22 / 12 / 2024

3. Köprü bağlantı yollarında son durum!

3. Köprü bağlantı yollarında son durum!

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyol ve otoyola erişimi sağlayan bağlantı yollarının büyük bir bölümü tamamlandı. Otoyolda Akıllı Ulaşım Sistemi için çalışma başlatıldı.



3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyol ve otoyola erişimi sağlayan bağlantı yollarının büyük bir bölümü tamamlandı. Otoyol güzergahı teknolojik anlamda da üst düzey standartlarla donatılıyor. Otoyolda Akıllı Ulaşım Sistemi için çalışma başlatıldı. Otoyolun son hali İhlas Haber Ajansı tarafından havadan görüntülendi.


Türkiye'de son dönemde gerçekleştirilen en önemli projelerinden olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamlanmasına kısa bir süre kaldı. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapım ve projelendirme çalışmaları devam etmekte olan Kuzey Marmara Otoyolu ve otoyola erişimi sağlayacak olan bağlantı yolları havadan görüntülendi. Havadan kaydedilen görüntülerde, otoyolun büyük bir bölümünün araç geçişine hazır hale geldiği görülüyor. Otoyol ve çevresindeki yoğun çalışma da kameralarca kaydedildi.


VİYADÜKLER ARAÇ GEÇİŞİNE HAZIR


Projede vadiler, normal yollara göre 4 kat daha maliyetli olan viyadüklerle aşılırken, bazı bölgelerde viyadüklerin yüksekliği 85 metreyi buluyor. Proje çerçevesinde 13.5 kilometre uzunluğunda 64 viyadük inşa ediliyor. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor.


Otoyolun 13.5 kilometrelik kısmı viyadük üzerinden geçiliyor. Projede yer alan 64 viyadükten 48'inde çalışmalar tamamlandı, viyadükler araç geçişine hazır hale getirildi.


3. Köprü bağlantı yollarında son durum!


"VATAN, MİLLET İÇİN YAPILIYOR"


Marmara Bölgesi'nde oluşacak yeni ticari alanlar ve komşu illerle birlikte tüm bölge ekonomik açıdan daha da canlandıracak olan proje, bölge sakinleri tarafından da takdirle karşılanıyor. Kuzey Marmara Otoyolu güzergahında yer alan Uskumru Köy sakinlerinden olan Yaşar Saç, köprünün yapımına karşı çıkanlara tepki göstererek, "Köprü yapıldı, faydası var mı? Niye yapıldı? Yüz tane ağaç kesildi, bin tane ağaç kesildi deniyor. Aslında 10 bin tane de kesilse, vatan için millet için yol yapılıyor." dedi.


3. Köprü bağlantı yollarında son durum!



3. KÖPRÜYE AKILLI OTOBAN YAPILIYOR


Ayrıca Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde otoyol güzergahı teknolojik anlamda da üst düzey standartlarla donatılıyor. Otoyolda Akıllı Ulaşım Sistemi için çalışma başlatıldı. Sistemle, otoyol güzergahındaki trafik akışı yakından takip edilecek, yoğunluğu önlemek için önlemler alınacak ve sürücülerin güvenli şekilde seyahatlerine yardımcı olmaya çalışılacak.


3. Köprü bağlantı yollarında son durum!



PEYZAJ ÇALIŞMALARI DA BAŞLADI


Proje kapsamında oluşan otoyol gövdesinin sağında solunda kalan yarma ve dolgu şevlerinde orta refüjde ve kavşak noktalarında Karoyolları Teknik Şartnamesi'ne uygun olarak peyzaj uygulaması yapılmaya başlandı. Peyzaj çalışması kapsamında ilk olarak 15-20 cm kalınlığında bitkisel toprak (nebati toprak) seriliyor. Şevlerde eğimden dolayı toprağın kaymaması için erozyon tahtası ,örme çit uygulamalar yapılıyor. Serilen bu bitkisel toprak tırmıklanıp tesviye edildikten sonra gübreleniyor. Oluşan zemin bitki dikimine ve çimlendirilmeye hazır hale getiriliyor. Kullanılacak bitki ve çim çeşidi bölgenin mevcut yerel yetişme şartlarına (ısı,ışık,nem gölgelik ,bakı,toprak niteliği) ve ekosistemine uygun türlerden seçilerek uygulanıyor.


