29 / 12 / 2024

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt ihalesi iptal oldu!

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt ihalesi iptal oldu!

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için yapılan ihale, geçerli teklif sayısının üçün altına düşmesi nedeniyle iptal edildi.



İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için yapılan ihale, geçerli mali teklif veren istekli sayısının üçün altına düşmesi nedeniyle iptal oldu.


AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje firmalarının mali teklifleri 10 Ağustos'ta açıldı. Söz konusu ihalede, firmalardan birinin teklifi, maddi hata nedeniyle geçersiz sayıldı. Bunun üzerine ihale, İdari Şartname ve Danışmanlık Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde yer alan "teklif veren istekli sayısının üçten az olması halinde ihale iptal edilir" hükmü gereğince iptal edildi.


3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetlerinin yeniden ihale edilmesi için çalışmalar sürüyor.


Teknik puanı 95,98 olan İdom firması 35 milyon 366 bin lira, teknik puanı 93,31 olan Tecnimont firması 22 milyon 800 bin lira, teknik puanı 100 olan Yüksel Proje ise 26 milyon 215 bin lira tutarında mali teklif vermişti.


14 daki̇kada geçi̇lecek

Proje bedeli yaklaşık 30 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.


İstanbul Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.


Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.


AA


Bu haber Aydınlık Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı 


İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için yapılan ihale, geçerli mali teklif veren istekli sayısının üçün altına düşmesi nedeniyle iptal oldu.


AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Projefirmalarının mali teklifleri 10 Ağustos'ta açıldı. Söz konusu ihalede, firmalardan birinin teklifi, maddi hata nedeniyle geçersiz sayıldı. Bunun üzerine ihale, İdari Şartname ve Danışmanlık Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde yer alan "teklif veren istekli sayısının üçten az olması halinde ihale iptal edilir" hükmü gereğince iptal edildi.


3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetlerinin yeniden ihale edilmesi için çalışmalar sürüyor.


Teknik puanı 95,98 olan İdom firması 35 milyon 366 bin lira, teknik puanı 93,31 olan Tecnimont firması 22 milyon 800 bin lira, teknik puanı 100 olan Yüksel Proje ise 26 milyon 215 bin lira tutarında mali teklif vermişti.


14 daki̇kada geçi̇lecek


Proje bedeli yaklaşık 30 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt,proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.


İstanbul Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.


Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.


Tünel, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.


Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.


Aydınlık


Geri Dön