olacak. Böylece vatandaşlarımız, 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli'ni kullanarak Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan İstanbul Havalimanı'na tren değiştirmeden bir saatin altında ulaşabilecekler. Çalışmalarımız tamamlandığında İstanbul’un tüm ilçeleri, metro ile birbirine bağlanmış olacak."
Konuşmasının ardından yetkililerle fuardaki stant alanını gezen Turhan, İstanbul Havalimanı'na yolcu taşıyacak Havaist otobüsünü de inceledi.