Sabah


Haber Hürriyet'te şu şekilde yer aldı


İSTANBUL’da geçtiğimiz günlerde düzenlenen törenle İstanbul Boğazı’nı köprüyle 3. kez birleştiren Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün tabliyelerinin tamamlanmasının ardından gözler projenin yaklaşık 116 kilometre uzunluğundaki otoyollarına çevrildi.


Şu ana kadar 48 viyadüğü tamamlanan otoyolda 16 viyadükte çalışmalar devam ediyor. Otoyolun pek çok bölümü asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildi. Proje tamamlandığında 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından işletilecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar (1.1 milyon TL) olacak.


İKİ YAKA KÖPRÜYLE ÜÇÜNCÜ KEZ BİRLEŞTİ

Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin en önemli bölümü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü geçtiğimiz günlerde düzenlenen törende konan 9 metrelik son tabliye ile boğazın iki yakasını bir kez daha bağlamıştı.


14 VİYADÜKTE ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor. Otoyolun 13,5 kilometrelik kısmı viyadükler üzerinden geçiriliyor. Şu ana kadar projede yer alan 64 viyadükten 48’inde çalışmaların tamamlandığı ve ulaşıma hazır hale getirildiği belirtiliyor. Viyadüklerin bazılarının yüksekliği 85 metreye ulaşıyor. Tamamlanan viyadük ve yolların büyük bölümü ise asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildi.


AĞUSTOS AYINDA AÇILACAK

Köprüdeki çalışmalarla birlikte yürüyen otoyol çalışmalarının önümüzdeki Ağustos ayı içinde tamamlanması bekleniyor. Proje tamamlandığında Odayeri - İkitelli ve Paşaköy - Çamlık bağlantı yolları, otoyolun şehir içi ile bağlantılarını sağlayacak hem de TEM Otoyolu’ndaki yoğun trafiği rahatlatacak. 3. boğaz köprüsü ve otoyollarını kullanan araçlar İstanbul’a giriş yapmadan transit olarak geçebilecekler.


3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak. Bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na teslim edilecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar (1.1 milyon TL) olacak. Köprüden geçiş ücreti ağır vasıta araçlarda 15 doları bulacak.


Hürriyet 



Haber Meydan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



İstanbul Boğazı'nı 3. kez birleştiren Yavuz Sultan Selim Köprüsünün tahliyelerinin tamamlanması sonrasında gözler projenin yaklaşık 116 kilometre uzunluğundaki otoyollarına çevrildi. Otoyolların önümüzdeki Ağustos ayı içinde tamamlanması bekleniyor. Proje tamamlandığında TEM Otoyolu'ndaki yoğun trafik rahatlayacak. 3. boğaz köprüsü ve otoyollarını kullanan araçlar İstanbul'a giriş yapmadan transit olarak geçebilecekler. 


3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar (1.1 milyon TL) olacak. Köprüyü, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş - Astaldi JV işletecek.



Meydan  




Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



116 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu ve otoyola erişimi sağlayan bağlantı yollarının büyük bir bölümü tamamlandı. Otoyolda Akıllı Ulaşım Sistemi için çalışma başlatıldı. 



Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamlanmasına kısa bir süre kaldı. 


ARAÇ GEÇİŞİNE HAZIR 


Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapım ve projelendirme çalışmaları devam eden Kuzey Marmara Otoyolu ve bağlantı yollannda sona gelindi. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor. Otoyolun 13.5 kilometrelik kısmı viyadük üzerinden geçiliyor. Projede yer alan 64 viyadükten 48'inde çalışmalar tamamlandı, viyadükler araç geçişine hazır hale getirildi. Otoyolda Akıllı Ulaşım Sistemi için çalışma başlatıldı.

 

OTOYOLA YAKİNDAN TAKİP 


Sistemle, otoyol güzergâhındaki trafik akışı yakından takip edilecek, yoğunluğu önlemek için önlemler alınacak. 




