26 / 11 / 2024

3. köprü bağlantısı değil 16 yıllık otoyol inşaatı

3. köprü bağlantısı değil 16 yıllık otoyol inşaatı

Çatalca İhsaniye-Gaziosmanpaşa Tayakadın arasındaki yol çalışmasının 3. köprü güzergâhı ile ilgisinin olmadığı,16 yıl önce ihale edildiği bildirildi




İstanbul'da üçüncü köprünün nereye yapılacağı henüz açıklanmadı, ancak güzergahla ilgili yeni bir iddia ortaya atıldı. Çatalca İhsaniye - Gaziosmanpaşa Tayakadın arasında sürdürülen yol çalışmasının köprü güzergahı nedeniyle yapıldığı ileri sürüldü. Karayolları 17. Bölge Müdürü Yakup Dost, bölgede sürdürülen yol çalışmasının üçüncü köprü ile hiçbir alakasının olmadığını belirtirken, projenin yüklenicisi MAKYOL İnşaat ise "Burası 16 yıldır süren Hasdal Kavşağı- Kemerburgaz- Yassıören Otoban Yolu Projesi kapsamında bir yol inşaatıdır" açıklamasında bulundu. Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş da "Bahsedilen çalışmanın 3'ncü köprü ile ilgisinin olmadığını özellikle söylemek istiyorum" dedi. Bu arada Beykoz ve Sarıyer'de çevre sakinleri köprünün kurulacağı yerden adları gibi emin: "Köprü, Sarıyer Havantepe'nin sol yanından Beykoz Yuşa Tepesi'nin sağ tarafına doğru uzanacak." Herkes bu iki noktanın köprü yapımı için en uygun yer olduğunu görüşünde. Tokatköy Muhtarı Erkan Atagün, üçüncü köprünün tahmin ettikleri noktaya yapılmasının mahalle açısından olumlu etkiler yapacağını söylüyor. Atagün, "Üçüncü köprünün mahalleye ekonomik canlanma getireceğini düşünüyoruz. Köprüye karşı çıkanlar da var. Ama genel olarak üçüncü köprü Tokatköy için yeni bir umut demek" diyor.
Mesut Altun/Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

3. köprü için gizli çalışma ortaya çıktı     
 
Üçüncü köprü yeniden gündemde. CNN TÜRK'ten, Göksel Göksu ve Kemal Soğukdere, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın "rağbet etmeyin" dediği haritalardan birinin peşine düşerek köprünün izini sürdü ve çok çarpıcı sonuçlara ulaştı.

İstanbul'un ormanlarında, doğanın istanbul'a en cömert armağanlarını sunduğu alanlarda bir otoban yapılıyordu ve ne gariptir ki o otobanda çalışan işçiler ne için çalıştıklarını biliyordu: "Üçüncü köprü inşaatı için diyorlar."

Ama İstanbullular, uzmanlar ve hatta bakan bile bu gerçeği bilemeyebiliyordu.

Google'dan bakıldığında söz konusu bölge, göllerle bezeli bir orman arazisi... Yemyeşil... Oysa şimdi ağaçlar kesilmiş, iş makinaları çalışıyor... Bu bölge İhsaniye ile Tayakadın'ın arası. Harita olmadan kolay kolay bulunamayacak gözlerden ırak bir mevkii.

Ağaçlar kesildi, göl kurudu

Güzergah ormanın tam ortasında geçiyor. Eskiden orman alanı alan bu bölgede yolun geçmesiyle birlikte ağaçtan eser kalmamış durumda. Yalnız ağaçlar değil, bölgedeki Kazıklı Göl de şimdiden kurumuş.

Açılan yol bizi köprünün geçeceği ana güzergaha, yani bir bağlantı yoluna götürüyor.

İş makinalarına bakınca bir başka gerçekle karşılaşıyoruz. Projeyi hazırlayan da uygulayan da aynı firma: MAKYOL.

Yolun inşaatını üstlenen MAKYOL'a avan projede de rastlıyoruz. Şu an çalışmanın yarısı tamamlanmış durumda. Oysa, daha önce gördüğümüz 2006 yılında hazırlanmış bir avan projeydi. Biz "planlar belki de değişmiştir, gerçek bile değildir" derken, projeyi hazırlayan firma çoktan uygulamaya geçmiş.

Peki Hasdal'dan başlayıp İhsaniye'de gözden kaybolan, sonra da orman içinden Yassıören'e kadar süren bu yol ne yolu? İşçiler bu sorumuza, "Otoban diyorlar, üçüncü köprü yolu olarak geçiyor diyorlar" yanıtını veriyor.
 
Hürriyet


Geri Dön