Güneş



Haber Yeniçağ Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İSTANBUL da geçtiğimiz günlerde İstanbul Boğazı'nı köprüyle 3. kez birleştiren Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün tahliyelerinin tamamlanmasının ardından gözler projenin 116 kilometre uzunluğundaki otoyollarına çevrildi. Şu ana kadar 48 viyadüğü tamamlanan otoyolda 16 viyadükte çalışmalar devam ediyor. Otoyolun pek çok bölümü asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildi. Proje tamamlandığında 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC Içtaş - Astaldi JV tarafından işletilecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar (1.1 milyon TL) olacak. 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor. Otoyolun 13,5 kilometrelik kısmı viyadükler üzerinden geçiriliyor. Şu ana kadar projede yer alan 64 viyadükten 48'inde çalışmaların tamamlandığı ve ulaşıma hazır hale getirildiği belirtiliyor. Viyadüklerin bazılarının yüksekliği 85 metreye ulaşıyor. Proje tamamlandığında Odayeri-İkitellı ve Paşaköy-Çamlık bağlantı yolları, otoyolun şehir içi ile bağlantılarını sağlayacak hem de TEM Otoyolu'ndaki yoğun trafiği rahatlatacak. 3. boğaz köprüsü ve otoyollarını kullanan araçlar İstanbul'a giriş yapmadan transit olarak geçebilecekler. 


Yeniçağ



Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Ağustos ayında tamamlanması planlanıyor. Köprü inşaatı biterken; gözler bu sefer 116 kilometre uzunluğunda otoyollara çevrildi. IC îçtaşAstaldi JV tarafından hayata geçirilen ve 10 yıl boyunca işletilecek olan 116 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor. Otoyolun 13,5 kilometrelik kısmı viyadükler üzerinden geçiriliyor. 


64 viyadük var 


64 viyadükten 48'de çalışmalar tamamlandı. Tamamlanan viyadük ve yolların büyük kısmı asfaltlanarak hazır hale gelirken, 16 viyadükte çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. TEM Otoyolu'ndaki yoğun trafiği rahatlatacak olan ve aynı zamanda İstanbul'a giriş yapmadan transit olarak geçme imkanı sağlayan 3. Boğaz Köprüsü ve Otoyol projesinde çalışmaların Ağustos ayı içinde tamamlanması hedefleniyor. 



Posta



Haber Bizim Gazete'de şöyle yer aldı;


Kısa bir süre önce son tahliyesi yerleştirilerek tamamlanan 3. köprünün bağlantı yolları da hızla ilerliyor. Çalışmaların ağustos ayında tamamlanacağı belirtiliyor Geçtiğimiz günlerde düzenlenen törenle İstanbul'un 2 yakasını 3. kez birleştiren Yavuz Sultan Selim Köprüsu nün tahliyelerinin tamamlanmasının ardından gözler projenin yaklaşık 1 16 kilometre uzunluğundaki otoyollarına çevrildi. Şu ana kadar 48 viyadüğü tamamlanan otoyolda 16 viyadükte çalışmalar devam ediyor. Otoyolun pek çok bölümü asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildi. Proje tamamlandığında 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC Içfaş - Astaldi JV tarafından işletilecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 1 35 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar (1.1 milyon TL) olacak. 


16 VİYADÜK KALDI

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde inşa edilen 1 16 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor. Otoyolun 1 3,5 kilometrelik kısmı viyadükler üzerinden geçiriliyor. Şu ana kadar projede yer alan 64 viyadükten 48'inde çalışmaların tamamlandığı ve ulaşıma hazır hale getirildiği belirtiliyor. Viyadüklerin bazılarının yüksekliği 85 metreye ulaşıyor. Tamamlanan viyadük ve yolların büyük bölümü ise asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildi.  Köprüdeki çalışmalarla birlikte yürüyen otoyol çalışmalarının ağustos ayı içinde tamamlanması bekleniyor.  Proje tamamlandığında Odayeri-lkifelli ve PaşaköyÇamlık bağlantı yolları, hem otoyolun şehir içi ile bağlantılarını sağlayacak hem de TEM Otoyolu'ndaki yoğun trafiği rahatlatacak. 3. Boğaz köprüsü ve otoyollarını kullanan araçlar İstanbul'a giriş yapmadan transit olarak geçebilecek.


Bizim Gazete


Geri Dön